tisdag 8 maj 2007

GRODOR


Det är grodår i år......i ala fall hemma hos mej. Men å andra sidan så är det alltid grodår hos mej.
Jag har nämligen "pippi" på grodor. Jag samlar inte direkt, men köper nån då och då när jag hittar någon rolig. Och dessutom får jag grodor av vänner och släktingar ibland. Här kommer några av mina grodor.

Det här paret ser väl ut att ha det "mysigt" *hihi*


Han har fått napp!


En liten prins som jag köpt i Prag.

Fundersam groda, som jag fått i present.

Den här killen bor på landet.


Dom här likaså. Undrar vad dom gör i busken.....?

Groda på en sten, köpt på Skansen.

En välkommengroda på förstukvisten.

För en del har redan bikinisäsongen börjat.

21 kommentarer:

Lotta sa...

Men oj vad söta grodor! Jag har en enda i min trädgård, men får nog ta och leta reda på fler tror jag!

kram Lotta

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men vilken kul inlägg! Och så många grodor du hade, wow!! Du är riktigt "inne", jag måste ha en groda också, äger inte EN enda ju!! Va fina de var, gillade mest den fundersamma och alla kärlekskranka.. och den från Skansen var fin med! Såg du att jag hade ett inlägg om grodor i mars? Fast det var bara paddor från nätet, hade ju inga egna kul att visa...Jag skulle vilja ha en stenaktig groda som ska stå ute i trädgården, nu ska jag på grodjakt!! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...å killen på landet var ju bra söt med... //

Anonym sa...

Jag brukar köpa grodor till min syster - började som en kul grej eftersom hon hade lite fobi mot grodor, men nu har jag faktiskt sett att hon har sin samling framme. *S*

Elzie sa...

Jag hade inte en aning om att det fanns så många olika grodor!! Jättekul att se din samling.
Kram

Anonym sa...

Dom var söta....grodor är coola typer!

Christina sa...

Så många fina grodor, den första med kronan gillar jag skarpt...

karu sa...

hei så søte padder. viste du at de kan bli opp til 35 år og er stedbunnet. er alltid litt kult med litt fakta. ha en fin dag

Stina sa...

Men det var värst vad många dalagrodor du har. Eller är det storpaddorna???
Söta! Kram Stina

Poppins sa...

Har du provat kyssa någon? Och blev det något resultat i så fall? ;)

Lavendel & Romantik sa...

Brukar du pussa på dom och kolla om det är en prins ;-) men du kanske har en grodprins redan....Kram/Majsan Ha det så gott

Anonym sa...

Åhhh jag älskar grodor..=)
Mari (Gultkant på livet) tipsade mig... vilka fina ...du har!
Ja.. kan man få nog av dem???/ åsa

Birgittas minnen sa...

Det var verkligen en samliga goá grodor,och förstår att du tycker de är oemotståndliga. Jag tycker de är charmiga. Jag har även en groda, men den har jag i en kedja runt halsen, den fick jag av min käre man som hade bestämt sig för att jag gillade groder. Så nu gör jag det! Kram och ha det bra!

Lin & Lavendel sa...

Vilka gulliga grodor! Jag skulle gärna vilja ha en i min trädgård. En rostig kanske.
På sommaren får vi besök av riktiga grodor. De gillar att simma i vår pool!
Gillar nog hellre låtsasgrodor!

Signes Vind sa...

Otrolig grodsamling. Det är ju så jätteinne med just grodor i inredning. Har funderat på hur denna trend uppstått men förstår nu att den kommer från dig - du har ju en hel liten grodarmé.

Stina sa...

Min lilla snälla grodgumma! Puss

FO - 2 sa...

Du og du, så sjarmerende! ;)

Nina sa...

så söta grodor du hade . jag funderar på att bygga en pytteliten damm...hm .
vi har enorm padda boendes hos oss men jag har inte sett paddan i år ännu... han bodde i brunnen ett år.... ( trädgårdsvatten)

Ankan sa...

Hej! Ligger hemma i kräksjuka (!) och orkar inte göra mycket, men när jag fick se dina grodor blev jag verkligen uppiggad. Både söta och roliga!

♥ Pia... sa...

Grodda ,grodda på dej...nu var jag lite rolig..va? Skämt åsido...grodor är lite gulliga ..när de inte är riktiga vill säja.. Har några ute i trädgården (inte levande :)Fina fynd du gjort..spillkum har jag en likadan tycker om den..ha det så gott..PIA

Anonym sa...

Vilken härlig grodsamling! =) Kram