söndag 28 oktober 2007

I ETT HÖRN AV VARDAGSRUMMET


Nu har jag hämtat hem min kamera.

"Den har fått ett nytt hjärta", sa killen i fotoaffären........inte konstigt då att det tog så lång tid innan den kom tillbaka igen...det tar naturligtvis lång tid att hämta sig efter en hjärtoperation*ha ha vad rolig jag är*.

Här kommer några bilder som jag tog med min kamera idag.

~~~~~~~~


Ni har sett den förut, men här kommer några bilder igen på spegelskänken som jag målade i våras.Jag är verkligen nöjd med resultatet-det blev en helt annan möbel.Här nedan ser ni hur den såg ut innan och hur den ser ut nu.
På hyllan står några gamla släktfoton i gamla ramar, som också är en av mina passioner.

Ljus kan man aldrig få för många av.Dom röda ljuslyktorna på hyllan fick jag förra julen av min äldsta dotter.Jag tycker att dom är så fina, så dom får stå framme hela året,fast dom är lite "juliga".

Den vita ljusstaken har jag köpt på Hemtex och den svarta på loppis. Jag tänkte måla den vit först, men tycker att det är fint att bryta av lite också. Så den har fått förbli svart.Ljusmanchetterna har jag köpt på Falu ljusstöperi.

Här har vi någon som är nyfiken, som vanligt. Iza har inte fattat att man kan få några morrhår mindre om man blir för nyfiken.Blockljuset står i en gammal rostfri skål, som jag köpt på loppis.

Apropå loppis, här kommer bilder på mina senaste fynd.Två söta vita dukar som jag köpte på Myrorna förra veckan. För tio kronor styck.

29 kommentarer:

Lusthuset sa...

Grattis till att kameran har kommit hem igen. Förstår att du är glad. Glad skulle jag också varit om jag hade den fina skänken. Så vacker den blev som vit och vad mycket fina saker du har på den, inkl. katten. Visst är det vissa saker som man fäster sig speciellt för, det bara är så. Ha en skön vecka. Kram.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, den skänken är ju bara så snygg!! Och den blev verkligen fin i vitt!! Du har så mycket fina gamla foton och andra detaljer på den, Iza är lika naiv när det gäller eld som min katt, de fattar inte hur farligt det är, bara spännade... vilka fynd på Myrorna, jättegulliga dukar! Ha en bra ny vecka, nu drar jag mot Sthlm igen : ) Mari.

Broarne sa...

Tänk vilka fynd man kan göra på loppis de är sååå kul!
Annmarie

Anonym sa...

Godmorgon !

å vad fint..å jag misstänker att du också mår fint nu när du fått hem din kamera.
Skänken som du målat ..är det en " äpplet " möbel ?..men kissen får nog passa sig han lever livsfarligt där uppe bland ljusen..

Så söta dukar du fyndat..myrorna är bra. Det stora " myrorna" här i Stockholm som ligger i Hjorthagen är ett eldorado att gå omkring i...

Ha en bra vecka...
Kram

Dubbelörn sa...

Grattis till den lyckade hjärtoperationen!!

Vi har ju också en spegelbuffé/skänk som vi tänkt måla men när hela rummet blev vitt, golv, väggar o tak så kändes eken riktigt läcker.

Mysigt med gamla dukar, har också en hel drös efter min mamma.

Kramar

NICOLINAS BONING sa...

Vilken fin spegelskänk...och med alla fina attiraljer till med den alldeles perfekt;-)
Loppis, det är bra ställe att fynda på det!
Kramar/Birgitta

Lavendel & Romantik sa...

Vilken fin skänk den blev ju så fin..Kul att din kamera är igång igen ;-) Ha det gott Kram/Majsan

Elzie sa...

Jo, nog gör lite färg mycket på en möbel. Den som såg så tråkig ut förut (ja ursäkta!!) blev så himla fin vitmålad. Och fina saker har du ovanpå också.
Hoppas du har en bra måndag och att inte kisse brände sig för mycket *s*.
Kram Elzie

Fru Grön sa...

Hej!

Den skänken den skänken...
Måste nog ut och fynda en liknande på loppisen. Den fick verkligen ett lyft med den vita färgen!

Linda

Min Lilla Vrå sa...

Åhh, vad skänken är fin:-)
Vilka söta dukar du har fått tag på.. Hihi, allt bäst att pissen aktar sig lite;-)
Ha en bra dag..

Birgittas minnen sa...

Åh, vilken fin spegelskänk du har, jag blir så avundsjuk, har varit på jakt efter en sådan i ett halvårs tid nu, men inte hittat nån jag vill ha till rimligt pris. Jättesnygg vitmålad. Och så fina loppisfynd och ljusstakar, dukarna var vackra och dekorativa. Jag har gjort lite loppisfynd själv, men inte hunnit med att fota och visa upp dem, men det kommer hoppas jag, för det är så kul med komma hem med alla "kap" som man gjort. Kram och ha en bra vecka.

Lily of the valley sa...

Va kul att du äntligen fått din kära kamera tillbaka igen.
Det är verkligen stor skillnad på din skänk, som natt och dag. Den är jättesnygg.
ha de gott
kram Lily

Poppins sa...

Det ser mysigt ut i ditt lilla hörn. Gillar att du har en svart och en vit ljusstake - kul!
Så skönt att ha kameran tillbaka, hoppas nu att den håller sig frisk och kry!
kramar

Lavendel & Romantik sa...

Det är ju du bra på också,att göra fynd alltså....Du har ju snorat färdigt nu....Du får ha det så bra Kram/Majsan

Stina sa...

Järnspikar vad fint. Du kan du.:-) Kramis

Solsjö - Under en vind sa...

DEt där skåpet är såååå fint!! Börjar kanske bli bekant att jag gillar vita skåp vid det här laget!! Å´dekorerar gör du jättefint! Kram till dig!

Handplockat sa...

mkt snyggt
vad heter tapeten?

ha en go tisdag

Anonym sa...

Så mysigt, jag älskar gamla dukar.
Inte roligt att leva utan kamera.

Lilla Blanka sa...

Oj vilken jätteskillnad när skänken blev vit..! Alla saker på den kommer mycket mer till sin rätt nu när den blev vit.
Kram
PS Gullig liten kisse du har!

Min Lilla Vrå sa...

Visst är den äggkorgen söt:-)
Ha en härlig Tisdag..

Anonym sa...

Kul att du äntligen har kameran i din hand nu igen. Inte konstigt att den varit dålig när det var hjärtat det var fel på. Vilken skillnad det blev på spegelskänken när du målade om den. Jättefin. Tänk vilken skillnad lite färg kan göra. Jag har en skänk i furu som inte är direkt snygg. (gillar inte furu) Har funderat på att sälja den så småningom, men det kanske är dumt. Den skulle säkert bli fin i en annan färg. =) Det måste jag klura lite på.
Alltid kul med loppisfynd oxå. =) Ha en skön dag. Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jaså en kamera har ett hjärta! Det var mer än vad jag visste... Ska behandla den väl framöver...
Skänken blev kanonfin med nya färgen!!!
Kram
Marie

Wickans värld sa...

Jag vill också ha ett sånt där skåp!! Det är ju jättesnyggt! Å du har gjort så fint på det.
Vackra dukar!!

Anonym sa...

Ja.. men vad härligt med kameran.. och hjärtopererad..=)))) Fina bilder.. vitt är vackert!=)
Katter är mysiga...=))/åsa

n o r d i n g å r d e n sa...

hallå där solkatten! ja, till gruvgatan får du ta dig ngn dag! hemma över natten en sväng, ska upp kl 4 igen så det blir mer bloggning till helgen, då ses vi igen, mari.

Ankan sa...

Grattis till att kameran blev fixad! Det blev mycket skratt för mig den här gången. Tyckte din bild på skrattande geten var så kul! Och sedan när jag kikade på din kattfilm skrattade jag så jag kiknade :> (skrattar fortfarande). Speciellt det sista med Long john etc..Underbart! Undrar om min kattälskande faster ett det där klippet, hmmm /Kramar

Anonym sa...

hej där !

Trollfamiljen har anlänt glad i hågen.

Dom trivs bra här hos mig..

kram och tack !

Designe sa...

Oj, så fint det blev! Super! :)

Unknown sa...

Söta dukar!Och så söt liten ängel på den övre bilden,ljuset och skålen med rosor är så vackra..fina bilder!Ja kissen får vi ju inte glömma..sötnosen där!=)

Varm Kram!