torsdag 14 juni 2007

STÄDNING OCH MÅLNING



Nu har min "stora" dotter åkt hem till Göteborg igen =( Det var så roligt att ha henne här några dagar, och det blev så tomt när hon åkte *saknar dej Emma*.Men hon kommer nog tillbaka på sin semester......det ser jag fram emot =)

Så var ännu en arbetsvecka till ända, för i morgon är jag ledig. Då ska jag åka ut till stugan och städa *blää*. Det är inte kul, men verkligen nödvändigt. Det är ju bara en vecka kvar till midsommar, och då vill man ju ha det fint........för då har vi fest med en massa gäster *lolit*


Men jag önskar att jag hade en liten Evelyn att ta med mej.....för hon gillar ju att städa.
Jag har också planerat att jag ska måla färdigt köksmöblerna och en ute möbel som jag fått av en släkting. Så jag hoppas verkligen att det blir skapligt väder.


Med det önskar jag er alla en trevlig helg!
Massa kramar till er!

17 kommentarer:

Elzie sa...

Önskar dig detsamma. Även om du ska städa. Du kunde inte skicka en liten Evelyn till mig också?
Kram

Lily of the valley sa...

Evelyn får gärna komma hem till mig också.
Måla vill jag göra själv. Det är roligt.
Trevlig helg!
Kram
Lily :D

Anonym sa...

Trevlig sommarhelg tillönskas dig med - glöm inte att ta paus och njuta lite grann oxå i allt städande och pysslande. Det är gött för själen! :)

purple area sa...

Testade ett av Evelyns tips, torka av rostfritt med en fönsterputstrasa, funkade inte alls. Men hon har ju ett gott humör som smittar av åtminstone en stund!

Birgittas minnen sa...

Ja, det blir alltid så tomt när barnen åker, man längtar. Desto roligare nästa gång man ses. Städning blääh, önskar också att jag hade en Evelyn- mitt hem är en enda röra just nu. Men måla är kul, funderar på att måla mina trädgårdsmöbler vita, en utav grupperna, jag har flera och mer ska det bli, jag älskar att kunna sitta lite överallt. Ha så kul med färgpytsarna. Kram och ha det gott.

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, en Evelyn vore inte fel att ha som vän!! Hon verkar kunna fixa det där mest tråkiga inom städning, med lätthet!! Tja, jag borde väl städa jag med, skönt att ha det fint till midsommar, rena golv och nyplockade små buketter...vi hörs och ses snart ; ) Ha en mysig helg i stugan och må solen lysa och penseln jobba! Mari.

Poppins sa...

Spara några dammråttor, annars så får du byta namn på bloggen!
Kram

Lotta sa...

Jag hade också behövt en Evelyn här. Det blir ju liksom inte städat när man sitter här vid datorn!

Hoppas du får en riktigt härlig helg i alla fall!
Kram Lotta

Anonym sa...

Ja.. en riktig städmadam.. skulle vara bra! att ta med.. sig vb...
Usch vad jag har plockat efter denna kuliga! student! /åsa

Lin & Lavendel sa...

Skulle också behöva låna Evelyn!
Ha en trevlig helg...trots städning!
Kram.

Anonym sa...

Va trevligt att ha haft stora dottern på besök. =) Och jag måste säga att jag verkligen gillar bilder med pelagonerna och svagdricksflaskorna. =) Jättefint. =) Vill passa på att önska en trevlig midsommar. Jag har semester nu och kommer vara bortrest en del, men jag återkommer om några veckor. =) Ha det så bra och ta hand om dig. kram

Eva Agnes sa...

Väldigt mysig och trevlig helg på dig själv. Städa inte ihjäl dig nu bara. Bättre att göra städningen efter kalaset... hi hi.
Ha det så bra
Kramar Eva Agnes

Anonym sa...

Ja, en liten Evelyn skulle man ha :) Hopaps att du haft en bra helg!

♥ Pia... sa...

haha ...ja vi önskar nog lite till amsn att vi hade en lite Evelyn..måla ..ska jag med bara jag får tummen ur...ha en härlig stäad dag..fast nu är du säkert klar när jag skriver detta...:)..PIA

♥ Pia... sa...

Tack för de...nu vill vi bara ha solkatter denna veckan ..inga dammråttor här ....dom är bortstädade av Evelyn:)...PIA

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej!! Å vilken fin dag!! Hoppas det håller i sig, till onsdag ; ) och hela veckan ut!! Vi kan väl höras/mailas på tisdagkväll! Ha det gott, och som Poopins sa, du städar väl inte för mycket, för då får du ju byta namn på bloggen!! Mari.

Anonym sa...

Mamma då....du är bra gullig du! =) saknar dig me....kommer snart hem igen! pöss pöss! =*