onsdag 27 juni 2007

TRÄDGÅRDSMÖBLER

Jag fick ju ta över några gamla brunlaserade trädgårdsmöbler efter en skäkting. Jag målade dom vita och sydde dynor till dom......och dom blev "som nya" igen =) Så småningom ska jag sy kuddar till som man kan ha bakom ryggen också. Dom vita kuddarna som är med på bilden är nog lite väl "fina" att ha ute.
Här får ni i alla fall se hur det blev.

Intill möblerna har jag ställt en gammal låda och ovanpå den ett kockumstvättfat med
lila petunia i. Bakom lådan ställde jag ett gammalt fönster som jag inte vet riktigt vad jag ska göra med och på väggen hänger två krukor med stjärnklocka. Det blev en lite blå-lila hörna där.
Krukan intill lådan köpte jag på Mari´s och min loppistur, förra veckan. Det kommer säkert att hamna någon fin blomma i den också så småningom.




Ha det så bra!Vi "ses"!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken mysig liten hörna du har gjort - och jag håller med - möblerna ser ju som nya ut. :D

Tingeltangel sa...

Vad fint du gjort. Trälådan är urcharmig. Älskar sådana lådor med tryck på.

Anonym sa...

Nu så mamma börjar det ordna till sig =) längtar tills jag får hälsa på igen...såå mysigt det blivit nu, på bara några veckor sen jg var hemma sist! ja braaaavo! ;) pöss å kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Dina dynor blev verkligen fina!! Och den nymålade möbeln också! Va snygga de där gamla örngotten var, det ena känner jag ju igen ; ) de var ju hur vackra som helst, och helmysig hörna med det gamla fönstret, ett vackert stilleben! Mari.

Husbilsresan sa...

Emmiz...tack min älskling, du e för go´du *kraaaam*
Jag längtar också tills du kommer.
Pussåkrammamman;)

Eva Agnes sa...

Den lila petunian på lGeflelådan är ju bara så läcker. Och det vita möblemanget... oj oj oj.
Nog skulle jag kunna åka upp till Dalarna en sväng och då fick jag kanske äntligen se den där butiken i Falun på en gata????? nr. 13.. Du ser hur mitt minne är.
Hjärtan ja,,,, vad ska man ha dem till??
Kramar Eva Agnes

Lily of the valley sa...

Åh, vad härligt det ser ut. Dina trädgårdsmöbler är jättefina. Blått/vitt är så ljuvligt och fint. Det är sommar för mig.(Det har jag nog sagt många gånger)Din blå/lila hörna är tjusig, fräsigt med fönstret.
Kram Lily

Birgittas minnen sa...

Vad trevligt du har i din trädgårdshörna, jättefina kuddar, men inte lämpliga till uteliv förstår jag, men fina på bild. Bra med loppisfynd som kommer till bra användning. Jättesnyggt arrangemang med fönster och låda. Hoppas du får sitta där mycket i sommar. Jag var förresten på Pärlan och fyndade igår. Jag brukar åka dit med jämna mellanrum, men nu var det verkligen utplockat. Kram och ha det gott i solen.

Milly sa...

vilket fint trädgårdmöblemang, och helt underbara stilleben!

Lin & Lavendel sa...

Vad fint du har gjort och snygga dynor du har sytt!
Mysigt!

Kram!

Brunkullan sa...

Jättefint! Det är ju egentligen så enkelt att få till fint.
Nästa gång SKA pensel och pyts med till stugan. Om jag inte kommer igång med sovrummet, kan ju utemöbeln få sig lite färg i alla fall....:-)

Susanne

Elzie sa...

Vad dom blir fina, möblerna, med lite vit färg.
Kram Elzie

Anna sa...

Åh, så mysigt du har det. Möblerna blev kanon. Vilken underbar toa ni gjort nedan, ser helmysigt ut. Vad var det för typ av trä du målade? Anledning till frågan är att jag går och funderar på om jag kan måla mina utemöbler i teak eller hardwood eller vad det heter. Verkar lurigt, är oljat eller nåt.

Kram Anna

Anonym sa...

Vad fint.. och tänk att färg gör så mycket.. och fönstret fick en fin plats där tycker jag!!=)/såa

Poppins sa...

Så charmigt! Kul idé med fönstret. Kanske en blomma kan växa upp på den?
Vi har också vita sittmöbler ute. Det känns väldigt mycket som svensk sommar!
Kram

Blommiga Karin sa...

Hej!
Jag ser att du blandar blommor med lite loppisfynd du får gärna kolla min trädgårdsblogg där jag precis haft ett inlägg om detta."Man tager vad man haver..."
www.Karinsblommiga.
tradgardsblogg.se
Ha det så trevligt på semestern!
Karin