lördag 21 april 2007

Får jag presentera Nisse!


Jag vill börja med att tacka er för alla snälla ord som ni skrev igår, när jag hade migrän.
Idag mår jag bra igen även om jag varit lite darrig och trött hela dagen.

Jag tänkte jag skulle presentera min nya kompis för er......han heter Nisse och är min nya dator.
Jag har drömt länge om att han skulle komma in i mitt liv...och idag blev det äntligen verklighet.

Äntligen kan jag blogga när jag vill...utan att behöva tjata och och vänta på att maken ska spela klart sin pokerturnering eller att sonen ska spela klart sitt spel eller tjatta färdigt med sina kompisar.......JAG KAN BLOGGA NÄR JAG VILL!!!HURRAAAA!!!!


**********************

Nog om detta. Jag tänkte visa ännu en möbel som fått en släng av den
antikvita penseln hemma hos oss.
Vi behövde en ny TV-bänk och jag hittade en på Blocket
för en billig penning.
Den var i furu och passade väldigt bra att måla vit.


Före målning......

.......och efter. En viss skillnad, eller hur.
Nu passar den ihop med den vita skänken också.




Närbild på (rosen-)knoppen som jag köpt på
Gruvgatan 13


Med detta önskar jag er en trevlig söndag!

18 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Så himla snygg den blev!!! Kan knappt tro det är samma bänk...

Rosenknoppen skulle jag också ha använding av på flera ställen...

Kramar

Stina sa...

Så fint du gjort.
Puss

Christina sa...

Nisse....så gulligt!
Åhh så fint du har gjort, härligt.

Elzie sa...

Gu va fin bänken blev. Och så den lilla rosenknoppen. Perfekt. Tänk vad man kan göra med lite målarfärg!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja jag säger du det! Hur snyggt kan det inte bli med lite vit färg!! Den blev ju toppen som tv-bänk, skulle också behövt en ny sådan... och knoppen blev ju jättebra, den är ju bara så söt!!

Jag vill ockå ha en NISSE!! Grattis till mera bloggtid!!! Suck, får dras med den här gamla datorn ett tag till, just nu finns inte pengar till ngn ny... men en dag kommer jag också ha en Nisse här!!

Skönt du är bättre, njut av söndagen! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja jag säger DÅ det...
( ska det ju vara, skrev likadant sist såg jag, blir så när jag hafsar igenom tangenterna...)

Mari.

Poppins sa...

Vilken skillnad det blev. Det gäller att ha öga för hur det kan se ut efter stylingen.
Bra med Nisse. Själva har jag en LapLady som följer mig överallt nu när vi äntligen fått ordning på det trådlösa nätverket.

Lotta sa...

Så fin TV-bänken blev! Jag är helt förälskad i allt vitt nu. Och så är ju hela jag dessutom vitprickig idag också efter ytterligare en vända med rollern!

Ha en fortsatt härlig söndag!

Kram Lotta

Hem och Lycka sa...

Vad fin den blev, särskilt med rosenknoppen!!

Nu har jag svarat dig i min blogg angående det där med rubrik på bloggen..

Hem och Lycka sa...

Vad fin den blev, särskilt med rosenknoppen!!

Nu har jag svarat dig i min blogg angående det där med rubrik på bloggen..

Husbilsresan sa...

elzste-jag vill tacka dej för dina fina kommentarer...du har ju ingen blogg man kan gå in på.Hoppas den kommer snart =)
Kram!

My Lovely Home sa...

Hej ja det blev att köpa till en sån där läsare. Alltså dörrarna skall ju vara smala på sidorna så murstocken kommer att synas! draperier kommer väl att bli skrynkliga när man skall dra i dem varje dag? det där med text var ju lysande=) säg till om du kan några fina ord kram och tack för dina råd=)

Lin & Lavendel sa...

Åhh! Jag vill också ha en egen dator!!
Bänken blev så fin!

♥ cloudberrie ♥ sa...

Vad mycket fint det finns på din blogg! Återkommer gärna och kikar. Jag älskar verkligen spetsar, broderat, vitt och vackert! men bor "tyvärr" i "Beckers färgkarta"... ;) Fast vissa dagar älskar jag det med.

Kram från mej

♥ Pia... sa...

jamen gu så fint...vad duktig du är och vad fint det blir....och så blir jag väldigt avis på din nisse..jag vill ha en sån.......så jag ochså kan blogga när jag vill...ta med nisse vart som helst..guvabra..ha det så bra nisse och du..PIA

Anonym sa...

Grattis med Nisse, det er så himla kjekt med bærbar!

Så flott ditt tv bod ble da Gunn.

Signes Vind sa...

Grattis till datorn. Har också införskaffat en bärbar så jag slipper köa till den stationära. Jag älskar min lilla dator ;))
Så fin din TV-bänk blev - man tror knappt det är samma möbel.

Lime sa...

Kaffeservisen från din mor o mormor är jättefin! Och visst är det härligt vad lite vit färg kan göra med en sunkig furumöbel :-)
Förstår att du är lycklig över Nisse! Ha en bra vecka!