söndag 15 april 2007

Vilken underbar söndag.....

Här kommer en bild på våra "solkatter". Just nu är dom väldigt trötta....och vem skulle inte bli det om man gick omkring med päls på i denna värme =)

~~~~~~~~

Ja tänk vilket väder vi har .Det är bara är mitten på april, men känns som högsommar. Undrar hur länge det varar....
Idag tog jag och "guben" en cykeltur. Överallt såg vi en massa glada människor, som cyklade, promenerade, satt på parkbänkar och solade, låg på gräset och solade och alla såg lika glada ut. Jag har inte sett en enda sur min idag. Och vem kan vara annat än glad när solen skiner och värmer som den gjorde idag.
Som sagt, vi tog en cykeltur och hade tänkt oss att fika på det mysiga café Bagarstugan vid gruvan....men det var semesterstängt....vilken besvikelse! Så vi fick fika på det andra caféet vid gruvan istället. Gott fika visserligen....men inte alls lika mysig miljö =(


17 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där!! Bortrest över helgen så jag märker jag missat mycket nu... men de är väl bara för rara din gulliga solkatter!! Man förstår de svettas med pälsen, det gör ju en annan med i denna värme, vilken dag, som sommar!! Fina cafebilder dock, även om cafet inte var lika bra, det är ju svårt att hitta ett lika hemtrevligt... Ja, de har tagit sig några dagars ledigt...

Men himmel va mycket fina kannor du hade!!! Jag som trodde JAG hade många!! Helläckra! Visst är det kul med kannor, man får liksom aldrig nog av dem!
Gulligt med sptesen på glasen där också, ett mycket bra tips till förändring för en liten peng!!
Ha en härlig söndagkväll!!

Mari.

Poppins sa...

Vilka "gosekatter"! De ser ut att ha det rätt gott trots allt.
Jag har också fikat idag, men det blev hemma på altanen. Det gick bra det också fast din muffin såg bra läcker ut.
Ha en trevlig vecka! Kram

Pulsatilla sa...

For noen herlige katter! Plages neppe av varmen, når de velger å sove så tett sammen :-)
Fulgte Maris anbefaling og tittet innom - og kommer nok tilbake senere også. Så mange fine kanner du har - jeg har også litt "kannedilla" helst de små man bruker til melk til teet. En dag skal jeg vise mine også :-)

Lime sa...

Åååå vilka jättemysiga katter. Skulle gääärna vilja ha en själv men vi är borta för mycket. Får bli en när jag får pension ;-)
Javisst har vi väl haft en alldeles fantastisk helg...
Ha en skön vecka!

Minne sa...

Hej! Jag hittade hit och vill bara säga hej. Vilken fin blogg. Ser fram emot fler inlägg. Ni verkar ha en mysig stuga. Skänken du målade blev jättesnygg som vit.

Bestefars Verksted. sa...

Så morsomt at du også samler på kanner,blir så inspirert at jeg tror jeg må pakke opp mine egne,som jeg ikke har sett på snart 4 år...her desverre ikke plass til å ha dem fremme,noe som ergrer meg mye ! Du har en nydelig blogg med kjempefine bilder :) Ha en fin uke !

Christina sa...

Åhhh så mysiga katter!!

Stina sa...

Men vilka Gosiga katter. Skön bild. Kram Stina

My Lovely Home sa...

Hej kul att du kikade in! butiken ligger i utkanten av västerås i Irsta,roligt att du gillar den=) du är välkommen=) kram

Anna sa...

Åå så underbart söta solkatter!
De kan verkligen konsten att njuta:) Dina kannor är superfina!
:)Anna

♥ Pia... sa...

Sickna fina solkatter...jag har inga solkatter men väl en sol... och vad gott det såg ut det där ätbara du visade...mums

Anonym sa...

Vilka söta katter. De ser ut att må riktigt gott! =) Jag är en riktig kattmänniska. Just nu har jag dock ingen, tycker inte det passar att ha en så som vi bor nu. Men i framtiden kanske.
Vilka fina kannor du har! Det är roligt när man har något att samla på sådär. =) Nu är det verkligen skönt att VÅREN är här på allvar. =) Hoppas du har en skön måndag. Kram.

Dubbelörn sa...

Visst är det härligt att få njuta av några sådana här varma dagar i april. Även om det blir bakslag så har vi ändå fått en försmak av vad som komma skall...

Kramar

Anonym sa...

Hei!

Så masse koslig du har lagt ut i bloggen din da:)
Takk for at du har linket til meg, jeg skal gjøre det samme!!

Dere har tydeligvis det samme skjønne været som vi. I dag 22 grader og bare HAPPY!

Kattepusene var åhhhh så skjønne.
Må si du har mange nydelige kanner også.

Ha en flott uke, klem fra Anniche

Lotta sa...

Nu har jag också hittat hit, vilken mysig blogg du har! Hit kommer jag igen minsann. Underbara kissar! Jag har två katter, finns med på dagens blogg!

varma hälsningar nere från Skåne / Lotta

Anonym sa...

Men åh, vilka söta solkatter, va dom myser! Såg i din presentation att du är en inredningstidnings-oman, det är jag med! *fniss* :)

Anonym sa...

Måste komma tillbaka och kolla era katter och det stämmer...en av era söta kattter är lik vår Sheba!
Kram