torsdag 10 maj 2007

VATTEN, VATTEN....... BARA VANLIGT VATTEN!

De sista dagarna har vi haft detta monster stående på vår gräsmatta vid stugan. Det har låtit öronbedövande och spottat ut grus och damm....och äntligen idag på eftermiddagen....VATTEN!
Vi har nämligen haft en trevlig brunnsborrare, vid namn Micke hos oss.
Det ska bli så skönt att slippa släpa dit 20 litersdunkar med vatten flera gånger i veckan.
Vatten är tungt och det går åt mer än man tror.


Runt omkring stugan blommar det miljoner vitsippor fortfarande.
Som en stor vit matta!

Apropå grodor: Den här paddan kom på besök
vid stugan en dag och höll på att
bli uppäten av katterna.
Men grodvän som jag är så räddade jag den naturligtvis .

Ha en skön fredag alla trevlig bloggare!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Va vackert du har det runt stugan med alla vitsippor! skönt att få vatten till stugan! :)
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Sicken läckerbit du får på besök.. inte kommer några sådan till mig...! =) )åsa

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vatten, härligt!! Ja, inte är det kul att släpa på sådant, tänk vad en sån enkel sak som vatten egentligen är lyx, vi tänker inte på det, vi är så bortskämda i denna värlsdel..
Så underbart det ser ut i omgivningarna med alla vitsippor och sån tur du räddade paddstackarn! Kul tecknad groda, ha en toppenhelg önskar Mari.

Anonym sa...

Vad härligt med både vatten vitsippor och räddade grodor! :)

Elzie sa...

Inte nog med att du har konstgjorda grodor, du ska ha levande dylika också *s*.
Måste vara gott att ha vatten. Finns det något värre när man inte har det?
Ha en skön helg.
Kram

Hem och Lycka sa...

Det blir nog riktigt skönt att få vatten på plats! Skönt! Kram!

Eva Agnes sa...

Jag tror minsann att du tycker om grodor... ;-)
För övrigt är du välkommen hit till hösten och äta päron m.m..
Kramar Eva Agnes

Tussilago sa...

Man blir lykkelig av å se slike blomsterfylte enger! God helg til deg!!

Christina sa...

Vitsippor är så fina!
Många fina foto du har tagit...

Stina sa...

Med tanke på alla andra grodbilder så är det ju klart att du räddade grodan.:-) Puss Stina

Lin & Lavendel sa...

Skönt att få vatten till stugan! Fina bilder och tur att du räddade grodan från att bli kattmat!

Lotta sa...

Härligt att äntligen få vatten på tomten kan jag tänka mig! Men fy vad läbbig paddan såg ut!

Ha en underbar helg!
Kram Lotta

Lime sa...

Va fint du har det vid din stuga. Dessa vitsippor - visst är det väl häärligt! Vi har också grodor som hoppar omkring här hemma, ofta brukar dom nästan skrämma ihjäl mej genom att hopppa fram när man ligger på alla fyra och påtar... huga! Ha en fin helg!

Hannele på Hisingen sa...

Sån fin groda skulle jag ha pussat direkt, underbar bild med vitsippor.

Nina sa...

jag älskar verkligen vitsippsbackar helt otroligt vackert och så doftar det spciellt också. ha en skön lördag

♥ Pia... sa...

Så fint du bor...ha, vilkern tur att du är en grodvän ..ja tur för grodan alltså:) brunnsborrare som heter micke, vad heter han /hon som sköter den då?...*fniss* ha en härlig dag och schlagerkväll på dej..PIA

Husbilsresan sa...

elzste....tack för att du alltid skriver komentarer på mina inlägg.
Men jag saknar en blogg där jag kan gå in och skriva till dej...kommer den snart?
HA det gott!Kram!