torsdag 24 maj 2007

I VALET OCH KVALET....

Sälja eller inte sälja....det är frågan.....

I går när vi var i stugan så fotade jag vårt stora ekbord som vi har i köket. Vi tänkte sätta in en annons på blocket och sälja det. Men helt säker på att vi vill sälja det är vi inte.

Vi gillar bordet och som ni kanske kommer ihåg så tänkte jag måla det i sommar. Men samtidigt så tycker vi att det är liiite klumpigt. Och det är ju inget vi har ärvt eller så, så det har ju inget värde för oss så.

Till saken hör att vi blivit erbjudna att ta över ett annat bord. Det är ett gammalt matbord och stolar som fanns i mitt föräldrahem när jag växte upp. Min brorsdotter och hennes sambo som köpte huset av min mamma fick bordet och stolarna med på köpet. Men nu tycker dom att dom inte har plats för det längre. Så dom har frågat om vi vill ha det......

Så nu står vi där i valet och kvalet. Det andra bordet är lite mindre och smidigare och skulle inte ta så stor plats som ekbordet. Men samtidigt är ekbordet som har två utdragbara skivor väldigt bra att ha när man är många.

Jag skulle vilja höra era åsikter om detta....ska vi sälja eller måla bordet....hur skulle ni ha gjort?
Jag är tacksam för svar. Och så får ni ha en mysig fredag i morgon =)

17 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Hmmm, vilken svår fråga! Bordet är ju faktiskt vackert som det är, mycket vackert underrede, jag vet faktiskt inte, kan inte hjälpa dig, å så svårt, det är bra att ha enorma förrådsutrymmen så slipper man såna svåra val i livet ; )
Mari.

Tingeltangel sa...

Tycker också det var en svår fråga. Bordet har ju jättefina ben men jag kan förstå om ni tvekar om ni tycker det är skrymmande. Har du chans att få ett annat bord du gillar och som passar bättre in så skulle jag nog ta den chansen.

Anonym sa...

Jag tycker bordet var vackert.. men stort och lite "tungt"
Jag tycker du ska sälja det och köpa ett annat? eller ta över det du blev erbjuden. Kanske finns någon som faktiskt vill ha denna tunga stil?
Det är ju synd att måla då bordet förlorar mycket av den charm den har i "sin" färg.
Ja... val är inte lätt...
Ha det gott!/ åsa

Stina sa...

Jodu...det är mina saker sedan 18 år tillbaka, eller längre. Puss


Superfint bord.

Stina sa...

Det där borde skulle jag vilja ha...

♥ Pia... sa...

Hej ja jag skulle MÅLA det Vitt..förståss..jättefint..PIA

Brunkullan sa...

Mycket vackert bord. Skulle nog måla det vitt...
Men om du tycker det är för klumpigt så kanske du ska ta det andra bordet istället:-)

Men. Ändå. Kolla in underredet..så fint!

Elzie sa...

Visserligen älskar jag vitt, men att måla detta bordet vore inte rätt. Enligt min åsikt. Det ska vara den färg det har nu.
Hade nog sålt detta (till Stina?!?!) och tagit över det andra istället *s*.
Kram Elzie

Anonym sa...

Jag hade nog behållt bordet och abolust inte målat om det... fast i och för sig så skulle det säkert vara fint som vitt och man har mycket vitt hemma...

Hm... inte mycket till hjälp va ?

Passar på att önska dig en trevlig helg.

Kram Kram
Carina

Eva Agnes sa...

Tack för de fina orden om mina blommor och hjärtat jag fick av Åsa.
Ha en skön pingst och kramar
Eva Agnes

Eva Agnes sa...

Nu ska jag tycka till om det stora ekbordet....
Hade det varit mitt hade jag sålt det. Utan tvekan.
Skaffa ett nättare, det tror jag ni blir nöjda med.
Kramar igen
Eva Agnes

Anonym sa...

Svår fråga! Bordet är jättefint, men hade det varit mitt hade jag nog sålt det, för det ser lite för stort och "klumpigt" ut. Men om du väljer att behålla det tycker jag att du ska behålla det som det är. Ha en skön helg. Kram

Poppins sa...

Oj, så svårt. Men bordet är ju jättevackert som det är. Tycker inte att du ska måla det, då förlorar det både charm och värde. Och hade jag ägt det och haft plats till det så hade jag aldrig sålt det. Men så vet jag ju inte hur ert "nya" bord ser ut...

Lin & Lavendel sa...

Svårt! Ekbordet är jättefint, men jag tycker du ska ta emot bordet från föräldrahemmet. Ett minne från när du växte upp.
Trevlig helg!
Kram.

Stina sa...

Oj...ska du sälja det fina? Måste prata med "tronen":-). Hur stort är det, utan skivor och med alla? Ca..bara.

Men risken är att det blir vitt alltså.;-)

Vill du att jag ska lägga undan tavlorna?
Puss

Stina sa...

Okej! Då ska jag lägga undan dem. Imorgon ska jag tala med "guben".
Han jobbar natt på lördagar.:-)
Hur mycket hade du tänkt dig då?
puss

Anonym sa...

Det var ju ett riktigt vackert bord men såg ovan att du bestämt dig för att sälja det!..det är klart att det ar nog lite plats.. :)