söndag 14 december 2008

SNÖ OCH MYS-FIKA

Go´månda på er alla glada bloggisar! Hoppas ni har haft en härlig Lucia-helg.


Jag har haft en härlig långledig helg med julbak, julfika, julklappsinköp och besök hos min kompis som precis flyttat in i sitt nyrenoverade barndomshem. Jättemysigt var det där....jag får nog ta och göra ett hemma-hosreportage hos henne sedan.

******

Massor av snö har vi här i Dalarna också som ni ser på bilderna nedan.

Så här såg det ut vid våran stuga i lördags.

Inget cykel-före precis.....=)

Tio grader kallt var det också....brrrrr!
Inne i stugan var det däremot varmt och gott och vi tände massor av ljus och dukade upp glögg och fika till våra gäster.

Ända sedan vi köpte stugan (snart fyra år sedan) har jag drömt om att julpynta och bjuda dit våra kompisar och familjer på fika.....och äntligen blev det av =)

Det blev samtidigt en liten invigning av det nyrenoverade köket.

Alla tyckte att det var jättemysigt....så vi kommer nog att göra detta till en tradition, tror jag.

Ha en skön ny vecka nu....förhoppningsvis utan allt för myckat stress!

KRAM Å PUSS!

16 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Vilka härliga bilder!!

Har också haft en glöggträff med grannarna o den blev så uppskattad :). Glöggbuffé är ett informellt sätt att träffas o umgås, helt utan krav ;).

Grattis till köksinvigningen ...

Älskar dina vinter bilder :) *säger norrbottningen inom mig*

Stor varm kram

C De-sign sa...

Det måste du se till att det blir till en tradition! Så fint och hemtrevligt det ser ut! och snön gör ju inte jul-stämningen mindre.... annat än gråslasket här..... Nu önskar jag dig en fin jul-mys-pyssel vecka! Kram fr C

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men vilken mysfest! Så fint du hade bullat upp och vilken julstämning i stugan!!!! Verkligen hemtrevligt har du fått till det! Ha det gott nu , sista veckan innan jul!! Mari.

LillaFlisan sa...

Vilka fantastiska bilder!!!


Kram

Flisan

Smultronstället sa...

Å gudars så mysigt med fika så där,kul att det är så mycket snö åxå vilket förstärker julmyset..

Må så gott
Kram M

me and alice sa...

Hej!
Vad vackert ni fått det i stugan!!!
Tänk vilken fin tradition ni startat!!
Underbara bilder...
Hoppas allt är toppen!
Varma kramar Susanne

Designe sa...

Så härliga bilder med mycket snö och mys i köket! Härligt med invigning av köket!
Ha det gott lusse(sol)katten!
Kram :)

Eva Agnes sa...

Så jättemysigt det ser ut med snö och ett varmt stugkök.
Förstår att du njuter.
Kramar Eva Agnes

Anonym sa...

Jag vill också ha snö... och en sådan fin gammal cykel att sätta blommor i på sommaren.

Ankan sa...

Oj vilka jul-iga bilder! Det är just så här mycket snö man önskar sig till jul, och i Dalarna är det väl i stort sett alltid garanterat snö vid den här tiden :)
Vår stuga ligger i västmanland, och vi har oftast snö till jul. Det verkar vara ett gränsområde.
Stockholm däremot, som det ser ut idag, är helt gråmulet och utan snö...

Vilken mysig tradition ni har börjat med. Vad vackert ni har i köket. Det ser så varmt och inbjudande ut och vad mycket godsaker, mums!
Ha en mysig helg såhär före jul!
Kramar

Anonym sa...

Du har en härlig blogg! Och att mormors älskling är härlig behöver jag knappast påpeka misstänker jag..

Jag har skrivit ett inlägg på min blogg (julklappsshopping del 2) som du, i egenskap av kattperson, kanske kan läsa och kommentera? Jag skulle uppskatta det.

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Gunn!
Himmel va mysigt det såg ut när ni hade eran bjudning i stugan =)

Japp i år får vi en vit jul tror jag nog, här snöar det just nu, jiippii!!!

Du har något att hämta hos mig =)

GOD JUL!!!
Kraam / Benita

Smultronstället sa...

Kikar in för att önska dig en riktigt skön jul :-)

Kram M

Anonym sa...

*~*~*~*Merry Christmas*~*~*~*
enjoy the holiday hugs from Tanja

n o r d i n g å r d e n sa...

En rikigt GOD JUL önskar jag Dig Solkatten med familj, tvåbenta och fyrbenta!!! Mari.

SoCal Helene sa...

God Jul & Riktigt Gott Nytt år till dig och hela din familj!
Helene