tisdag 22 maj 2007

UTMANING!

Jag har blivit utmanad av Mari (guldkant på livet) att visa tre favoritsaker. Det var inte lätt att välja bara tre....jag tycker ju mycket om alla mina saker.
Men jag har i alla fall plockat ut tre, och här kommer dom:



Den första saken är en soppterrin, som min svärmor har målat.
Hon är borta sedan flera år tillbaka,så den är ännu mer värdefull för mej nu.
Vi använder den flitigt men är väldigt försiktiga,
för den går ju inte att ersätta om något skulle hända.



Den andra är en jättegammal träskål med målade
tulpaner (tror jag), som jag ärvt efter min mamma.
Den kommer från hennes föräldrahem i Hälsingland.
Jag har ingen aning om hur gammal den kan vara

Den tredje favoritsaken är ett fat som jag köpte på loppis i Bäsna i höstas.
jag tycker att det är så vackert med sina rosor.
Det syns inte så bra på bilden, men rosorna på kanten "står upp"




Jag har ju ingen koll på vilka som har blivit utmanade, så jag chansar och vill att
Agnes, Anniche och Victoria ska visa tre av sina favoriter =)
Jag säger som Mari sa till mej...känn er inte tvingade, gör det bara om ni vill.



Ha nu en skön tisdagkväll alla bloggvänner!

22 kommentarer:

Anonym sa...

Hei kjære Gunn:)
Skal si du har blogget siden sist jeg var innom, så masse fine ting du har kjøpt! Unnskyld at jeg ikke har kommentert så mye i det siste, men her har det vært hektisk!

Fine ærverdige sakker du viser u dag også-Likte spesielt godt den suppeterrin.

Jeg takker så masse for utmaningen , og lover å svare på den når jeg legger inn nytt innlegg igjen:))

Takk, kram

Eva Agnes sa...

Hej!
Jag antar utmaningen och ville gärna säga att du har skaffat dig en sngg logga.
Kramar EA

LantlivsAnette sa...

Jättefina saker..klart godkänd..Vilken ny och fin logga du har skaffat..Riktigt snygg..Kram Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Men vilken vacker soppterrin, som din svärmor hade målat!!?? Va skickligt, otroligt vacker, den förstår jag du är rädd om!! Ingen man planterar blommor i kanske...
Fatet med rosor gillade jag också, ett riktigt loppisfynd alltså!! Den andra skålen går ju inte sönder så lätt och det är ju ganska skönt när det är arvegods man är rädd om.. Hej från Mari!

Poppins sa...

Tänk att din svärmor har målat soppterrinen. Otroligt!

Lime sa...

Fina saker du visar! Har ju varit borta - det märks när man surfar omkring hos er! Ska bli kul att se uthuset/dassen när det börjar blir klart! Ser ju redan nu att det där kommer att bli fint det!!
Ha en skön vecka!

Lily of the valley sa...

Vilken jättevacker soppterrin!
Det är roligt att ha såna juveler.

Kul att du kom på besök hos mig.
Kram
Lily

Lotta sa...

Jättefina saker du valt ut!
Förstår att du är rädd om soppterrinen!

Ha det gott!
Kram Lotta

Stina sa...

Härliga saker.

Loppisen börjar i juni.
kram

Lin & Lavendel sa...

Jättefina saker! Din soppterrin är väldigt vacker!
Kanske att jag antar utmaningen imorgon.
Kram.

Anna sa...

Du tog också arveting. Ja, de står en nära hjärtat. Så snyggt fatet var, jag ser att rosorna står upp :0).

Sov gott!

Elzie sa...

Vilken underbar soppterrin. Förstår att du är aktsam om den när svärmor målat den. Vad roligt det är när man har något sånt sparat.
Kram Elzie

Anonym sa...

Vilken härlig träskål.. undrar sa flundra hur gammal den är? och fina fat och skålar i porslin också! ja man får vara rädd om dem..! För en själv är de ju ovärderliga! =) /Åsa

Anonym sa...

Jag har oxå bloggat om mina favoritsaker idag. :)

Anonym sa...

Va roligt att få se tre av dina favoriter. Jättefina saker du visar. Det är så vackert med gamla ting. =) hoppas du har en bra dag. Kram

Birgittas minnen sa...

Mysigt med kära föremål som man värdesätter och känner någonting för, soppterrinen var verkligen vacker. Jag har också en soppterrin efter min mormor. Förstås! Mycket tjat om min mormor, men de är så vackra de gamla terrinerna.

Drömskåpets Hanna sa...

Vilka härliga saker! Ni får vara rädd om allt, det verkade så unikt! kul!

Husbilsresan sa...

Tack Elzste åter igen för en go´kommentar.
Kram till dej!

Drömskåpets Hanna sa...

ne, inte e det nåt fel på ikea... hihi! sofforna är minsann väldigt sköna att sitta i. ;)

På min gatan i stan sa...

Men vilken snygg logga!!! Inte illa! Älskar ju pelargoner.

Fina grejer också. Soppterrinen var ju superfin! Kul att ha något som ingen annan har.

Ha det fint!!

Kram Martina.

Stina sa...

De sägs att det ska bli hemskt varmt i sommar.*pust*
Kram

Anonym sa...

Fina antika saker.....fat och skålar är bra för man kan använda dem till så mycket! Soppterriner har jag sett att de använder till blomsterarrangemang ibland och det blir jättevackert!
Kram