fredag 18 maj 2007

BLOMSTER OCH SOLKATTER

Idag har vi varit vid stugan och jobbat lite igen. Jag har grävt och donat i trädgårdden och guben har snickrat på den lilla gäststugan/ toan.

Jag visar några bilder därifrån...på blommor och mina "bebisar" =)


I köksfönstret blommar pelargonerna.

Dom ser nästan ut som små rosor.

Dom ljuvligaste blommor jag vet - äppelblom.

Vårkrage, midsommarblomster (så tidig!) och förgätmigej
blommar på tomten.



Dom här små liven trivs lika bra på landet som sin matte.

18 kommentarer:

Anna sa...

Jättefina pelargoner. Vad heter den översta? Den liknar en som gick åt för mig i vintras: Bullareblomman.

Ha en härlig dag!

Lusthuset sa...

Så fina pelargoner, speciellt den som står i den vita emaljgrytan. Vilka fina katter du har. Är det norsk skogskatt? Lyckost!

Anonym sa...

Härliga bilder på härliga blommor! Och vilka söta katter! =)

Vilken fin hink du hade som "ytterkruka". Jag har en likadan, fast min är lite mer mot det gula hållet. den står bara på en hylla just nu, men nu blev jag inspirerad att sätta en blomma i den istället. Tack för tipset! =) Ha en riktigt skön helg. Stor kram.

Poppins sa...

Vilken härlig kraftig pelargon. Jättemysiga bilder! Kram

Stina sa...

Haha... Ja, jag har sett henne ute idag. :-)

Jättefina bilder, fina blommor och fina missar. Puss

Drömskåpets Hanna sa...

Dina söta katter påminner lite om min ena, Ronja!

david santos sa...

Please, it puts fhoto of Madeleine in your Bloggue

Missing Madeleine!
Madeleine, MeCann was abduted from Praia da Luz, Portugal on 03/03/07.

If you have any information, please contact Crimestoppers on
0800 555 111

Please Help

Anonym sa...

Rosenknoppspelargoner... mina favoritpelargoner.

Blir sugen på att han en katt... men den ena hunden är en kattjägare :-(

Lotta sa...

Underbara blomsterbilder du visar på bloggen! Man blir så glad i sinnet! Och vem kan motstå katter! Jag har två vildbasare själv!

Ha en riktigt härlig lördagskväll! Själv sitter jag här i sällskap av min orientalare Gizmo! MJAU säger han!

♥ Pia... sa...

Så fina blommor...änglar?? ja visst ska man ha det...jag har masor...fast nu har jag ställt in en del i ett skåp..kan inte ha alla framme.....ha en trevlig helg...PIA

Stina sa...

Nej men kära nån så fint du gjort!
Sov gott, vännen! Puss

Anonym sa...

Fina blommor och ursöta kissar..=) / Åsa

Dubbelörn sa...

Ja älsar pelargoner. Var till min handelsträdgård o de har 70 olika sorter. Vågade inte köpa än för nätterna är fortfarande svala, men om två veckor då ska jag shoppa loss!!!
Hur går det med dasset o isaken ;)
Kramar

Anna sa...

Tack för den snälla kommentaren, ha en fin söndag!

Kram Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Himmel så fint du gjort din blogg!! Jättevacker bild i överkant!! Mycket inbjudande.

Men små vännerna då, klart vi tycker det är ljuuuuuvligt att få vara med matte & husse på landet!

Jättefina pellisbilder och sån ljuvlig äppelblom, jag saknar äppelträd, önskar vi hade det..

Ha en fortsatt bra helg önskar Mari.

Birgittas minnen sa...

Pelargoner är härligt, jag har införskaffat fler. Vilka vackra bilder du tagit från din stuga, jag håller verkligen med om att äppelblomning är underbart och katterna är ju för goá. Kram och ha det gott.

Anonym sa...

Pelargoner och änglar kan man inte vara utan !Lustigt så lika vi är många av oss bloggare, men jag håller mig till hundar ,har två darlingar.

Anonym sa...

Så mycket vackra bilder och sicka små godingar till katter!
Jäkla snygg header du fått till!
kram