onsdag 16 maj 2007

ÄNGLAR.....

...finns även hemma hos mej. Jag har inte tänkt på att jag har så många .....men nu ser jag ju att det kryllar av änglar här hemma.
Här kommer bilder på några utav dom....
En hänger under en hylla i köket.

Dom här småttingarna är bara 3 cm och hänger på konsollerna till
hyllan ovanför vår säng.


Den här står på en tavellist i hallen.


Den lille trumslagarpojken har brutit ena vingen =(
Den söta lilla tjejen med dunvingar är min favorit.



Den här skyddsängeln (det står schutz-engel på hjärtat)
har min goa brorsdotter köpt åt mej i Tyskland.
Hon tyckte att den "såg ut" som mej =)

En hylla i köket, där två av änglarna bor.
Där hänger också den lilla vitlökskorgen som jag fyndade på loppis

26 kommentarer:

karu sa...

så fine engler. har oen rundt i huset. plus at jeg har gubben han er min aller største engel.

Anonym sa...

Åh, vilka fina änglar! =)Jag tycker om änglar. Samlade på dem ett tag, men har slutat nu. Men favoriterna finns kvar hemma. Vill gärna ha en ängel i varje rum. Det känns tryggt på nåt sätt. Har själv tänkt göra ett ängel-inlägg på min blogg. Kommer nog om nån vecka. Ha en skön kväll och kristi himmelfärdsdag! =) Kram till dig.

Anonym sa...

åh! änglar är min passion!!
Jag gör änglar sjäv också...dina är underbara!!kramar

Stina sa...

På tal om och flyga...hihi...Puss Stina

n o r d i n g å r d e n sa...

Å va många rara änglar du har!! Den tyska ängeln var jättefin!! Men det var de andra med, gulliga de små. Men sån vacker hylla och den lilla korgen blev ju bara perfekt där!! Ha en jättebra helg önskar Mari.

Eva Agnes sa...

Änglar är bara så fina. Levande och andra.
Ha nu en bra Kristi Himmelsfärdsdag du också.
Tack för grattis på min "Icke-födelsedag" ... :-)))
Kramar Eva Agnes

Stina sa...

Haha...puss

Poppins sa...

Det var ingen dålig samling av änglar. Om jag skulle vara tvungen att välja ut en, så blir det skyddsängeln som var så söt. Och vilken komplimang du fick! Kram till ängeln.

Elzie sa...

Åh, vad härligt - en änglamänniska!!! Jag älskar änglar och har dom lite överallt. En står på datorn, en liten i ljust, ljust blått som tittar ner på mig. Känns bra.
Trevlig helg.

Lotta sa...

Jag älskar också änglar! Och jag tror det finns många runt omkring oss, både figurer och levande!

Ha en härlig helg!
Kram Lotta

Anonym sa...

Ja.. onekligen har du en mängd änglar.. men så söta de var...Vilken fin vitlökskorg..=) / Åsa

Stina sa...

Ja, vi kanske skulle gjort en tur dit nångång. Hehe...

Husbilsresan sa...

jessan och elzste...tack för att ni tittade in till mej och mina änglar=)
Kramar till er båda!

Lin & Lavendel sa...

Jag gillar änglar! Dina änglar är så fina!
Jag både syr och trycker änglar.

Lin & Lavendel sa...

Jag säljer på några hantverksbutiker i hälsingland. (när jag har tid) Blir inte så ofta med 2 busiga flickor och heltidsjobb!

Birgittas minnen sa...

Ja det vimlar tydligen av änglar hemma hos dej, efter vad jag förstår av ängeln som den gulliga brorsdotter köpt så måste du vara jättesöt och rar. Jag har räknat till fyra änglar hemma hos mej,men då räknar jag inte med mina julänglar. Men det kommer nog fler. Kram ängeln från mej.

hulukvarn sa...

Min favorit är nog ängeln med bruten vinge! så himla söt! ha en fin klämdag:)

Anonym sa...

Det är ju så härligt med änglar, jättefina var dom! Man har fler än man tror har jag upptäckt!..men det känns ju tryggt! :) Ha en fin helg! Kram

Christina sa...

Oj så många vackra änglar du har, själv samlar jag också på änglar...

Lavendel & Romantik sa...

Jag älskar ju änglar jag med man har lyckats fått ihop en samling,dom va ju jättesöta..ha det så bra i helgen kram/majsan

n o r d i n g å r d e n sa...

Tjingeling och ha en bra helg!! Vi hoppas väl att solen kommer att lysa på oss!!! Mari.

Eva Agnes sa...

Nej det är nog inte någon av mina förfäder som är arga för "kludderierna"... :-)
Ha nu en skön fredagkväll.
Kramar Eva Agnes

n o r d i n g å r d e n sa...

Du glömde en bild på dig själv bland änglahögen, för du verkar visst vara en själv!!!

Jag såg dessutom efter det att jag skrivit, att du också undrade om "En doft av lavender" sålda sina tryck, så himla fina!!

Ha en bra helg, säger jag igen då.... Mari. ( å jo, jag såg dig i förrgår,vi vinkade, du såg att det var jag va, lite stressigt med handen, satt i mobilen, och skulle svänga & vinka samtidigt...)

Stina sa...

Tack, gumman! Hoppas att du också får en bra dag imorgon! Kram Stina

Ann-Sofi sa...

Hej!

Nu blev jag jätte glad du va den första att skriva något i min blogg(: super kul!!!
Du är jätte välkommen tillbaka lägger till dig i min lista oxå!

Mvh Ann-Sofi.

Ann-Sofi sa...

Skulle oxå säga att en sån hylla har jag oxå det är jättefin, som jag ställer lite loppis fynd i byter ut då och då...