tisdag 4 mars 2008

ÄR DET VÅR NU ????


En förälder till ett av barnen på förskolan där jag jobbar berättade att dom sett två starar idag!
Minst en månad tidigare än vanligt......

.....kan det vara våren som redan är på väg?
********
Tänkte visa mina senaste fynd från loppis och Tradera:

Dessa fem hemvävda handdukar med broderade monogram på kom i posten idag. Inropade på Tradera alltså.


Ännu en Tradera-vinst: En mandelkvarn. Den ska flytta till köket på landet till sommaren.



En arbetskamrat till mej köpte ett gammalt fönster på Tatillvara och dessa gamla tidningar satt däri. Hon ville bara ha fönstret, så jag fick ta hand om tidningarna =)


Dom var från 1891.

Samtidigt köpte jag den här korgen med lock.Den kommer säkert att få en släng av den vita penseln så småningom.......


Men just nu får mina spetsar bo i den.
********
Ha en myspys-vecka nu allihopa!
KJAM!

26 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Visst finns det massor av vårtecken!! Vi har haft en udnerbart solig vårdag här idag!

Så fina köp du gjort! Tradera är ett bra shoppingställe!

Ha det bra, kram!

Lusthuset sa...

Vilka fynd, speciellt korgen att ha spetsar i. Bara det är ett vackert stilleben. Jag har en del av mina i en gammal skokartong från Oscaria som har åtskilliga år på nacken. Sådant kan jag faktiskt njuta av. Ha en bra vecka. Här har det faktiskt snöat!!!Kram!

Poppins sa...

Så det är du som köper alla fina handdukar! :)
En massa fina fynd du visar idag.
Kjam själv...

Jes/Vita villa vila sa...

Visst är väl våren på väg ☺ HURRA!

Vilka härliga saker du fyndat! Kram /Jes

Anonym sa...

Visst är det vår, kul tidningar.

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo
Kul det där med fönstret och tidningarna, jag tittade på det och tänkte köpa de, men jag tyckte det var lite dyrt.
Tidningarna är ju helläckra..
Jag tycker också att våren är på väg..
Ha det så bra
Kram Liselotte

Lily of the valley sa...

Härliga fynd du visar, speciellt korgen med spetsar i;)
ha de gott
kram Lily

n o r d i n g å r d e n sa...

Nu skriver jag flera korta, förlorar internet hela tiden och får börja om, vilken fin kvarn! En SÅN vill ju jag ha, den kommer bli toppenfin i stugan din!

n o r d i n g å r d e n sa...

...och tidningen, så läcker, från 1800-talet, tur din kompis inte fattade hur snygg den är: )

n o r d i n g å r d e n sa...

...och så var ju dina handukar så himla fina, vilket fynd från Tradera, än vad de kostade, vilket vackert mongram! Jaså, det är Satar i området, hmm, jag är skeptisk...: ) Ha en fortsatt bra vecka, jiipi, slapp skriva om 3 ggr som jag gjorde förut! ( På tåget..) Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

.ha, ha, "satar i området " skrev jag, men det kanske det också är: )

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ja, trodde ju jag med att det var..vår alltså!!
Häromdan satt vi o sola o fika på altan mot solväggen...25 grader varmt..helt underbart!!

Nu på kvällen kom det SNÖ!!!!Usch ju...vill inte ha kallt o snö ju !!!

Kram Millan

Lavendel & Romantik sa...

ÅHhh..Vilka fynd du gjort jättefint..Kram på dig/Majsan

Guldkorn i min vardag! sa...

Härligt med vårtecken vill också se...Så fint broderade handdukar månne vad ska du göra med dem?
Å va avundsjuk jag blir på dina gamla tidningar.
Korgen blir säkert fin om du målar den.
Kram Ulla-Bella

linnea-maria sa...

Hejsan
Jag vaknade förra veckan av ljudet av sjöfåglar som flög över taket. Min maken som kom hem från nattjobb precis då sa att det var svanar. Vilka fina handdukar du har köpt. Visst är det kul med gamla tidningar det är ju så snygg grafik. Vad mycket godis du har samlat i korgen. /linnea-maria

lottens vita och gröna sa...

men här har jag ju missat en urmysig blogg! nu ska jag glutta mera! kram till nästa gång! kram lotten

Elzie sa...

Vad vackra gamla tidningar är. Annat än vår i nuvarande skick.
Ha en skön dag.
Kram Elzie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så mycket fina saker du har fyndat!
Tidningarna är ju såå härliga! Jag har några utdrag ur en mönstertidning, som jag köpt men jag vet inte vad jag ska göra med dom ännu...
Spetsar är ju också alltid bra att ha...
Så stararna har kommit? Jag hörde koltrasten häromdagen, och det är ju en sån härlig sång!!!
Kjam på dej också!
Marie

Anonym sa...

Hejsan!!! ja visst vart det bra?
Ja jag är lite stolt över stakarna, hmmm ja nu skröt jag kanske?

japp köket är varmt & mysigt nu...

Kram Daniel

Ankan sa...

Charmig mandelkvarn! Och vilka fina handdukar! Jag samlar också på sådana (och mycket annat;)
Härligt med en sådan spetssamling, det är mycket man kan göra med dem när inspirationen sätter in! /Kramar

Min Skattkammare sa...

Vilka fynd!
Vad fina handdukarna är.....och kvarnen....tidningarna också, vad roligt!
Yes, våren är här, och nu håller jag hårt i den......accepterar inga bakslag.....huuu!
Glad vår på dig!
Kram Kicki

Sussie sa...

Härliga loppisfynd, spetsarna passar utmärkt i korgen. Så kul med de gamla tidningarna. Ha en fin dag, kram

Stina sa...

Vad mycket fint, du fått tag på.

Jadu, de säger att dessa bräkiga tranor också är en månad för tidiga. Fy bubblan, vet du! Vi som har dem utanför på åkern klockan 5 på morgonen. Kanske ska ta jaktkort...Va?
Tror det. Eller ge dem ett kilo tandkräm.Puss

Eva Agnes sa...

Hej Gumman!
Fina saker som vanligt. Precis en sådan mandelkvarn had vi i mitt barndomshem. Men jag har slängt den. Köttkvarnen också.
Man är ju inte klok. Men å andra sidan kan jag ju inte spara allting.
Vad det gäller virus i kommentaren ser de ganska mysko ut.
Man ska klicka "here" or "here", står det. Inhgen annan kommentar finns inlagd.
Tyvärr så gjorde jag det eftersom jag hade varit på en engelsk sida nyligen och kommenterat. Trodde det var svar på det.
Men sedan tog jag bort den fö alltid. Jag tror inte att min dator hann bli nersmittad....
Men akta dig för att klicka på sådana helt okiända kommentarer.
Kramar och ha en skön helg lilla Kattmamma.
Eva Agnes

C De-sign sa...

Härligt med alla vårtecken!!! Vilka fynd du har gjort! Tack för din kommentar inne hos mig! Jag tar det lugnt..... och ser fram emot att det blir riktigt bra! Hittade en liten blåsippa som tittat upp här utanför huset! Det är vår!!!!! Ha en fin fredag!
Kram fr C

Unknown sa...

Ja,vilka fina fynd du gjort på trader,där har jag också ropat in en massa fina saker!Jättefina kökshanddukar med fina monogram,och mandelkvarnen var så söt!Men så gamla tidningar..så kul att ha kvar och så välbevarade dom är.=)Mycket fin korg för dina söta spetsar,den vill jag också ha,hihi.
Ha det så bra!

Kram Maria