onsdag 20 juni 2007

VILKEN HÄRLIG DAG!



Nu ska jag berätta om vilken härlig och rolig dag jag haft idag. Jag, min dotter Elin och Mari - Guldkant på livet
, hade bestämt oss för att vi skulle åka på en liten loppisrunda till Borlänge. Vi började dagen med att åka till vår stuga och fika. Mari hade med sej jättegoda äppelmunkar och jag bjöd på rabarberpaj med vaniljsås......det var mumsigt!



Mari den hade med sej en present till mej....fast jag inte fyller år =)
Det var en jättesöt servett/duk och en urgullig
liten hjärtljusstake med ljus i.
Hon hade köpt dem på Gruvgatan 13. Denna underbara butik i Falun!
Tack så JÄTTEMYCKET Mari. Jag blev så glad, ska du veta.

~~

Efter att vi fikat for vi iväg mot Borlänge och vår "loppisrunda".
Vi hann faktiskt med fyra stycken, en antik/kuriosa affär som ligger på Tunavägen, (jag kommer inte ihåg vad den heter) Ta till vara, Sussis skattkista och sist men inte minst Pärlan i Gustavs. Dessutom han vi med ett besök på Fridhems handelsträdgård i Gustavs, innan vi åkte hem.


Ett mysigt stilleben med en gammal dockvagn och blommor i stod utanför affären(som jag inte kommer ihåg vad den heter) på Tunavägen.



Här får ni kika lite på mina loppisfynd från idag. Potta, litet tvättfat, kruka och kaffepanna i emalj, en glasburk, en flaska, en broderad duk, ett fint örngott och en korg.
Pelargonen köpte jag inte på loppis utan på Fridhems handelsträdgård.

Så jag säger Tack Mari för en jätterolig dag!
Det här får vi ta och göra om någon mer gång.

Till er andra trevliga bloggare säger jag:Trevlig midsommar!

16 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Tusen tack solkatten för en jättehärlig och rolig dag och en fantastiskt god rabarberpaj, du måste maila mej receptet; )!
Å vilken gullig liten stuga ni hade i en jättemysig miljö!!

Gud va kul att vi hann med så många olika loppisar, det gör jag gärna om!! Så fina dina bilder blev!! Och så snabb du är på att göra inlägget !? Ha nu en toppen midsommar i er stuga så hörs vi sen!! Mari.

Birgittas minnen sa...

Ja, det lät väl väldigt trevligt, kul att göra nåt ihop med en bloggkompis som gillar samma saker. Fynden är superbra, man kan aldrig få för mycket av pryttlar och byttor och korgar o d. Fridhem är en trevlig handelsträdgård, jag har varit är flera gånger, och inte så dyra heller. Sussis skattkista var ligger den? Blir nyfiken när det finns något i närheten som jag inte upptäckt.
Ha en skön midsommar och ha det så gott. Kram

Anonym sa...

Men vad kul.. vi gör också så ibland några trädgårdskompisar.. o jag..... far iväg på utflykt.. kul när man har lika intresse.. och även att få umgås.. en stund en dag..! Fina fynd.. och din ljustake i zink från Mari.. jättefin.. o söt duk under..=)trevlig midsommar..=) / åsa

Eva Agnes sa...

Vilken mysig tur ni har gjort i dag. Jättefin present från Mari. Jag gillar den hjärtljusstaken men har aldrig hittat den någonstans.
Härliga saker du köpt själv också.
Trevlig midsommar önskar jag dig också.
Kramar Eva Agnes

Stina sa...

Kramiz

Granne med Selma sa...

Åh, vilka fynd du gjorde! Visst är det märkligt med loppis. Tänk så mycket fint man hittar där. Att folk inte vill ha det kvar... Fast tur för oss loppisgalna!
Kram och glad midsommar!
/Sussie

Lily of the valley sa...

Låter som en underbar dag. Tjusiga fynd du har gjort1
Trevlig midsommar!
kram
Lily

Lotta sa...

Oj vad mycket mysigt ni hunnit med! Härligt!

Önskar dig en riktigt skön midsommar!

Kram Lotta

♥ Pia... sa...

Hej...såååååå himla avis jag blir på er:)...som fått träffas så där och sedan få "springa " på såååå många loppis m.m...fina fynd oxå...ha det så trevligt i midsommar nu...på återeende...PIA

Hem & Harmoni Marie sa...

Oj oj oj...nu blev jag lite avundsjuk! Vilken underbar dag! Och så mycket fint ni såg...
Ha en härlig midsommar! Kram

Anonym sa...

Men åh va fina presenter du fick, va roligt! Mari är så snäll!...Fikat lät jättesmarrigt! Fin bild från loppisen och vilka fina fynd du gjort!..de passar dessutom ihop! Ha en jätteskön midsommarhelg! :) Kram

Sagalisa sa...

Jag vill oxå hitta en bloggkompis som jag kan ränna på loppis här i skåne med!!!!!Hjärtljusstaken har jag velat ha länge men hittar ej den..Ha det supermysigt i helgen/Anna

Poppins sa...

Vilken mysig dag ni har haft! Och fina fynd med hem! Ha nu en trevlig och härlig midsommarhelg!
Kram

LantlivsAnette sa...

Åååhh så roligt ni har haft det..fika och shopping..det är livet det..Kram Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Kikar bara in igen, ( för att jag hade tid..) för att önska dig en skön midsommar i mysstugan!! Ha det gott, Mari.

Skatan sa...

Hej! Vilka härliga loppisfynd du har gjort! Grattis : ) Hoppas du också får en skön midsommar.

På återseende,

Skrotmaja