lördag 14 juli 2007

HÄNT I VECKAN

Här kommer veckans rapport från stugan. Min första semestervecka försvann i ett nafs.
På måndagen hade vi besök av min mans systerdotter som bor i Californien( gift med en amerikan), men är här på semester just nu. Vi grillade laxöring.....mums! Vi hade en trevlig kväll, med mycket skratt och prat på engelska (och det kan bli väldigt tokigt ibland *tihi*)

På tisdagen när jag vaknade kliade det i fingrarna.....nu ville jag sätta igång med allt som jag tänkt att göra i stugan i sommar. Sagt och gjort.....vi röjde ut allt ur sovrummet och började med att lyfta upp mattan.....DÄR UNDER FANNS ETT TRÄGOLV precis som vi hade hoppats. Sen satte jag igång med att riva ner tapeter.....och spackla. Nu ska väggarna målas och govet vitlaseras....men jag har inte hunnit ännu för det kom en del annat emellan.
Min dotter Emma och min son Victor körde igång med Victors rum.....målade taket och fönstret. Här ska det också målas på väggarna.


















Trägolv och tapetrivning.













Barnarbete =)


Här är lite förändringar.....jag har målat korgstolarna och sytt nya dynor till dom.
Jag köpte jag en murgröna, som får klättra på det gamla fönstret på altanen.
Katten i betong är också ny, köpt på Plantagen.

















Jag har gjort någta hjärtan i ståltråd och dekorerat med pärlor.



Jag har även hunnit med lite loppisbesök.

Det här fina fatet hittade jag på Emmaus i Borlänge.



Här kommer fynden som jag gjorde på Stinas loppis. Lampskärmen-den passade alldeles perfekt på lampfoten som jag köpt på ett annat loppis tidigare.
Tavlorna tycker jag har så mysiga motiv....kanske att jag målar om ramrna.....vi får se.

Ja, det var allt för den här veckan. Jag hoppas att jag kan visa bilder på de nymålade rummen nästa vecka.

Ha en skön vecka! Hoppas solen kommer tillbaka!

Kramar till er alla!

14 kommentarer:

Poppins sa...

Hej! Saknar dina inlägg så det var roligt att höra ifrån dig nu via din veckorapport. Duktiga barn du har som jobbar på så. Själv har jag mest latat mig på min första semestervecka...
Dina korgstolar och murgrönan såg fina ut.
Fina loppisfynd du har gjort, det där fatet var verkligen vackert.
kram

Anonym sa...

Ojoj vad ni hunnit med.. o fint blir det..kul med golvet!
Barnarbete.. är bra...=) / Åsa

Skatan sa...

Oj, här jobbas det på minsann! Kul att se : ) Själv ligger jag mest på latsidan...det är semester!!! Ha en skön kväll.

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj va du fejar på din semster! Men vilken lycka att hittat ett sånt fint golv under mattan, rummet kommer bli jättefint!! Och sonens rum blir verkligen snyggt, klart det skulle vara vitt, och just när det är snetak så där så upplevs det ju mycket luftigare o större med lite vit färg... myisgt du hade det på verandan! Och mycket fint arrangemang med det gamla fönstret och katten!! Fatet fr Emmaus var vackert! Ha en fortsatt skön ledighet med mycket sol!! Mari.

Anonym sa...

Hörru du du mamsen lilla....lägga ut bilder sådär utan att be om lov...får nog börja ta betalt om det ska fortsätta! =) olovligt publicerande vet du! *hihi*
så ni har kommit så långt nu att det ska börjas målas!? skoj...typiskt att inte jag får hjälpa till! =) love u! pöss

Pelle Prins sa...

Oj vad du jobbar och står i på semestern! Fina fynd har du gjort oxå! Ha det!

Birgittas minnen sa...

Du har verkligen haft en fullspäckad vecka och fått mycket gjort. Tråkigt med renovering, men jättehärligt när det är klart. Väldigt fina korgstolar med och ditt hörn med fönster och murgröna var så snyggt. Tur att du kan slita dej ifrån en stund ibland och göra något annat. Kram, vi ses.

Husbilsresan sa...

Emmiz ;) F´låt....skulle väl ha frågat först...men då kanske jag inte fått *ler*.Ja, det är synd om dej som inte får vara med och måla =)
Ha D! Love U 2!Pöss på dej du!

Anonym sa...

Svettigt värre, men kul när barnen är med, de har de myckat nytta av sedan, fortare än man kan tro..

Dubbelörn sa...

Hade ni sådan tur så mattan låg direkt på trägolvet...? Hela övervånginen har en gräslig plastmatta, därunder masonit med miljarder småspik o sedan härligt trägolv. Men gissa hur mycket kraft som behövs till dessa miljarder spik??!! ;)

Kramar

Eva Agnes sa...

Roligt att se hur renoveringen framskrider och att du trots det har tid med annat. Hjärtat är jättefint.
Toppen att ha barnarbetare också.
Kram Eva Agnes

n o r d i n g å r d e n sa...

Hoppas det går bra med renoveringen... Tjingeling!! Mari.

Lavendel & Romantik sa...

Va fint ni har det...Jag är för barnarbete ;-) det var väl däför man skaffade sig två eller hur..... Ha det gott...du vi får nog dansa vidare på soldansen Kram/Majsan

Brunkullan sa...

Spännande med det fina golvet!
Ni verkar fått en del gjort på semestern i alla fall:-)

Fina loppis fynd!

Susanne