onsdag 21 november 2007

I VÄNTAN PÅ JULMARKNAD.....

En och en halv vecka kvar till julmarknaden och nu börjar jag känna mej ganska klar med tomte- och trolltillverkningen.


Här är fyra stycken modiga, som får representera alla sina kompisar,
som inte vågade lämna lådan.
Dom är lite rädda att lämna sin trygga tillvaro där högt uppe på en hylla i sovrummet, för dom har sett hur kan gå om man blir lämnad utan tillsyn en liten stund........Då kommer det en katt eller två, som tror att dom fått en ny leksak.....och vips, så finns det ingen tomte/troll mer! Bara ett stort ulltrassel mitt på golvet =( Så det är nog säkrast att inte lämna lådan.
Här är det senaste tillskottet i gänget.....en liiiiiten vit tomte med skrikrosa näsa =)

Jodå....ljusänglarna och hjärtana är också på god väg......
Här ser ni ett gäng änglar på tork.
Ja, nu är det nog bäst att jag lägger tillbaka trollen och tomtarna i lådan igen innan det går lika illa för dom som för några av deras kompisar.
KRAM, KRAM......HA DET BÄST!



29 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Dina tomtar är helt bedårande o helt i den stil jag älskar!!!

"Du vet var min brevlåda bor" när marknaden är över, eller hur? ;)

Kramar

Birgittas minnen sa...

Dina tomtar är så goa, jag tror nog att jag ska kunna klämma in en till i mitt tomteland, som kryllar av tomtar och änglar. Du får vakta dem mot dina lekfulla katter ett tag till. Kram och ha det gott bland dina många vänner.

Anonym sa...

Vilka otroligt söta tomtar.Skulle vilja ha allihopa.Det är nåt visst med tomtar ändå.Kanske är det barnet inom oss som kommer fram.
På jobbet donar jag med att packa upp tomtar just nu.Det är så roligt.
Kram

Lin & Lavendel sa...

Du gör så fina tomtar och troll!
Kramar.

WhiteVintageDreams sa...

Oj vad mycket fint pyssel du hunnit med :). Jag håller tummarna för bra försäljning :).
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Snart får en massa tomtar och troll nya hem.. Du har väl gett dom en lyckospark i baken, så att dom trivs hos sina nya "föräldrar"
Kram
Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina träänglar och den lilla med rosa nos var söt med men de där kärlekstrollen och tomtarna tar nog priset, så fina!! Jag förstår de är rädda att lämna hyllan! : ) Mari.

Poppins sa...

Kan du verkligen skiljas från alla dina små nissar? Han med näsan vill säkert stanna kvar även om det finns kattmonster som lurar i hörnen.

Lusthuset sa...

Sicket jobb du har med dina tomtar....och katter skall man akta sig för om man är ulltomte!!
Ha en bra helg. Kram!

Anonym sa...

Sicka ursöta tomtar..=)))/åsa

Elzie sa...

Det är så fint!!! Bara älskar dom där kärlekstrollen. Men det andra är också fint. Gillade tomten med knallrosa näsa. Har han tittat för djupt i glöggen, eller *s*?
Hoppas du har en bra fredag.
Kram Elzie

Anonym sa...

Å dom är så underbara och mina har hitta perfekta platser och beundras av alla.

Lycka till på julmarknaden och ha en underbar helg !

Amoroso sa...

Vilka härliga tomtar!!

Hoppas du får en härlig helg!

NICOLINAS BONING sa...

Vilka goa tomtar!
Synd att jag inte får möjlighet att åka på julmarknaden på lördag,men du kanske ska stå där nästa år oxå,då kanske det passar bättre med tiden...
Kramar/Birgitta

Lisas torp sa...

Så många fina tomtar du har gjort och änglarna - så fina!!
Ja du, det har sina sidor att ha busiga katter!! :) Lite som att ha småbarn ibland...!

Tack för din fina kommentar på min sida!
Lycka till med julmarknaden nu!

Kram

Lisa

Emma sa...

Oj vilkak läckra tomtar!! helt ljuvliga och alldeles lagom "tomtiga" ha en bra helg och lycka till på julmarknaden...

n o r d i n g å r d e n sa...

Go kväller!!! Ska kolla mail nu, ha en skön helg!!! Mari.

Eva Agnes sa...

Gud så gulliga och modiga de trollen är.
Och storet tack för att du skickat en blämnkare om Enya till din dotter.
Kramar Eva Agnes

Ann-Catrin sa...

det var de sötaste tomtarna jag någonsin har sett..smölter som glass när jag ser dom
första gången jag är här och hälsar på kommer snart igen
du får gärna hälsa på hos mig om du har tid och lust..är nybörjare op det här men rätt ivrig

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej!
Du blev nr 3 att kommentera på min blogg...
Om du antar utmaningen så kommer du att få ett paket på posten ifrån mej så småningom.
Du kan väl maila till mej på Atelje_Blommelund@hotmail.com
Kram
Marie

Min Skattkammare sa...

Oooohhhhh....vilka snuttefisar!!
Oj, jag vet inte riktigt vad jag säger, men de är ju underbara!!
Ditt bord kommer att bli länsat på allt!
Vad spännande det ska bli att få höra hur det gick!
Godnatt och kraaaam
Kicki

Lily of the valley sa...

Åh, vilka sötnosar!
Tomten med näsan är ju bara för go.
Jag tror inte att jag hade kunnat skilja mig från någon av dem även om det fanns risk för en kattmonstersattack...:)
Lycka till med julmarknaden!
Ha en bra helg
kram Lily

Lily of the valley sa...

Ps! Det dröjer nog någon vecka till innnan allt är klart och då är du hjärtligt välkommen på fika :)

Stina sa...

Men alltså...hur fint gör du människa?
Puss

Unknown sa...

Så underbara och mysiga tomtar,jag älskar dom!Den lille med rosa näsa är helskön!Jättefina saker du tillverkar..både änglar,tomtar och troll!Ha en trevlig Lördag!

Myskramar*

Skatan sa...

Underbara tomtar!!

Lycka till med julmarknadet och...trevlig helg : )

Eva Agnes sa...

Hej min vän!
Nu ska du få höra en solskenshistoria: Enya är hittad och har återbördats till sin familj i Skåne.
En man i Linköping hade gjort någor fuffens och blev tagen av polisen för det. Han blev tillfrågad om hunden han hade, vilken han påstod var hans kompis. Enya hade ju som väl var en märkning i örat.
Kramar Eva Agnes

Solsjö - Under en vind sa...

Håller tummarna för dig med försäljningen!! Så mycket mys! Ha en skön söndag! Kram!

Anonym sa...

Väldans.