söndag 4 november 2007

SVAMPUTFLYKT!!!!!!

Jag och min kompis begav oss ut i skogen idag för att hämta hem lite mossa och diverse annat användbart. Vädret var härligt...solen sken och det var lagom kallt.
Snön som kom igår har inte riktigt försvunnit än, men det var ändå inga problem att hitta det vi skulle.

Här är K. i full gång med mossplockandet. Rätt som det är när vi strosar runt där i lingonriset
så vad tror ni dyker upp framför mina fötter?

Jo....ett helt gäng med trattkantareller! Mitt i snön!!!!
Att dom inte fryser om tårna....*tihi*
K. fick plocka dom...och hon lovade att bjuda på älgstek och svampsås här framöver.Det ser vi fram emot=)
När jag kom hem fixade jag till det lite på vår balkong.....det är mysigt att tända ljus därute när
mörkret faller.

F´låt Mari för att jag härmat dej med ljus i kruka...men jag tyckte att det var så fint.
På krukan har jag hängt ett av zink-hjärtana som jag köpte häromdagen.
Ser ni vem som kikar fram bakom krukan? Just det, Ozzi nyfiken =)
Hoppas att ni haft en lika skön söndag spm jag.
Ha en bra vecka!
KRAMIZ!

23 kommentarer:

Anonym sa...

Så fantastikt med kantareller i november.

Vi åt kantareller med älg i går, men kantarellerna kom från hötorget. inte riktigt samma...

Så fint du gjort på balkongen, tycker också det är roligt att pynta på balkongen. Har haft ljus brinnande där hela helgen.

Ha en riktigt bra vecka..

Birgittas minnen sa...

Vilken lyckad skogsdag, fyndat även där ser jag. Dina loppisfynd var ju jättebra nu framåt jultider, idéhuset verkar vara värt ett besök förstår jag. Själv hittade jag också julgranshållare på loppis i Gustafs i onsdags, mycket folk, det var ju lov. Så fint du ordnat på balkongen, jättemysigt och det tycker Ozzi också förstås. Kram och ha en bra vecka.

Lilla Blanka sa...

Vad otroligt med kantareller fortfarande :o
Jättemysiga bilder!
Kram

Poppins sa...

Mmm, älgstek och kantareller...

En inredoholic sa...

vilken fin sida!! Nu ska jag titta lite vidare på den.
Må så gott!

junhe sa...

härligt med tips och inspiration, jag får väll tacka både dig, mari och "m" för tipset med mossa i kruka & ljus. jättefint =)

Hem & Harmoni Marie sa...

Härligt med skogspromenad!
Och va mysigt med lilla katten som kikar fram där bakom....

Ha en skön vecka! Kram från Marie

H ennA sa...

Vilken fin blogg du har...:-)

Ha det gott!

Dubbelörn sa...

Vilken underbar bild, var tvungen att titta lite extra efter misse... :)

Det där med ljus i krika ska också anammas här *fniss*.

Kramar

Min Lilla Vrå sa...

Åhh, vilka mysiga bilder:-)
Ozzi verkar då trivas där:-)
Ha en bra Måndag..

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jaså, det är nu dom har kommit! Dom små rackarna till trattkantareller...När jag skulle plocka tidigare i höstas, fanns det inte en endaste liten krake!
Älgstek och kantareller, låter väldigt gott! kan du säga till när det är dags, så kommer jag...fniss!!
Och fint har du gjort på balkongen också... här hemma har jag sommarmöbler kvar på trappen...ja,ja... den syns väl inte sen när snön kommer...hi,hi..
Kram
Marie

Elzie sa...

Vad fint du gjort det. Att ni kan ha ljus på balkongen?! Här går det inte att ha några ljus ute (förutom i lyktor då). Det blåser ut så fort man bara försöker.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

Solsjö - Under en vind sa...

Du ser ut att ha haft det välidgt mysigt med vänninan i skogen! En middag framöver låter ju inte dumt!! (...även om jag inte är en svampälskare....) Må gott och ha en bra vecka! Kram!

Eva Agnes sa...

Nej men, tänk att hitta kantareller mitt i snön. Det är ingen ordning på allting... som någon uttryckte sig i Göteborg när jag var ung.
Din balkong är så vacker och mysig. Krukan med zinkhjärtat och lyktan på väggen med krnas runt. Och kissen som kikar fram bakom dekorationerna.
Ser härligt ut.
Kramar Eva Agnes

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där solkatten!! Nej men, va, inte gör det väl ngt att du härmas, det tänkte jag förresten inte på utan tänkte bara : va snyggt!! Vi finns ju till för att härmas, det är ju det det hela går ut på ju: ) Nu blev jag ju påmind själv, måste fram med mera hjärtan!! Jag minns när du och din kompis ( hälsa henne förresten) kom till min lilla julstuga förra året och ni hade varit ute i skogen då med och jag vill minnas att det fanns svamp då med, otroligt! Ja, du har en god middag att se fram emot då! Så mysigt ni hade det på balkongen du och missen!! Mari.

Lavendel & Romantik sa...

Lyckost trattisar och allt...Snyggt blev det på balongen också..Kram/Majsan

Min Skattkammare sa...

Åhh, vad härligt med en skogstur!
Och så hittade du trattkantareller.......vilken bonus!
Myspys på balkongen. Härligt fint!
Kram Kicki

Designe sa...

Tänk att hitta trattisar i snön!..skoj..Va fint det blev med ljusen på balkongen..sött med hjärtanet på krukan!..och så sötkissen som kikar fram:) Kram

Anonym sa...

Vad knepigt o plocka svamp när man ser snö.. =)))) och fint du arrangerat på bordet.. klart man får "ta" lite inspiration bortikring...=)/åsa

Unknown sa...

Ja så märkligt med kantareller vid denna årstid..låter jättegott med den där kantarellsåsen till älgkött..mmm!Så mysigt ni har det på balkongen,skulle gärna vilja sitta där med dig och mysa*ler*
Jättevacker virkad duk på bordet..och det blev ju jättefint med mossan och ljuset i krukan!Kissen vill också vara med på ett hörn ser jag,hihi.=)

Kram Maria!

Ankan sa...

Ja verkligen lyckat! Kantarellerna ser fina ut också. Man kanske ska ta en svamptur i skogen i helgen :)
Vad mysigt du gjort på din balkong och vackert med hjärtan av zink som dekoration! /Kramar från Ankan

Lavendel & Romantik sa...

Tack go gumman!!! Men är det inte dax att gå ur svampskogen nu...Du blir kall om fötterna och kommer att bli förkyld ;-) Många kramar och en trevlig Helg /Majsan

NICOLINAS BONING sa...

Otroligt med svamparna!!!
Går det verkligen att göra något med dom...dom måste ju ha frysit...och inte bara om tårna...hihihi...
Vilket mys det blev ute på balkongen, förstår att missen är lite nyfiken på lågan som rör sig :-)
Ha en skön helg och kram/Birgitta