torsdag 12 april 2007

Vårkänslor?

Idag vet jag inte vad som hände med mej.Trots att jag inte gillar att städa, så har jag både städat köksskåp och putsat fönster. Det måste vara vårkänslorna som svallar =)

Idag tänkte jag visa lite bilder från vår hall. Håll till godo:






På tavellisten har jag ställt några inramade vykort
som jag ärvt efter min mormor

Morfars rakskåp.
Det är mycket mormor och morfar i vår hall


På skänken har jag en gammal brevpress i glas
med min mormors porträtt i.
Alla sa att jag var så lik min mormor, så på baksidan av brevpressen har hon
skrivit mitt namn med darriga bokstäver, för att jag skulle få den när hon gick bort.
Därför är det extra roligt att ha den.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland får jag oxå sådana där infall när det faktiskt är riktigt roligt att städa och gör alltihopa på en gång. känns verkligen skönt efteråt. Vilka underbara bilder från din hall! Jag älskar gamla kort. I julas när jag va hemma hos mina föräldrar kopierade jag av en massa gamla bilder från när de var små och på gamla "förfäder". Tänkte pyssla ihop dem till ett fint album när jag får tid. Ha en skön kväll. Kram till dig.

Stina sa...

Mysiga bilder.Kram Stina

Poppins sa...

Hej igen! Kul att få en ny vän i cyberspace. Länkar tillbaka.
Så nu lever du inte upp till ditt namn, i alla fall när det gäller dammråttor :)
Kanske jag ska ta över namnet, för hos mig trivs de utmärkt!
Kram!

Anna sa...

Ja visst är det härligt när städarlusten faller på! Då gäller det att unyttja situationen!
Vilka härliga bilder du visar från din hall, med de ärvda bilderna och tingen från dina morföräldrar!
:)Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Men vilken vacker brevpress, med mormors foto i !? Vilken fin sak att äga! Och rakskåpet och det stora skåpet är ju bara så snyggt!! De där gamla bilderna var verkligen fina också, kul idé att rama in dem så där, så de får komma till sin rätt, och inte ligga och damma i ngn låda... Ha en bra kväll och mys i ditt fina & städade hem ... Mari.

Ankan sa...

Vilken bra idé med inramade bilder! Nu vet jag vad jag ska göra när vi får vårt sovloft klart. Ska ha ett hörn där jag har några gamla släktfotografier i vackra ramar! Kram

Stina sa...

Ja, jag vill gärna se dina kannor. Puss

Hem och Lycka sa...

Den där städglädjen kan du gärna dela med dig eller så kan du få ta ett tag hos mig också ;-) Vad fint du har det och skoj att se dina ting! Coolt bloggnamn!!

Signes Vind sa...

Vilka fina minnen du visar - det är verkligen viktigt med rötter tillbaka. Min mormor hade ocksåen sådan brevpress som du har - men den vet jag inte var den är tyvärr!
Kram Lotta

Lotten sa...

Kan du inte skicka över lite städ-virus till mig? Jag är i stort behov av städning/sanering ;-)

Jättefin hall du visar! Härligt med gamla saker, särskilt ärvda!

Lykke sa...

Tänk om jag kunde omsätta mina vårkänslor till städning... jag vill bara sitta på uteserveringar i solen :-)Ta på mig solglasögonen, dricka vin och spana *s*

Vilken kul sätt att visa upp gamla kort. Jättesnyggt

Jennyshemochharmoni sa...

Ååå vad häftigt! Såna saker är ju så otroligt värdefulla! :) Skönt att få städa :)Det är ju riktigt roligt att städa när man har inspiration till det :) Ha en mysig helg! KRAM

n o r d i n g å r d e n sa...

Kikar bara in för att önkska dig en bra och solig helg!!! Mari.

Dubbelörn sa...

Håller med dig att ibland så kan man faktiskt gilla städning. Allt som ger synbart resultat gillar jag! Strykning, diskning, gräsklippning... allt detta gillar jag faktiskt... konstigt men sant!

Kramar