lördag 12 april 2008

UTMANING

Jag har fått en utmaning av Benita,med bloggen En doft av lavendel. Den går ut på att skriva om tre saker som gäller inköp av inredningsföremål. Svara på de tre rubrikerna och skicka utmaningen vidare.

Mitt senaste inköp av inredningsföremål: Den mysiga ängeln som kommer ifrån Min skattkammare.

Bästa köp av inredningssak: Då säger jag att det är min spegelskänk, som jag har i vardagsrummet.Den var brun(ek)innan, men är sedan 1 år tillbaka vit....och jag är så nöjd med den.Jag tycker den är så fin. Och dessutom praktisk.


Sämsta köp av inredningssak: Här kunde jag inte bestämma mej för om jag tycker att bokhyllorna eller de två fåtöljerna är sämsta köp. Så dom fick dela på "utmärkelsen".
Bokhyllorna från IKEA (Billy) har jag funderat på att styla till lite,så att dom passar bättre in.
Fåtöljerna, sk.recliner(dvs.man fäller ut en "fotpall"genom att dra i en spak) är väldigt sköna att sitta i, men det köpet ångrade jag nästan på en gång. Dom blev väldigt fort fula och noppiga i tyget....och dessutom är det ju fel färg =)
Skulle vilja klä om dom, men vet inte om jag klarar av det....så nu får dom stå och skämmas under varsitt vitt överkast....i väntan på sitt fortsatta öde.

Därmed skickar jag den här utmaningen vidare till:
Ha en forsatt trevlig helg!
Kramiz!

9 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för en kul utmaning!Gillar den söta ängeln,verkligen fin!
Spegelskänken är helt underbar,så vacker..förstår att du tycker om den!=)Bokyllorna är ju praktiska förståss,men fåtöljerna har du så rätt i,skulle vara klädda i ett annat tyg.Jag antar din utmaning,ska fundera till imorgon vad jag ska ha med för grejer på bild!Ha en fortsatt fin Lördag och en fin myskväll!

Kram Maria

C De-sign sa...

Så spännande...Tack för utmaningen!hur gör jag nu då..... jo, funderar lite... ;-).... det ska nog inte bli så svårt!
Kram från C

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hihi kul att du antog utmaningen!
Kul att se dina bästa & sämsta köp, men det bästa är ju att man kan piffa upp det man tycker illa om :)

Ha de!
Kram B

Anonym sa...

Skänken är ju helt underbart fin..
Det är ju tur att man kan klä om fåtöljerna om man vill.
Ha en trevlig kväll..

n o r d i n g å r d e n sa...

Ängeln är söt och din skänk är ofantligt vacker! Och sällan ngt är fint OCH praktiskt, det brukar inte gå hand i hand direkt, men här är ett lysande exempel! Släng över ett stort romantiskt tyg över fåtöljen och ställ en korg bredvid, klart; ) Ha en skön söndag och bra ny vecka! Mari.

Solsjö - Under en vind sa...

Det var kul att få se din version av utmaningen!

Ha en skön söndag! Kram!

Min Skattkammare sa...

Hej svejs på dig!
Skänken är en pärla, huruvida ängeln är det lämnar jag osagt, hi hi!
Ha det så bra, nu ska jag sussa så jag är piggelin i morgon!
Kramis till dig!
(tack snälla för att du ger mig gratisreklam)

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan...

Ja jag har tänkt åka till ikea många ggr nu, men inte blivit av.. tjoflöjt så va vi på väg, men det var en besvikelse,
Hade tänkt köpa nån kudde som jag sett, men den va inge fin i verkligheten, så allt vart bara tråkigt...

Får väl leta vidare på nått annat ställe då...

Ha det gott kramar Daniel

Lavendel & Romantik sa...

Jättefin skänk du har......Hoppas du har det bra kram/Majsan