lördag 6 oktober 2007

LÅNAD KAMERA OCH LJUS

Jaha ja....min kamera kommer inte att bli lagad förrän om minst en vecka!!! Vad glad jag inte blir *morrar*.
Men...en tröst i bedrövelsen är att jag fått låna en kamera på fotoaffären tills min kommer.......Hmm.....det hade dom väl kunnat erbjuda redan från början....
Ja ja, man får vara glad för det lilla.
Men nu har jag i alla fall kunnat ta kort på min ljus-skörd från den mysiga ljus-stöpningskvällen häromveckan.
Här kommer bilderna.

(Klicka för förstoring)
Alla dom här ljusen fick man med sej hem. Vi var ju tolv stycken(arbetskamrater) och ljusen stöpte vi tillsammans och sen fick vi färja in våra egna efter eget tycke och smak. De tolv längt till höger är tomteljus och dom fick man doppa i två olika färgbad...det var sååå häftigt! Om man vill kan man måla ögon och mun på dom, men jag tycker dom är läckra som dom är.
De svarta, grå,och vita i mitten är färgarde i "spräckelfärg".Likaså det grå grenljuset.Det blev en så häftig effekt.
Här är en närbild på några av "spräckelljusen".


Några av ljusen som fått komma fram ur sina påsar.
Tände tillochmed två av dom i kväll


Men grenljuset får stå och bara vara vackert ett tag...
kanske jag tänder det till jul.

Ja, som ni förstår så hade vi verkligen en underbart rolig och trevlig kväll och vår rektor har redan bokat en ny kväll nästa år igen. Och jag har bestämt mej för att vara med då också.
Detta kan jag verkligen varmt rekomendera om någon av er blir sugen på att prova.
Man kan boka om man är minst åtta personer(högst tolv, tror jag). Men det gäller att vara ute i mycket god tid, för efterfrågan är stor.

Nu får ni ha en skön söndag.

Kram & pöss!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Men whoooao vilka snygga. Dom grå ljusen var ju helt underbara,
Vad duktig du är !

Ja säger som du dom kunde ha erbjudit dig låna em kamera på en gång...
Ha en skön söndag

Eva Agnes sa...

Helt otroligt fina ljus du/ni harstöpt. Och färgerna sedan... OJ! så shabby chict.
De gråa vill jag ha!!! hi :-)
Kulbild på dig med gitarren till vänster. Gillar den.
Kramar Eva Agnes

Lilla Blanka sa...

Åh vad fina ljus ovh vad roligt det låter med ljus-stöpnings-kväll!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken ljussamling och vilka vackra ljus! Fina tomteljus och de kreckelerade. Så kul att få gjort dem själv, dem eldar man väl med andakt...mina ljus hade nog inte blivit så fina och perfekta som dina! Dessa ljus ska ju också vara så mycket bättre än vanliga, brinner mycket längre tid och rinner ej... skulle vara kul att åka dit ngn gång! Bara en vecka kvar till kameran kommer nu då... visst blir man beroende av den när man bloggar, jag fattar inte hur jag ska klara mej en vecka, sambon är på älgjakt och då skulle givetvis han ha kameran, tur man har lite bilder på lager...Ha en bra söndag! Mari.

Lavendel & Romantik sa...

Vilka fina ljus du har gjort, väldigt imponerande du kan ju sälja ljus ju. Hoppas att du får din kamera nu då....Ha det gott Kram/Majsan

Lily of the valley sa...

Whauuu! Vilka snygga ljus!
Underbara! Gillar de grå ljusen skarpt liksom grenljusen.
Ha en skön söndag
kram Lily

Elzie sa...

Jättefina ljus. Visst känner man sig lite stolt när man har fått hem skörden av sitt arbete?
Kram Elzie

Stina sa...

Verkligen snygga ljus.
Förstår att det var kul . Kramis

Lusthuset sa...

Vad fina ljusen blev. Har själv gått och stöpt ljus i ett antal år så jag vet hur roligt det är. Vi stöper våra juleljus i mars (!?) på grund av logistiska problem men det går bra det med. Ha det bra och hoppas att du får din kamera snart, jag vågar knappt tänka på hur det skulle vara att vara utan kamera. Tur att man har sparat den gamla som backup.

Ankan sa...

Att det gick att göra på det sättet visste jag inte! Vilka färger, och vad fint det var med grått. Och vad många du fick med dig! Kul att ta fram dem nu i mörkret och lysa upp hemmet :)/Kramar

NICOLINAS BONING sa...

WOW,vilka häftiga gråa ljus...ja dom andra är också fina...;-)
Förstår att det måste varit en toppenkväll!
Kul att ha fått med sig hem så att man tänker på den kvällen.
Kram/Birgitta

Granne med Selma sa...

det må jag säga - vilka vackra ljus! Grenljus är verkligen inte det lättaste att få till *vis av erfarenhet* Kul att det blir tradition!
Kram

Birgittas minnen sa...

Vilka härliga ljus, tomteljus har jag aldrig sett förut, kul. De spräckliga ljusen var ju bara för läckra och jag förstår att grenljusen får vänta till jul. Ha en bra vecka och kram på dej.

Brunkullan sa...

O så snygga ljus!! Stöpt ljus har jag inte gjort sen jag gick på lågstadiet!! Så himla fina de blev.
Man skulle kanske stöpa i år!?

Susanne

Anonym sa...

Vilka ljus! verkligen vackra. Spräckelljusen tyckte jag var häftiga..=)/åsa

Poppins sa...

Oj, vilka vackra ljus. "Tomteljusen! är ju verkligen charmiga men jag föll för de gråspräckliga. Jättesnygga!

Mikkeline sa...

Jøss, du er jo godt i gang med juleforberedelsene. Lysene ble kjempefine, særlig de trearmede. Jeg tror de kalles "Hellige tre kongers"-lys her. Sikkert trivelig med en sånn kveld sammen med kollegaene. God idé!
Ha en fortsatt fin uke!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Kanonfina ljus!!! Det verkar vara jättekul, jag skulle också vilja prova...Vet inte om det finns här i närheten där jag bor...Måste kolla.
Kram
Marie