måndag 18 juni 2007

FULA TAPETER!


I vår stuga på landet är det i mina ögon FULA TAPETER i alla rum. Men inom en snar (?) framtid ska det bli ändring på det har jag tänkt......Egentligen är det väl inte så noga i en sommarstuga kan man tycka, men jag vill ha det fint även där. Och som jag sagt i ett tidigare inlägg, så har vi bara haft stugan i 1 ½ år och förra sommaren bodde vi in oss och kände efter hur vi vill ha det. Och nu ska det börja fixas......

Jag kommer att lägga in bilder efter hand som det händer något. Och här kommer bilder på hur väggarna ser ut idag.....håll i er!


I köket är det en småmönstrad rosa tapet.....skitig, sliten och
slarvigt tapetserad.

I rummet innanför köket, som är vårt sovrum och även
TV-rum sitter den här hiskliga saken *rys*.
Vi har funderat på om vi ska spara en fond-vägg, men nej.....
jag tror inte det......
Vår äldsta dotter kom på att man skulle kunna
spara några(kanske 3 )fyrkanter på en vägg och
sätta ramar runt som tavlor.
Det kunde kanske bli kul, eller åtminstone originellt. Vad tror ni?

I Victors lilla krypin sitter den här tapeten.
Jag tycker visserligen att den inte är så tokig,
men han vill inte ha gula ros-tapeter i sitt rum.....hm....konstig 15 åring =)


Och här kommer väl den värsta av dem alla.......
den sitter på tre väggar i vårt lilla tvättrum.
På den 4:e väggen är det vitmålad träpanel
och det vill jag ha på alla väggar.
Vi får väl se om "guben" har tid (och lust) att spika *blink blink*.

I den pyttelilla hallen är det grönt......och dessutom
är det två små "odjur" som tyckte att den
var jättebra att vässa sina klor på.......
skulle vilja ha pärlspont här jag.....Åter igen.....får flirta med "guben".


Det här är ingen ful tapet men väl en knasig katt som utforskar tomten från hög höjd.
Upptäckte honom längst ut i hängrännan,
där han satt och tittade ner på mej, när jag målade trädgårdsmöbler.
Bilder på dom kommer också, så småningom.



Nu får ni ha en Skön vecka! Vi ses!

Kram kram!

22 kommentarer:

Poppins sa...

Nä, vet du vad! Jag tyckte flera av dina tapeter är jättesöta! Passar bra i en sommarstuga...
Kram

Skatan sa...

Ha-ha! Vilka härliga tapeter. Jag håller med Poppins, jag tycker att flera av dem var toppencharmiga!!

Brunkullan sa...

Och jag med:-)
Tyckte särskilt om den med rosa stora rosor!!
Men det är klart.
Man vill ju trivas själv också.
Och pärlspont rules!!!!

Susanne

Lily of the valley sa...

Jag håller med de föregående talarna men smaken är ju...Din lilla kisse är ljuvlig.
Kram
Lily

Lavendel & Romantik sa...

Dom va väl fina du skulle se hur det såg ut i min stuga hu,jeda mig. Hoppas att vi får kanonväder vi ska oxå vara i stugan kram och puss Ha en underbar Midsommar /Majsan

Stina sa...

Det kommer att bli supertjusigt. Det vet jag! Puss

Ankan sa...

Jag trodde alla 15-åriga grabbar ville ha rosor på väggarna i sina rum, hi hi! Men den med gula rosor var fin tycker jag.
Så tokigt var det inte men det är en jättebra idé att spara tapetbitar och rama in. Det tänkte vi göra sedan (har flera gamla tapetlager under väggarna). Det blir nog i allafall bättre med vit panel i tvättrummet:)

Granne med Selma sa...

Du, va kul det var att få se de tapeter som finns idag och va underbart roligt att få se sen när du fått det som du vill ha det. Älskar sånt där före-efterupplägg!
/Sussie

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket kul inlägg och faktiskt rätt snygga tapeter tyckte jag!? De enda jag på rak arm skulle kunna tänka mej leva utan är väl de två sista, men de andra var rätt häftiga tyckte jag!! Synd att sonen har rummet med den gula med blommor, den var ju annars fin!! Och bra ide att rama in den där tapeten och spara ngt av den, för den hade verkligen en viss charm!! Men lilla missen, vad njutbart att få vara på stuprännan på landet!! Ska bli kul att se allt på onsdag!! Ses då! Mari.

Anna sa...

Idén med att spara en bit tapet och sätta ram runt var inte alls dålig. Lite svensk kulturhistoria blir sparad då. Tapeten i Victors rum är kanonfin - men jag skulle nog inte tyckt det om jag var en kille på 15 år. Den gröna i hallen var inte heller fy skam, och vit bröstpanel skulle vara snygg till den.

Lycka till med att övertala gubben, förresten, det är ingen konst att spika panel själv, bör undvikas men bra att ta till ifall gubbsen är kinkiga :0).

Ha en härlig dag!

Elzie sa...

Vad det är roligt med smak. Dina tapeter är typiska för en tid och nu känns dom helt hopplösa. utom kökstapeten. Den tyckte jag var fin, men är den inte riktigt ditsatt så är det inte kul. Hoppas du kan flirta in dig riktigt med gubben.
Kram Elzie

Anonym sa...

Vet du vad! Jag tyckte precis som poppins att flera av tapeterna var söta..särskilt i en sommarstuga..och särskilt den med de rosa blommorna! Men som du säger är det ju smart att spara tapetbitar att rama in..då har ni ju kvar dom på sätt och vis! Kan ju va kul att ha som minne! :)

Anonym sa...

Oj, ja inte är det ju utan att jag faktiskt skulle vara hemskt sugen på att tapetsera om jag med!!!

I Veras hus sa...

Älskar tapeterna med blommönster! Passar så fint i en sommarstuga,men du ska ju själv trivas.Har du någon rulle över,så hör av dig till mig!

Välkommen till min nya blogg!

/Kicki

Tingeltangel sa...

Jag måste också säga att jag tycker flera av tapeterna är söta - på bild. Men det kanske inte är samma sak i verkligheten om de är slitna. Charmigt verkar det i er sommarstuga i alla fall. Roligt att få se.

Anonym sa...

Nejmen.. jag skulle kunna tänka mig.. att ha flera av dina tapeter.. men kanske i ett helt rum.. men som fondväggar.. målka resten vit!! och ideén med ram runt tapeten.. var fiffig...Det är ju lite som historia för huset!
Pärlspont satte vi upp som skivor.. Brandéns pärlsponts skiva.. klistrade upp den.. ser precis ut som riktig!!!
Kramar Åsa

Eva Agnes sa...

Det kallar jag en salig blandning!! av tapeter. Hur kan man bara hitta på så många olika. Inget enhetligt eller någon röd tråd.
Konstig tonåring du har som inte vill ha rosor på väggarna... hi hi
Kramar Eva Agnes

♥ Pia... sa...

johodå..visst var det någon tapet som var gullig...men visst så är smaken förändlig...ska bli kul att se hur du får till det sedan...ha en trevlig kväll...PIA

LantlivsAnette sa...

Det kommer att bli jättefint när du får välja och göra om lite..gud så gullig katt som spanade in dig..kul att få se möblerna som du målat sen Kram

Anonym sa...

Tja, mycket värre har jag sett ;)

Lin & Lavendel sa...

Jag gillar dina tapeter!! Särskilt den du tyckte var värst..:O)
Men smaken är ju olika och det är ju ni som ska trivas..vitmålad träpanel är så himla fint!

Mysig och rolig katt du har!
Ha en underbar midsommar!
Kram.

lena sa...

superfin sida.....