måndag 22 september 2008

HÄRLIG HÖST

Vilken härlig hösthelg vi har haft! Strålande solsken och varmt och skönt på dagarna.
Jag skulle ju måla skafferiet i helgen,hade jag tänkt, men jag ville inte vara inomhus när det var så fint väder ute. Så jag valde att vara ute i solen istället.
Men idag har jag haft en ledig dag och då åkte jag till stugan och målade ett par varv på skafferiet.Men ni får inte se det förrän det är helt klart.....så de så =)

******

Lite trädgårdspyssel hann jag också med, när jag ändå var där.

Den gamla cykeln fick flytta på sej till utedass-knuten där vildvinet har fått så vacker färg.Sommarblommorna som dekorerade cykeln i somras är slängda på komposten och ett par vita ljung har fått plats i korgen som hänger på pakethållaren.Framför står en emaljhink med en växt som jag inte kommer ihåg namnet på(men den har ett liknande växtsätt som njurvinda)tillsammans med en utblommad fjärilslavendel.


På styret hänger en gammal emaljerad mjölkkruka..........så jag cyklar väl och köper mjölk då......=)

Ett litet stilleben på altanen.....ljung i ännu en emaljkruka (jag gillar såna=) och murgrönan som stortrivs där ute, men den ska snart få flytta inomhus över vintern.
Träklykorna som sitter i det gamla fönstret är små vävar som min son gjort,när han var mindre.
Jag tycker att dom är så gulliga och har dessutom höstfärger, så dom passar ju verkligen in.
*****
Jag hoppas att ni har haft det lika härligt i helgen......och att ni får en bra vecka!
KRAM PÅ ER!

18 kommentarer:

Veronica sa...

Oj så fint det blev. Gillar din härliga gamla cykel!!!

Kram Veronica

Dubbelörn sa...

Älskar din cykel och emaljämbar!!

Nostalgifaktorn är på topp :)

Kramar om dig

Viola sa...

Hejsan, vilka ljuvliga bilder du bjuder på idag, helt underbara, jodå här är en som varit på långhelg på Österlen och är helt fylld av vackra upplevelser, kram VIOLAN

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Härliga höstbilder! Cykeln, och det fina arrangemanget du gjiort. Så fint också med sonens små egenhändigt knåpade grejer...
Kram
Marie

LillaFlisan sa...

Vilka fantastiska bilder, som tagna ur en tidning!
Flisan

Hjärtats saga sa...

Hej Gunn!
Vilka fina bilder du tagit, vilka fantastiska färger! Jag förstår att du hellre var ute och njöt av hösten. Det ska bli spännande att få se ditt skafferi.
Vilken härlig bild på katt med hatt. Du har så roliga bilder på katter.
Ha det så bra och många hälsningar från Kerstin

Lily of the valley sa...

Sitter här och njuter i fulla drag av dina bilder! Så underbar miljö du har skapat runtomkring dig!
Klart man ska passa på att njuta av den...
Ha de gott
Kram Lily

n o r d i n g å r d e n sa...

Himmel så läckert du har dekorerat cykeln, det var verkligen snyggt!!! Mari.

Viveka i Bläckhornet sa...

Ojoj vilka härliga höst bilder du delar med dig.
Och cykeln - där fick jag mig ett tips:)
Ser med spänning fram emot att se akafferiets förvandling...

Kram viveka

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Jisses så fint du dekorerat cykeln i höstskrud!!!
Fint med mjölkkrukan med den vita ljungen i!!

Ååå va söt katt i hatt är!! *fniss*

Ser fram emot att se erat skafferi!! Har visat sambon hihi

Ha de bäst!
Kram från Benita

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men jisses så vackra höstbilder! Ja den där cykeln är så underbar!!! Ja att du är så duktig på att arrangera ihop allt så ljuvligt!

Kram Anita

Lavendel & Romantik sa...

Så fint du gjort det man blir glad av så fina höstbilder...Så synd att ni inte kunde komma....Kram på dig/Majsan

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan! jo du det har blitt en del fattigmanssilver genom åren, men mer ska det bli!
Hoppas bara att man hittar mer till vrakpriser! hihi
Gu så fint du gjort i trädgården!
Hmm om man ändå hade hunnit det! Nu har man ju rivit halva hallen, gud såååå mycket jobb det är!

Ha det gott nu
kramar Daniel

me and alice sa...

Vilken underbar cykel!!!
Skafferiet kommer bli så fint!!
Ha en underbar vecka!!
kram Susanne

Sussie sa...

Så fina trädgårdsdekorationer. Cykeln är verkligen fin och emaljkrukorna med. Sonens vävar är så gulliga, kul att ha kvar ett sånt minne från barndomspysslet och kul att använda det och inte bara ha det i en undanställd låda :) Ha en riktigt fin dag, kramar.

♥ Pia... sa...

MMm så fint du dekorerat din fina gamla cykel...hösten är ljuvlig den med ..som alla våra årstider..t.o.m vintern:)...katten i hatten var då för söt..kram..PIA

Ankan sa...

Vilka härliga arrangemang mitt i hösten! Vad vackert med emaljkannan på cykeln! Kollade in ert skafferi, det blir kanonbra! Jag gillar den där tapeten också, det är väl från den gammalsvenska kollektíonen? Ha en fortsatt trevlig vecka och helg /Kramar

me and alice sa...

Synd du inte kunde komma igår. Maten var underbart god!! vinet också förstås!!*fniss*
kram Susanne