söndag 3 juni 2007

VILA I HÄNGMATTAN.....

Äntligen har den underbara sommarvärmen kommit! Jag hängde upp hängmattan idag och låg där och vilade foten, läste gamla inredningstidningar (dom blir "nya" igen när dom legat i stugan ett tag=) och lyssnade på fåglarna som kvittrade. Det är avkoppling det.

















Nu börjar vårt lilla gästhus bli klart.....jag kunde inte ligga stilla så länge, så jag städade och började "inreda" så smått där inne. Så nu ska det sys gardiner och målas en stol och lite smått och gott...flera bilder kommer.




Efter städningen behövde jag vila foten igen, Idag var den liiite jobbig, måste jag säga.Jag hittade en rulle med ståltråd i ladan....så jag satte mej och snodde ihop en hjärte-pinne för att prova bara.....ja,det blev väl skapligt....lite pärlor kanske skulle bli fint på. Vi får väl se hur jag utvecklar idén.....
Ha en skön bloggvecka nu alla goa vänner =)

24 kommentarer:

Poppins sa...

Det ser verkligen härligt ut med din hängmatta. Bra att du kan koppla av lite och inte använda foten för mycket. Kram

Christina sa...

Men åhh så gottigt det ser ut...

Elzie sa...

Vilken mysig liten stuga ni gjort. Helt perfekt att sova över i. Och hjärtat var väl inte tokigt för att vara första gången!!
Kram Elzie

Anonym sa...

Härligt! JAg har oxå verkligen njutit av det vackra vädret i helgen! =) Underbart! Hoppas det känns bättre i foten. Men jag förstår att det är svårt att ligga stilla när du har så mycket att fixa iordning i stugan. =)

Vilket fint hjärta du gjort! =) Hoppas vi får se hur du vidareutvecklar det. =) Ha en skön dag. kram

Anna sa...

Den där hängmattan ser allt bra mysig ut, kan riktigt känna doften av sommar och höra fågelkvittret. Snyggt blev borden nedan också efter målning.

Ha en fin dag!

Anonym sa...

Hmm...vår hängmatta ligger fint ihoprullad i boden! Nu måste den ut!=) /Åsa

Eva Agnes sa...

Inspirationen och fantasin vill mer än kroppen. Även om man ligger ner och vilar så mal tankarna och idéerna runt så att det blir stört omöjligt att vara stilla...
Jag ser att din fot inte mår bra. Inte min heller.
Fick börja en ny kur i dag som är slut på fredag.

Eva Agnes sa...

Det finns många olika typer i vår herres hage... men att ge sig på småfåglar är väl ändå det värsta....
Sköt nu om dig och din fot.
Kram Eva Agnes

Lin & Lavendel sa...

Härligt med hängmatta! Det ser mysigt ut!
Kramar:

Stina sa...

Så fint...Men det visste man ju redan.
Gosa dig du...och kom när du vill.
Kram

Eva Agnes sa...

Tack för att du gillar mitt målande. Det är mså kul att se vad man kan göra med gamla saker med lite färg och en pensel.
Teckensnittet heter papyrus och finns på min dator.
När du trycker på *anpassar* ska du gå till HTML och där inne ska du ändra dina teckensnitt till det du vill ha.
Men du måste ha det på din egen dator. Jag har många och kan skicka över papyrus om du vill ha den. Eller någon annan.
Fråga igen om du inte klarar det. Så ska jag försöka ge en bättre förklaring.
Kramar Eva Agnes

Anonym sa...

Vilken fin gäststuga...så ljust och vackert!
Var rädd om foten!
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Nämen så gulligt hjärta du gjort!! Och gästuset ser ju bara för mysigt ut!! Ni kommer nog få många övernattade gäster i sommar! Jo, hängmatta och tidningar är njuta.... Tar enh snabb bloggrunda i kväll!! Ha det bra i värmen! Mari.

Birgittas minnen sa...

Va fint ni får i ert gästrum, men det gäller nog för dej att ta det lite lugnt med foten kan jag tro, men jag vet hur svårt det är att inte göra något när det kliar i fingrarna. Tur att du tar en stund i hängmatten då och då. Krya på dej och ha det så gott. Kram

Eva Agnes sa...

Själv såg jag den fonten hos Skrotmaja. Och jag har den själv på min hemsida
http//:goto.glocalnet.net/evascountry
Frågade henne hur man gör men kom på det innan hon svarade.
Så började jag att fippla och höll på att bli tokig.
Till slut när jag gått igenom alla koderna kom jag på hur jag skulle göra. Men det tog tid. Det kan jag säga dig.
Jag ska titta på din sida och kopiera lite så ser du bättre.
Åk nu bara till stugan och koppla av.
Kram Eva

Eva Agnes sa...

Du skall gå ner till en grupp koder som börjar med:
Variable deifinitions
=================
Jag ser att du har varit där och grejat med payrus. Men du måste ta bort allt annat som:Georgia, Serif payrussans-serif. Det ska bara stå payrus. Inget sans serif eller annat. Ta bort det.
Under det finns Trebuchet MS Trebuchet, Arial, Verdana Sans-Serif och Papyrussans-serif. Tag bort det och ersätt med papyrus.
Under det finns mer som ska bort:
Trebuchet MS, Trebuchet, Arial, Verdana, Sans- serif. Bort! Skriv in papyrus.
Likadant under det... jag tror du ser.
Kram Eva

Eva Agnes sa...

Oj vad svårt det var att stava till papyrus!!!! :-)
Det blev visst rättstavat bara en gång.
Krmais Eva Agnes

Ankan sa...

Å, vilket mysigt gästrum! Sängarna ser verkligen skööna ut... Gästerna kommer att se fram emot att få krypa ner i dem efter en trevlig kväll:)

Milly sa...

hängmatta...ser för skönt ut! Ja i gamla inredningstidningar hittar man alltid nåt nytt ;) vad vore livet utan dem? Ha en bra dag!

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha en härlig & solig dag ute i stugan!!! Mari.

Lotta sa...

Ser så mysigt ut, både med hängmattan och stugan! Men ta det lugnt med foten!

kram Lotta

♥ Pia... sa...

hej oj så mycket fint och vad du hunnit med mycket oxå..det blir fint bordet...och lilla hjärtat med:)..PIA

Anonym sa...

Härligt det ser ut. Jag fick en hängmatta på ställning och där somnar jag bums ;)

Anonym sa...

Va ljust och fräscht det blev i gäststugan!..mysigt! ..och va härligt det ser ut med hängmattan!..hoppas du blir bra i foten snart! Man kan verkligen uppskatta sina gamla inredningstidningar på nytt..man hittar gamla favoriter som man glömt! :) Kram