fredag 6 juli 2007

VECKORAPPORT

Ja, nu är det en hel vecka sedan jag bloggade.........jag har faktiskt liiiite abstinens =)
Vi har ju bott ute i stugan, jag har ändå jobbat den här veckan, men nu har jag SEMESTER!!! Och det ska bli så himla skönt.....och det är nu som finvädret kommer ska ni veta *fniss*.
Jag vill också passa på att säga TACK för era kommentarer och snälla ord i mitt förra inlägg =)

Men nu ska jag beklaga mej lite....mitt minneskort till kameran har fått "spunk"!!!! Jag har fullt med bilder på det...bla. från en släktträff på min mans sida som vi var på i söndags. Och så kan jag inte lägga in bilderna på datorn. Jag blir så ledsen =(
Är det någon som vet om det på något sätt går att få fram bilderna eller om jag helt enkelt bara ska slänga bort kortet......ja, ja...men ledsen är jag i alla fall....jag hade så många fina bilder på det.

På grund av detta har jag inga nya bilder att visa er, så jag lägger in en gammal bild som jag tog för två somrar sedan hos min mans systerdotter....jag tycker att det här arrangemanget med den gamla pallen och emaljhinken med syrener är så fint.

Men en sak som gör att jag är glad i alla fall är att min dotter, Emma, kom igår....hon kommer att tillbringa en veckas semester här hemma hos oss =)

Idag gjorde jag och mina flickor( den andra heter Elin) en liten utflykt till Sågmyra och Lager 157. På hemvägen passade vi på att svänga in till Stina (hemma på landet) och hennes loppis. Det var så roligt och hon hade så mycket fina saker.....tyvärr så är min plånbok lite tunn just nu, men jag köpte i alla fall två tavlor och en lampskärm (bilder kommer).

Nu är det dags att ge sig av ut på landet igen....ni får ha överseende med att jag inte har tid att gå in till er och skriva. Men jag kommer igen.

Ha det så skönt! Vi ses om nån vecka igen!



Massa Kramar till Er alla från mej!

16 kommentarer:

Lime sa...

Ha en riktigt skön semester och hoppas ni har det riktigt bra i stugan!

Poppins sa...

Hej! Kul att höra ifrån dig. Förstår att du haft lite abstinensbesvär :)
Fortsätt att ha det bra ute på landet!
kram

Eva Agnes sa...

Ha det skönt på landet.Vad det gäller kameran så ska du inte slänga minneskortet. Gå in till en kameraaffär och be dem fixa till den. De brukar kunna ta fram bilderna om det inte fungerar hemma.
Kramar Eva Agnes

Birgittas minnen sa...

Hej, välkommen in till stan en stund, tråkigt med din kamera. Hos mej är det nya datorn som inte vill ta emot mina bilder från kameran, så jag kan inte lägga in bilder därför, usch alltid är det nåt krångel när man inte är så teknisk. Ang din kamera, har du någon sladd som du kan föra över bilderna med, jag har en sladd ,för mitt minneskort fungerar inte hos mej heller. Den brukar följa med när man köper kameran. Kram och lycka till och ha det nu så skönt på landet så kanske vi ses någon gång.

Lily of the valley sa...

Kul att hör av dig och ha en skön härlig semester.
kram Lily

Lavendel & Romantik sa...

Va mycket vi kommer att få se snart,vi väntar med spänning.Ha det så gott nu Kram/Majsan

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där,vet inget om minneskort men urtjusig bild så länge!!! Ja, jag förstår du har bloggabstinens!! Lager 157 skulle jag vilja besöka ngn gång också.. Ha en fortsatt skön sommar och hoppas det löser sig med kameran!! Mari.

Skatan sa...

Ha en skön semester!

Ankan sa...

Oj så du börjar din semester nu.. Vi får verkligen hoppas att det här höstrusket övergår till ljumma sommardagar/kvällar! Synd med kamerakrångel! Hoppas det går at lösa för det är ju inte kul när man tagit så mycket bilder. Själv är jag inte så teknisk..

Kul att du gillade mina kammartapeter! Ska nog behålla dem tror jag :D Kram från Ankan

Dubbelörn sa...

Vad härligt det låter med utflykter, släktträffar o loppisar...

Ta med minneskortet till kamerabutik o be dem kolla. Min var också lite strulig nångång men bara jag visade upp den o kameran i butik så repade den sig på en gång *skrattar*

kramar

Stina sa...

Synd med kameran där...


Hoppas att du kan komma och fika nån dag. Just den där dagen var det massor av folk. De två som var samtidigt med er...Haha...tog med sig halva loppisen, kändes det som. Puss

Hannele på Hisingen sa...

Lämna in minneskortet i en fotoaffär, dom bör kunnna hjälpa dej.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej, hoppas ni har det bra i stugan, trots att det regnat så mycket men nu vänder det nog! Soliga hälsningar fr Mari ; ) Du har email..

Anonym sa...

Hejsan hoppsan! jaha..är du i stugan du?..jag som utmanat dig hos mig! Om och när du har tid och lust så får du gärna titta in till mig och kika på utmaningen och se om du antar den..är en liten en bara! :) Kram

Anonym sa...

Hej så kul ni verkar ha det när ni träffas bloggisar emellan...här finns ingen i min närhet..tror jag iallafall:) Du får ha en skön semester..jag är inne på min andra vecka..oj det går fort vill jag lova..äker till strömstad nästa vecka ..då har jag ingen data i min närhet..får väl se hur det går... PIA i vardagsrummet

Anonym sa...

Ja.. inte har jag något råd.. om minnet.. trist är det när det händer..=(
Kul att du tittade in hos Stina!!! och ha det nu gott! / Åsa