söndag 22 april 2007

Titta in i mitt köksskåp

Nu är det jag och Nisse i soffan som gäller.Idag fick vi efter mycket krångel, det trådlösa nätverket att funka. Och detta tack vare vår ena dotters sambo "TP" och hans support via telefon.Han är otroligt duktig på det där med datorer.Tur vi har honom, hur skulle vi amatörer klara oss annars?


**********************************


Nu tänkte jag att ni skulle få kika in i ett av mina köksskåp.
I det här skåpet förvarar jag "finporslinet" och lite annat.









































Högst upp i skåpet står en av mina käraste ägodelar. En kaffeservis som jag ärvt efter min mor och som hon i sin tur ärvde efter sin mor.
Jag tycker att den är så vacker.

10 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj, här går det undan!! Skulle precis till att slå av datorn när jag tänkte att jag skulle kika in till dig en sista gång i kväll och vad får man se, JO ett jätteflådigt!! Sånt himla fint köksskåp och så fint du har gjort med spetsen!! Jag gillar verkligen den där mixen av gammalt och nytt! Och den servisen, vilken romantik, urtjusig!!! Ha en god natt önskar Mari.

Dubbelörn sa...

Vilket underbart käksskåp... så vackert med spetsen o servisen...

Kramr

Poppins sa...

Ja, som sagt trådlöst nätverk är ett gudagåva när det funkar...
Tjusigt skåp och ordning och reda har du. Jag börjar tro att de där dammråttorna inte existerar.

Elzie sa...

Åh vad roligt det är med ärvda saker. Vi var så många som skulle dela, så det blev inte så mycket över till en annan. Men, jag fick i alla fall fyra tallrikar efter mormor som nu står i min tallrikshylla (som gubben gjort!).
Kram.

♥ Pia... sa...

så fint du har det i skåpen då.... nisse sköter sej ser jag:) ha det så bra nisse och du ida....PIA

Lotten sa...

Vad fina saker du har i ditt köksskåp! Härligt med ärvda saker! Själva skåpet var ju oxå väldigt fint med kryssen i dörrarna! Me like!

Anonym sa...

Härligt att få titta in i dina skåp. Mycket vackert porslin har du minsann! =) Och det är verkligen bra att ha en egen dator när man är fast i bloggandet. Men ibland är nätverkskabeln upptagen förstås, men då kan man ju iaf fila lite på nya inlägg. =) Ha en skön måndag och hälsa Nisse. *ler* kram

Anna sa...

Oj så fint köksskåp! Mycket vackert med spetsen:)
Den vackra kaffeservisen är ju bara så romantisk och fin!
:)Anna

Anonym sa...

Oi! Så masse fine bilder:)
Ostindia serien er nydelig!!

Kos deg med Nisse, hva kult nvan, hehe!

Signe sa...

Va trevligt att få kika in i ditt köksskåp! Jättefint porslin och fint skåp! :) Ha en fin tisdag!