lördag 16 februari 2008

MÅLNING OCH PIRR I MAGEN

Go´lördag i stugorna! Ni kanske hade trott att ni skulle få se ett färdigt sovrum hos mej....men ack nej....jag har varit så lat, så lat den gångna veckan.Helt slut på kvällarna när jag kommit från jobbet, så ingenting har blivit gjort härhemma.
Men nu är det helg och då kommer krafterna tillbaka igen.
Idag är det bla. målning av hyllan som ska upp ovanför pysselbordet.Det är en gammal furuhylla som vi hade i köket, när vi bodde i hus. Den har bara legat och väntat på att bli använd igen och nu tyckte jag att det passade bra. Den måste bara byta färg först.....för gammal gulnad furu ÄR inte kul =)

Hyllan före.....


.......och på väg mot vit!


En bild som inte alls har med det här att göra. Ozzi har satt sej uppe på TV-n bredvid en kalkstens-katt från Egypten. Den ska in i sonens rum, men av någon anledning så mellanlandade den på TV-n.

Ja, och så det där pirret i magen då.....
Vår yngsta dotter befinner sig just nu på ett flygplan på väg till KINA! Och lilla mamma är nervös, förstås =) Min lilla tjej (23 år=) ska ge sig ut i stora världen utan mej.......
Nejdå, jag är helt övertygad om att hon klarar sig alldeles utmärkt där borta, men det känns lite i modershjärtat ändå.
Hon reser inte ensam...hon har hela sin högskoleklass med sej. Dom ska på studieresa, och vara borta i en hel månad. Men en månad går fort (intalar jag mej) så snart är hon hemma igen =)


Åter till målningen!

HA EN SUPERMYSIG HELG!

KRAAAAM!


16 kommentarer:

Lisas torp sa...

Hej tjejen!

Så fin hyllan kommer att bli! Jo, man är rätt trött på gammal furu!

Åh, så fint kissen poserar - han vet precis!!

Du ska se att dottern klarar sej utmärkt, men sånt känns säkert!
Ha en riktigt skön helg och lycka till med sovrummet!

Kram

Lisa

Guldkorn i min vardag! sa...

Den blir fin den hyllan. Förstår din ängslan o oro, barn blir ju aldrig stora i mammans ögon.
Men en månad går fort!
Kram Ulla-Bella

Lusthuset sa...

Hyllan kommer att bli perfekt. Tur att det finns helger när man kan göra sådant som man inte hinner/har lust att göra under veckan. Så härligt för dottern att åka till Kina. Jag kan förstå att du saknar henne och det gör säkert hon också (saknar dig - lilla morsan)....men tänk så fantastiskt att göra en sådan resa tillsammans med sina studiekompisar. Om hon hade åkt iväg ensam med en ryggsäck då hade jag blivit nervös...men ungdomar är så duktiga idag och klarar sig bra. Så fin din kisse är. Ha en skön helg. Kramar!

Poppins sa...

Skrattar åt kattbilden. Helt perfekt!
Vet hur det känns när man jobbar och jobbar. Inte hinner man vara så kreativ när man kommer hem på kvällen och det är nattsvart utomhus...
Så roligt för din dotter att få chansen att komma till Kina! Hon kommer att ha en underbar tid tillsammans med sina studievänner.
kramar

Smultronstället sa...

Heej!

Förstår att du e pirrig, men hon kommer att ha hur kul som helst och vilken upplevelse!

Måla på du så går tiden fort för dej åxå,fniss.

Ha de gott
Kram M

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo
Hyllan kommer att bli supersnygg.
Och vilken söt kisse som poserar så fint, jag saknar faktiskt en katt att gosa med, jag har haft 11 katter men alla är borta nu, vi har ju hundar istället.
Ha en skön helg
Kram Liselotte

Åsa sa...

Så söt bild på din katt..=)) och att resa långt.. som din dotter gör..förstår jag precis hur du tänker.. dottern åker ju til Australien om 1 vecka. i 3 månader...! ..HJÄLP! / åsa

NICOLINAS BONING sa...

Förstår pirret...och en månad GÅR FAKTISKT FORT...ibland;-)
Nä,gulnad furu är INTE speciellt kul,men vitmålad furu är kanon!!!
Kramar/Birgitta

n o r d i n g å r d e n sa...

Hyllan blir toppenfin! Tänk va lite vit färg kan göra! och Ozzi känner sig nog stor och mäktig bredvid den lilla vita missen, därför njuter han nog utav att sitta där.. : ) Så kul för din dotter att få åka till Kina! Ha en skön söndag! Mari.

Skatan sa...

Oj vilken spännande resa hon har framför sig dottern din! Härligt för henne...och ja, säkert lite pirrigt för er där hemma. Som det skall vara ;-)

ÖNskar en skön kväll.

Linneagården sa...

Hej hej.
Pasar mkt bättre som vit, än gulnad furu *ryser*
Ha det bra /madelene

Solsjö - Under en vind sa...

Hyllan kommer bli toppen!!

Vilken spännande resa dottern är på!!!!

Ha det gott, kram!

Sussie sa...

Vilken rolig kattbild :) Förstår din mammaoro, klart man vet att de klarar sig men det pirrar ändå. Ha en fin dag, kram.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag är också så trött på gammal gulnad furu! Har det i källaren och det måste göras något åt snart!!!
Kissen är ju för söt, och han ser ut som om han är lite stolt och tar hand om den lilla gipskatten!
Uj! Ska din dotter åka till Kina, förstår att du känner dej lite orolig, det skulle jag också göra! Även om man vet att de klarar sig bra, så är man ju mamma ändå!
kram
Marie

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hyllan kommer att bli rysligt fin. Å va fint kissen sitter å kikar på tv:en, söt :)
Tapeten ni har i bakgrunden är såå fin, den ska vi ha i vårat sovrum i fritidshuset ;)

Ha en bra vecka!

Kram B

Elzie sa...

Åh, om ändå min gubbe ville inse det också. Att gulnad furu ÄR FULT!!! Jag är så trött på denna furu överallt (nu överdrev jag lite grann *s*). Men att måla det vore enligt honom en dödssynd!!
Ha det så bra och dottern kommer snart hem igen!!
Kram Elzie