söndag 10 juni 2007

MIN HELG.......

.....började egentligen i tordags. Min dotter kom ju hem och vi hade
ett litet 25-års kalas för henne .
Tänk att hon bivit så stor, jag fattar inte vart tiden tagit vägen.
Hon var ju nyss en liten flicka som tultade runt här hemma.....=)

"För dom har tagit studenten......."
Så här såg det ut på stan i fredags. Vi uppvaktade min brorsdotter som finns
någonstans i vimlet här.


Vi har fått pumpen till vår nya brunn installerad. Nu måste vi spola ur jättemycket vatten innan det blir tjänligt att dricka. Ozzi som är väldigt fascinerad av rinnande vatten, satt länge och inspekterade strålen.


En hörna på min altan. Svagdricks-flaskorna har fått lämna plats åt pelargonerna.




Min salladsodling på altanen.
Med detta säger jag: Ha en skön och trevlig vecka! Hoppas på fint, men liiite svalare väder!
Massa kramar till alla gulliga bloggare =)

32 kommentarer:

Stina sa...

Tack, för tårtan!

Kom när du kan du. Jag har grejer kvar. Går ut med lite nytt emellanåt.*s*
Hälsa SvenIngvar.
Kramiz

Hem & Harmoni Marie sa...

Gulligt arrangemang med flaskor och pelargoner! Gillar det jättemycket! Ha en fortsatt skön helg! Kram

Anonym sa...

Fin hörna du gjort.. och svagdrickshållarna är charmiga..!
Kissarna är kuliga.. min släpade hem en ödla....
God tårta.. o gratta dottern../ Åsa

Lily of the valley sa...

Va fint du har på din altan. Tjusigt arrangemang med pelargoner och svagdrickahållare.
Min son blir 16 år i sommar. Jag tyckte inte det var längesedan han började i första klass.
Ha en skön söndagskväll! Hälsa dottern och gratta!
Kram
Lily :D

Lily of the valley sa...

Ps! Min hund heter Ozzy. :D
Kram
Lily

Birgittas minnen sa...

Du verkar ha haft en händelsrik helg, trots värmen. Mysig att få rå om dottern förstår jag, det är alltid lika härligt när de kommer.
Fina bilder på pellisar och gosiga katten, nyfiken på vad som rör sig. Ha det fortsatt bra, det ska visst bli svalare längre fram i veckan. Kram

Anonym sa...

Grattis med din datter!
Ja, jeg merker selv hvordan tiden flyr etter at jeg fikk barn....helt merkelig i grunnen !!
Så fint med fontenen og ikke minst nydelig stilleben på din veranda!

Kos deg i uken som kommer ,klem fra Anniche

Lotta sa...

Så mysigt du har på din altan! Och vilken mumsig tårta!

Ha en härlig vecka!
kram Lotta

Poppins sa...

Har också firat brorsdottern min. I värmen, det var svettigt värre. Hoppas också på lite svalare temperatur, men på jobbet har vi luftkonditionering, som tur är.
Kram på dig!

Hem & Harmoni Marie sa...

hej igen.. Tack för dina snälla kommentarer på min blogg... Jag har förresten svarat dig där om teckensnitt.. Lycka till! PS. Säg gärna till om det fungerade... :)
Kram!

Elzie sa...

Vad mysigt med dom flaskorna. Tror jag ska "sno" din idé för vi har några såna flaskor här i källaren. Hoppas du inte har något emot det.
Ha en bra dag.
Kram Elzie

Mikkeline sa...

Hvor fint du har ordnet det, og hvor stilig det var med disse stativene som pellargoniene står i. Ja, en barndom går fort. Min eldste er snart 19år, og skal på folkehøyskole neste år. Jeg gruer meg slik til det. Jeg vet jo egentlig at barna bare er til låns, men, når man har det trivelig sammen i hverdagen ønsker man jo bare at det skal fortsette slik for sin egen del, -men jeg ønsker jo egentlig ikke at barna skal ha lyst til å bo hos mamma når de blir voksne heller da. Vanskelig det der! Ha ei fin uke!

Anonym sa...

Åh, låter som att ni haft fullt upp i helgen :) Men bara med trevligheter förstås...

Ha en härlig vecka du med!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Å vilken mysig hörna med gamla flaskor du hade på verandan
och alla örtskyltar kommer verkligen till pass hos dig!! Vilken fin bild med katten och vattnet, han tycker det nog är lika lyxigt som ni!! Och tårtan såg MER än god ut!! Ha en bra ny vecka med "lämplig" värme!! ; ) Mari.

Ankan sa...

Oj ja! Tiden går verkligen fort när man tittar på sina barn och ser hur de växer. Själv känner man sig ju inte gammal..!
Vilken smaskig tårta! (Jag är jättesvag för bakverk)
och vad söt kissen är när hon iaktar vattenstrålen, det är så kul att studera djuren i deras nyfikenhet...Ha en härlig dag, Kram

Poppins sa...

Så fint det blev på altanen med pelargonerna. Ozzi såg söt ut, hoppas han håller balansen...
Kram från en varm sommarPoppins

Stina sa...

Men du, my Darling. Du kan få följa med mig nästa gång. Vill du det?
Puss

Anonym sa...

Va härligt med kalas!...vilka mysiga planteringar!..jag vill oxå har rött hus :) Kram

Anonym sa...

Tittade in idag.. och tyckte din blogg var anorlunda.. med så fin! stil... för der är väl nytt! ?..hmm jag kanske har fått sting...? / Åsa

Anonym sa...

Önskar din en fin dag!

Anna sa...

Den där tårtan såg ljuvlig ut den, må jag säga! Fin pelargonhörna har du också.

Ha en härlig dag!

Tingeltangel sa...

Vad mycket charmiga saker du visar. Det är så roligt med fina arrangemang även utomhus.

Eva Agnes sa...

HEJA!!!
Nu har du fixat fonten papyrus. Så snyggt det blev. Lättare att läsa, tycker nog jag.
Underbart!
Kramar Eva Agnes

♥ Pia... sa...

Hej..men för en go tårta det var här då...snålvattnet rinner ....vad fint du gjort..ha en bra vecka ..snart helg igen..PIA

Anonym sa...

Ja, ibland undrar man var alla åren tog vägen....barnen är stora och jag är fortfarande bara 25 år....hur går den ekvationen ihop ...:=)
Din katt är ju för gó när han fokuserar vattenstrålen...tala om meditation...de är för goa de där katterna!
Du har pysslat och gjort väldigt vackert med blommor och gamla vackra saker....en härlig kombination!
Ha det så skönt ! Kram

LantlivsAnette sa...

Vad fina bilder du visar..katten var ju för söt där den sitter och inspekterar vattnet..
Pelargoner och flaskor sååå fint...Kram

Eva Agnes sa...

Det blev bara så snajsigt med papyrus på din sida.
Nu lurar jag på att byta färg igen på min sida. Är inte riktigt nöjd med det rosa heller...
Kramar Eva Agnes

Anonym sa...

Hej EVA HÄR VILKEN ASA BRA BLOGG DU HAR...SAMT FINA BILDER JAG BLEV TOKIG I DINA BILDER MED TEXT O BLOMMA KAN MAN BESTÄLLA DET FRÅN DIG?

BRA TIPS MEN TYVÄRR HAR JAG INTE DEN KUNSKAPEN.

TACK FÖR EN UNDERBAR BLOGG
KRAM EVA

Granne med Selma sa...

Hej! Kul att titta in hos dig och kul att du hälsat på hos mig :-)
Pelargoner, gamla flaskhållare, underbart fin utemöbel - vill ha alltihop...
Mvh Sussie

Granne med Selma sa...

Glömde säga att jag tycker titeln på din blogg var så mysig!
/Sussie (igen)

Lavendel & Romantik sa...

Vad mysigt det ser ut. Kul min dotter är också 25 blev det i feb. Himmmel va tiden går.Ja nog väntar man till hösten när man få se saker på tv kram/Majsan

Husbilsresan sa...

Eva...Tack för dina fina ord om min blogg och mina tavlor.....nej jag säljer inte sådana....kan bara rekomendera photoshop-elements....där kan man göra mycket skoj =)
Kul att du tittade in.Välkommen åter! Kram!