lördag 26 maj 2007

JAG HAR GJORT EN TAVLA....

...eller snarare två....
Har man inte råd att köpa tavlor i butiken på "fina gatan" får man tillverka dom själv. Jag har kopierat en fin skrivstilstext ur en gammal handskriven sångbok, som jag ärvt av min mamma....tror det var hennes farbror som skrivit i den...otroligt vad dom skrev fint och jämt förr i tiden. Sen har jag satt ihop texten med två foton som jag tagit själv. Den ena på äppelblom och den andra på rosor.
Tidigare i våras så köpte jag två billiga träfärgade ramar på ÖoB. Dom har jag målat vita och och patinerat dom så att dom ser lite gamla ut.
Billigt och bra...och så kan jag ju byta motiv när jag tröttnat på dom här.






14 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Vad smart! De är jättesnygga.
Trevlig Pingst!
Kram
Lily

Ann-Sofi sa...

Jättefiina tavlor!
Har funderat på att göra egna tavlor med gammla fina bokmärken...

trevlig helg!

Stina sa...

Superfina! Vad vill du ha för bordet, tanten? Måste veta det...hehe...
Puss

Anonym sa...

Men åh så vackert! Hur har du gjort detta?..har du gjort det i photoshop på nåt sätt för blombilderna ser liksom utsuddade ut i kanten!..Jättefina ramar oxå!..älskar gamla texter som är så där fint skrivna! Tack för inspirationen! :) trevlig helg!

Poppins sa...

Vilken kul idé! Snyggt och personligt.

Birgittas minnen sa...

Vilka fantastiskt fina tavlor du har skapat, jag är imponerad av layouten och kompositionen, hur har du gjort? Eller är det en hemlis. Och ramarna så fina tillsammans med motivet.
Sedan vill jag tacka dej så väldigt mycket för de fina orden i min blogg, du skriver precis som det känns för mej, jag kunde inte sagt det bättre själv. Jag blir varm och rörd. Kramar och mycket sol till dej!

♥ Pia... sa...

oj...vad kul...hur gjorde du ...var du i photoshop eller nåt

Anonym sa...

Så jättefina de blev!!!Så roligt att ha gjort sina egna tavlor oxå!!!

Anonym sa...

vilka fina tavlor!

Eva Agnes sa...

Men Gud, så fina dina tavlor är. Bättre än köpta, skulle jag vilja säga.
Ja, Kokkumslocket är väl fint i ljusblått och rött. Jag har bara sett blått och vitt och gult och grönt från Kockums förut.
Kramar Eva Agnes

LantlivsAnette sa...

Men godetid vad vackra!!Du är duktig du och påhittig..Kram Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Ofattbart snygga....Vad du hittar på & kan!!!

Anonym sa...

Vilka otroligt vackra tavlor du gjort! Det är ju så kul att göra saker själv. Det blir så personligt och så finns det ingen annan som har likadana. =) Kram

Anna sa...

Men oj, så snygga tavlorna blev. Hur har du gjort? Ligger blomman ovanför den fina texten eller har du använt ett bildhanteringsprogram och fått ihop det till en bild? Jättesnyggt iaf, och en fin idé.