tisdag 9 oktober 2007

PYSSEL




Jag tänkte visa er lite av vad jag pysslat med under min kameralösa period.


Här är en burk till ljus med en bild som jag skrivit ut från nätet,
en gammal spets och en etikett med det populära teckensnittet Scriptina.
Bilden på rosen har jag också skrivit ut från nätet.
Ska försöka hitta en lämplig ram till den, så småningom.
Den fina ljusstaken i zink har jag fått av Mari
och spolarna som spetsarna är upprullade på har jag
ropat in på Tradera.
Ännu en burk....till värmeljus den här gången.

Jag har också börjat tillverka tomtar i ull till julmarknaden.
Det är en ny version av de tomtar jag sålde förra året.


Och vad är det här....? undrar ni nog.
Det tänker jag inte berätta för er ännu.....
Ni får bara glutta liiiite på mitt senaste projekt
...så får ni se vad det är när det blir klart *fniss*

Med detta säjer jag...bye bye...för den här gången.

Ha en skön höstvecka. KRAAAAM!!!!

23 kommentarer:

Birgittas minnen sa...

Det har tydligen varit någon fördel med att vara kameralös ser jag, så mycket trevligt pyssel du haft för dej, blev ju jättefint med enkla medel. Gulliga tomtar. Nyfiken på ditt nya projekt, kommer väl bilder snart? Kram och ha en bra vecka.

Solsjö - Under en vind sa...

Du har ju haft fullt upp utan kameran, så mycket fint!!! Kram!

Min Skattkammare sa...

Oj vad mycket mysigt du skapat!
Och tomtarna är helsköna, de kommer att gå som smör!
Kram kicki

Lusthuset sa...

Oj så fint det blev med burkarna och spetsarna. Tomtar!! du får arbeta upp julstämmningen tidigt. Roligt att göra tomtar för övrigt. Ha en fortsatt bra vecka. Kram

NICOLINAS BONING sa...

Vad mycket pysslande du har hunnit med under din kameralösa tid:-)
Jättecharmiga burkar...och tomtarna är ju för söta alltså.
Kram/Birgitta

Ankan sa...

Men vad du är pysslig! Kanske är bra att vara utan kamera ibland? Vad vackert du dekorerat burkarna och vilka gulliga små tomtar:)
/Kram, Ankan

Lilla Blanka sa...

Oj vad du har pysslat på! Vad fina bilder du hittat på nätet och skrivit ut, det trodde jag inte kunde bli så fint! Gulliga tomtar...! Och jättefint med burkar, jag älskar stora glasburkar så man ser innehållet.
Din lilla retsticka, vad håller du mer på med, blir nyfiken på nya projektet ;)
Kram!

Anonym sa...

Tänk va mycket man kan göra själv!..jättefina saker du har där! Kram :)

Handplockat sa...

Men vad kreativ du är

keep up the goood Work

ha det bäst

Anonym sa...

o så duktig du är....! jag vill ha.....så spännande med nytt projekt..blir så nyfiken ..men som jag sa..den som väntar på nåt gott..
Ha det jättebra

Poppins sa...

Nu blev jag ju nyfiken... Kan det vara en ängel?
Fina burkar du har gjort med hjälp av skrivaren. Datorer är bra till mycket.
Tack för tipset med tomaterna. Jag ska nog prova med några stycken och se om de mognar.
kram

Anna sa...

Oj vad fina grejer du har fixat! Burken med ljusen och det vackra bilden är jättefin! Gillar verkligen fonten du har använt!

Visst kan man hitta mycket vackra bilder på nätet! Rosentavlan du har skulle jag gärna vilja se lite närmare. Är det ett gammalt dokument bakom eller?

Spolarna med spets är ljuvliga! På Tradera kan man göra fina fynd!

Tomtarna är superfina! Vad duktig du är!

Ha en härlig kväll!
Kram
:)Anna

n o r d i n g å r d e n sa...

Hur himla mycket hinner inte du med då!!?? Så snygga saker! Och vad mycket fint du har hittat på nätet!! Tror jag får leja dig att skriva ut ngt vackert, och en text! Så vackert med den stilen, jag har ju inte ens en fungerande skrivare! "Min" ljustake gjorde sig bra där i det sällskapet, men oj, vilka fina nissar, är det kusiner till fjolårets trolltomtar! Du är fenomenal! Så söta! Mari.

Skatan sa...

Vad kul att få se vad du har grejat med medan kameran har varit på vift! Bra jobbat : )

Tack för ditt besök och din hälsning.

Ha en fin kväll. Kram.

Lavendel & Romantik sa...

Jo,tack du tomtegumman.....Du vilka snygga saker man kan få ut ur en fungerande skrivare min står på vinden och fungerar inte.....Har han fixat kameran nu..Kram och go natt/Majsan från grannkommun ;-)

Min Skattkammare sa...

Kikar in och säger Godnatt och Tackar för din fina uppmuntran!
Kram kicki

Anonym sa...

Vad märkligt ..var precis innte i Minnes blogg och hon hade en plåt med din rosbild på..=))) vacker..=)/åsa

Linneagården sa...

Vad jag skulle vilja haft en skrivare nu, det blev ju så charmigt fint det du pysslat till.
Rolig idé att rulla upp lite spets på de gamla trådrullarna. På tradera kan man hitta mycket kul!
*kram* /madelene

WhiteVintageDreams sa...

Aha, det finns fler som börjat julpyssla...gud vad kul :)!!! Jättefint!
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag gillar dina tomtar jättemycket!!
Ska du inte sälja på nätet?
Bilden med rosen är jättefin, var har du hittat den?
Kram
Marie

Ett hus i vitt sa...

Oj, vad du pysslar! Gillar dina tovade tomtar SKARPT. Här har jag fått julkänslor, första snön singlar just nu ned utanför mitt fönster... Kram, Anette

MOONLOVER´S sa...

E bara inne å titta lite! mycket trevlig blogg!!

Eva Agnes sa...

Haha du! Det ska bli ett hjärta... det där hemliga. Blir spänd på att se det klart.
Väldigt gulliga små tomtar. Burkarna gav mig idéer. Tack!!
kramar Eva Agnes