onsdag 18 april 2007

Mitt senaste "fynd"


Idag har jag varit på bussstationen och hämtat mitt
senaste auktionsfynd, inropat på Tradera.

Det är ett gammalt "tvättställ" i plåt med en emaljerad kanna (kockums) tvättfat och tvålkopp. Dessutom följde det med en mindre kanna, också den i emalj.

Detta har jag tänkt mej ska stå på det nya dasset, som vi bygger på landet. Det kommer nog att passa utmärkt där.





Tvättfatet har ett
"hål"i botten
så att man kan tappa
ur vattnet.
Ska fixa en liten
"propp" som passar.





Ja, och så fick jag ju två kannor till i min "samling"


20 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Men vilket vackert fynd!!! Har inte vågat shoppa via Tradera... men nu måste jag bara kika in dit.

Det är precis ett sådant set jag är ute efter till vår drängstuga...

Kanonfint!!

Kramar

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men god så fint!! Verkligen gammledags, älskar emaljgrejer! Håller du också på med Tradera!? Jag har inte lärt mej det ännu och börjar jag blir jag väl fast, med det också!! Men det är lockande... man verkar kunna fynda där minsann. Det kommer bli helläckert ute i din stuga!!!

Go natt från mari.

Eva Agnes sa...

Håller helt och hållet med dig om Plantagen. Var där för första gången förra veckan. Bara för att se vad det rörde sig om. Men, men jag vet inte heller.
Var bor du så ska jag kolla var närmaste Blomsterlandet ligger.
Sov gott!
Kramar Eva

♥ Pia... sa...

Men så häftigt..fynd som heter duga..du är nöjd kan jag tänka mej...har aldrig testat tradera eller så...kanske ska prova ..om jag hinner för allt bloggandet...ha det så gott.. PIA

Anonym sa...

Vilket fint fynd!!
Gillar den verkligen!
Fin blogg!!

Christina sa...

Så fina saker du visar upp, emalj är jättefint!

Stina sa...

Verkligen fint!

Puss och Tack, vad söt du är./ Stina

Anonym sa...

Vilket fint fynd du gjort! Det kan ju inte bli annat än fint på dasset när du ställt dit den. Kram

Anonym sa...

Så lekkert!

an angel at my table sa...

Vilket fynd. Grattis. Det var vackert.

Eva Agnes sa...

Hej igen i Falun! Jo, jag såg ju det att du bor i Falun, Är det inte närmare till Västerås eller Uppsala? Där finns också Blomsterland. Annars får du vänta till du besöker dina flickor. Men jag vet ju hur det känns *fniss*
Kramar Eva

Lotta sa...

Oj så fint! Jag är också en Tradera-fan. Det började med spetsar, men nu har jag börjat med lite tyngre saker, någon skål för 1 kr, ljusstakar för 10 kr o s v.

Kram Lotta

Poppins sa...

Det var inget dåligt fynd. Det blir rena rama lyx-dasset det! Kram

Bestefars Verksted. sa...

NYDELIG !!! Du kommer til å få verdens koseligste do..... :) Kos deg :)

Signes Vind sa...

Riktigt fyndigt! Har aldrig handlat på Tradera - men på Blocket.Fint dass du kommer få!

Christina sa...

Kikar in och önskar dig en trevlig helg

Anonym sa...

Ja,det får vi väl testa så småningom/ Kram Lene

Lavendel & Romantik sa...

Väldigt fint skulle jag oxå haft i stugan,lyckliga du kram och ha det gott/Majsan

Anna sa...

Åh ett sånt vackert fynd! Sådana stora saker har jag inte vågat lägga bud på eftersom frakten brukar kosta så mycket. Har alltid tagit post, men bussfrakt kanske är billigare om det är större saker?
:)Anna

Lime sa...

Vilket superfynd! Jättesnyggt.