lördag 2 juni 2007

"NYTT" BORD OCH DUSCH

Igår hade jag trevligt främmande på landet. Det var Stina (hemma på landet) och hennes dotter Maja som kom för att titta på mitt stora ekbord. Det var jättetrevligt att träffa henne och jag bjöd på fika i vår "berså".
Det blev ingen affär av, så är det någon annan som är intresserad av bordet, så finns det kvar =)

Igår hämtade vi det andra bordet och stolarna som jag skrev om...det som fanns i mitt hem när jag växte upp. Så här såg det ut igår........





...och idag ser det ut så här......Jag kunde inte låta bli att måla, fast foten värker och jag knappt kan stödja på den. Men med envishet och en liten stol att sitta på och måla, så funkar det ändå.
Det ska målas en gång till, så vi får väl se om envisheten sitter i till i morgon.....
Sen ska ju stolarna målas och få nya dynor också.


Och min "gube" håller på och bygger en ute-dusch, nu när vi har fått vatten vid stugan.
Så nu slipper vi åka hem till stan och duscha flera gånger i veckan. Det blir finfint det =)


Så det har hänt lite vid stugan, även denna helg.

Ha nu en solig och skön fortsättning på helgen!

9 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Kan inte heller vara stilla. Far fram och tillbaka här med olika projekt. Det har jag fått svida för. Det gör så ont i foten i kväll. Precis som med din.
Man är väl inte klok, antar jag.
Själv klagade jag på min gamla mormor att hon aldrig begrep att hon var gammal utan for runt som en tonåring. Nu är jag där själv

Eva Agnes sa...

Men bordet blev jättefint fast du fick mer ont i foten.
Kram igen Eva Agnes

Äppelhem sa...

Åh så fint! Ett riktigt biblioteksbord! Jag lät ett sånt förfalla fullständigt för några år sen och ångrar mig så mycket idag. Det står malätet och hemskt på landet. :-(

Bestefars Verksted. sa...

Så fint det ble !! Utrolig hva litt hvitmaling kan gjøre,og det beste er jo igjen,nemlig å sette allt på plass,og pynte......og kansje dekke på til gode venner,det er koselig det !! Ha en super søndag :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Jamen du det blev ju bara för bra!!! Visst känner man sig nöjd när det är målat!? Nu fick du ett helt nytt bord som passar precis överallt!!! Och duschen ser ut att bli mycket bra, duktigt "gube" du har!! Ha en bra ny solig vecka önskar Mari.

Lotten sa...

Tänk vad lite färg och envishet kan förändra ;-) Bordet var ju jättefint!

Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Vi hade ett sånt stort vackert ekbord förut, målade den aldrig, bytte dukar istället.

Hem & Harmoni Marie sa...

Vilken skillnad! Bordet blev verkligen superfint! Ha en bra kväll! :)

Stina sa...

Tack, för senast!:-)

Nja, jag mår sådär. Men jag försöker att hålla mig uppe och vara glad.:-)

Men du, vad fint det blir. Nu blir du väl nöjd?
Det kommer att bli superbra.

Det där med hängmattan låter skönt.

Kom när du kan du!:-)
Puss

Hälsa Sven-Ingvar:-D