onsdag 14 november 2007

TRÄNGSEL OCH IMPULSKÖP

Nu börjar det bli lite trångt i trolllådan......men dom är ju kärlekstroll, så dom håller sams ändå.
Men dom blir fler och fler för varje dag och nu har dom också börjat få sällskap av tomtarna också.
Men det är svårt att veta hur många man ska göra.På julmarknaden förra året hade jag inte så många troll och då sålde jag alla och fick dessutom beställningar på flera.
Men gör jag många i år, så kanske dom inte blir sålda.....ja, som sagt det är så svårt att veta.
Trängsel =)



I Falun finns det en jättemysig butik som heter Decordesign. Häromdagen när jag promernade ner till sta´n slank jag in där....jag skulle bara titta lite......men så fick jag ögonen på den här mysiga Sia-ängeln och då var jag såld! Hon ville ju följa mej hem.....och så klart fick hon det=)
Nu sitter hon hos sin kompis på hyllan i vår hall....och jag tycker hon ser ut att trivas jättebra där.



Se bara, så glad hon ser ut, lilla Engla.....och jag blir glad när jag ser henne också.
Änglakramar till er från mej och Engla=

24 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Så mysigt de verkar ha i lådan, trollen dina.
Helt säkert får du sålt dem. Jag håller tummarna.
Men ängeln var då för härlig. En sådan glad en. Kul att välkomnas av henne i hallen.
Svar på ditt inlägg hos mig:
Jo, vi har mysigt vovsingen och jag.
Det absolut mest konstiga är bara att jag har lagt ut helt andra täcken i soffan eftersom jag tvättat överdragen och inte vill ha dem nedsmutsade direkt.
Så lägger jag ut ett täcke som jag är lite rädd om för det är siden och lite skört. För säkerhets skull lägger jag det i den delen av soffan där han ALDRIG brukar ligga.
Men var tror du att han la sig? Helt rätt på sidentäcket. Han bäddade runt lite i det också. Antagligen för att få det ännu gosigare..... ja ja.
Brasan gillar vi båda i alla fall.
Jag eldar varje dag. Hela dagen. Nu är det ganska kallt ute men jag har inte behövt sätta på elementen ännu.
Förlåt! Vad jag blev snacksalig här....
Kramar Eva Agnes

Lusthuset sa...

Så fin hon är, förstår att du föll som en sten. det hade jag också gjort. Sia har verkligen söta saker tycker jag. Jag har en liten tomteflicka från Sia som jag bara älskar. Får kanske visa henne någon gång. Mysigt trångt verkar det vara i lådan. Fina troll förresten. Hoppas att alla får nya hem så lådan blir tom. Ha det bra. Kram.

Lily of the valley sa...

Myspys...
Trollen och dina tomtar är supersöta. :)
Jag förstår att du föll för Engla, så söt och glad som hon är. :)
Sia har mycket fint...
ha de gott
kram Lily

Skatan sa...

Dina troll och tomtar är fantastiska! Klart som tusan att de kommer att säljas. Vad säger man? Som smör i solsken : )

Jag håller tummar och tår för att du skall bli rik som ett troll ;-)

Sköt om dig och på återseende!

Anonym sa...

Du jag garanterar att dina troll blir sålda ...allihopa...

kram

Elzie sa...

Åh vilka fina troll. Och ängeln var så söt. Förstår om du föll som en fura.
Hoppas du har en bra torsdag.
Kram Elzie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härliga de är dina små troll! Förstår att det är åtgång på dom! Vem skulle inte vilja ha ett sånt?
Och ängeln var ju jättesöt hon också!
Kram till dej, trollen och Engla
från
Marie

Solsjö - Under en vind sa...

Söt liten ängel, men allra sötast var de små trollen! *ler*.....
Trevlig helg! Kram!

Dubbelörn sa...

Du, om du får nåt troll över så vet du var jag finns. Vill gärna ha... de är ju hur söta som helst!

Kramar

Elzie sa...

Måste bara rätta dig på en punkt där. Det jag gjort är inte decoupagerat (vilket ord jag fick till!!) utan scrappat. Rätt stor skillnad på dom bägge sakerna. Det förstnämnda har jag aldrig prövat, trots att jag har saker här som ska användas vid dylik tillverkning *s*.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Lilla Blanka sa...

Vad söta de är där de sitter i lådan lite förväntasfulla o pirriga över vart de skall ta vägen :)
Kram o trevlig helg!

Anonym sa...

Men vilka söta troll och vilken fin header du har gjort! Jättefint att det är utsuddat i kanterna! ha en skön helg! kram :)

Anna sa...

Underbart söta små troll! Och ängeln från Sia är jättefin, har också en liknande:)
Och så vacker din 7 armade ljusstake blev som vit! Tänk vad man kan förvandla med lite vit färg!

Och så såg jag nu att din söta katt heter Ozzi! Det heter våran också!

Birgittas minnen sa...

Så söta tomtar du har och tur att det är kärlekstomtar, du får säkert sälja allihop, dom är så charmiga. Engla var gullig och ser så snäll och glad ut, det är klart man faller för sånt. Hon passar så fint tillsammans med den andra ängeln, lite lik en som jag har, och allt det andra fina du har på hyllan kort och lykta, jättesnyggt. Kram och ha en bra helg med mycket pyssel.

Unknown sa...

Så söt och glad hon är lilla Engla,jättefin och charmig är hon!
Jättegoa och carmiga tomtar och troll,helt underbara..så mysiga och fina,så duktig du är..skulle gärna köpa en av dig!Den lilla Sia-ängeln är ljuvligt charmig..har själv en fin Sia-docka som står på en hylla i köket och sprider glädje.Önskar dig en trevlig och fin helg!

Kramar Maria*

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där!! Alltså, dina troll är ju bara för bedårande där i lådan!!! Gud sån gullig bild på dem och du är ju helt fenomenal på att tillverka dem!! Och tomtarna, min ska få komma upp ur lådan han med snart!! Jag tänkte på honom häromdagen och jag är så glad jag har honom, tillverkad av Solkatten! : ) Du kommer inte få några problem att sälja dina kärlekstroll! Ursöta! Riktiga personligheter! Det var en fin ängel du fann, jag förstår hon fick följa med dig hem!! Jag önskar Dig & Engla med Co en trevlig helg! Mari.

Anonym sa...

Tack för tipset om Decordesign i Falun! Min man har i stort sett hela sin släkt i Dalarna och en av sina bröder i just Falun så det borde vara dags att åka dit snart. Då tänker jag shoppa! :-)

Ha en riktigt trevlig helg!

Karin

Lime sa...

Sååå himla söta dom är, trollen! Du är jätteduktig och det kommer att gå strålande på julmarknaden, det är jag övertygad om!

Ha en fortsatt skön helg!

Lime sa...

Sååå himla söta dom är, trollen! Du är jätteduktig och det kommer att gå strålande på julmarknaden, det är jag övertygad om!

Ha en fortsatt skön helg!

Poppins sa...

Så gulligt det ser ut med dina små kärlekstroll i lådan. Där har de det mysigt tror jag, skvallrar, skrattar och kramas!

Anonym sa...

Så otroligt charmiga troll i lådan.Har en förkärlek till just troll och änglar.Bloggar runt ikväll och det är så kul när man hittar nya spännande bloggar. Kram ewa

Maria sa...

Åååhh, va du pysslar och står i....Underbart!!!

junhe sa...

jättefin ljuslykta från decordesign...har fått tips om den butiken förrut, nu måste jag nog ta & besöka den snart=) hoppas du får en bra söndag! junhe

Anonym sa...

Det försvann ett litet g i min bloggadress sist.Kika gärna in till
min blogg .Kram ewa