lördag 29 december 2007

GOTT SLUT.....OCH GOTT NYTT!



I går besökte jag äntligen Majsans nya butik i Borlänge. Sååå mysig den var må ni tro.Och Majsan och hennes kollega är så himla trevliga, så bara det är värt ett besök där =)

Alla som har möjlighet och har vägarna förbi Borlänge, måste bara besöka den mysiga butiken!

Nu handlade jag inte så mycket den här gången, bara den fina zinkstruten, som hänger under hyllan på bilden och lite småprylar att dekorera ljus med....men jag kommer snart att åka dit igen. Det var så mycket jag skulle vilja köpa, men man får ta lite i taget.



Ja här hänger den alltså,så länge, den fina struten....ska fundera ut vart jag ska ha den och vad jag ska ha i den......


En bild från vårt vardagsrum och julgranen.....hm....det ser ut som om den är på väg att falla omkull....kan det bero på katternas vilda framfart tidigare idag......?

Jag visade ju mina favoritjulsaker i förra inlägget......här har vi en som blev sur, för att jag glömde bort honom....HUR KUNDE JAG glömma honom?Den lilla tomten som har stått under vår julgran varje jul sedan våra barn var riktigt små.
Visst är han söt? Och jag tror att jag är förlåten nu när han också fick vara med i bloggen =)
Nu vill jag bara önska er en God Lördag.......och också
GOTT NYTT BLOGG- ÅR!

25 kommentarer:

Guldkorn i min vardag! sa...

Kul med mysiga butiker,där jag bor finns det tyvärr inte så gott om dessa.
Önskar dig ett gott nytt bloggår!
Kramar Ulla-Bella

Hem & Harmoni Marie sa...

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig!
Ha det gott, kram Marie

Skatan sa...

Tack detsamma! Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt år!

Designe sa...

Åh va roligt! Jag skulle oxå gärna besöka den butiken, hon verkar ha så mycket fint! Vilken mysig bild från ditt vardagsrum! Ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Kram

faster atta sa...

Gott nytt år! Har du hunnit med några grodor än.? Mönstren kommer från en helt underbar bok som heter "tildas trädgård", rekomenderar... tihi....

kram

Birgittas minnen sa...

Visst var det mysigt i Majsan butik, jag var där en sväng före jul, och köpte några grejor. Du har gjort det så mysigt med julsaker hemma hos dej, klart att tomten blev sur som inte fick vara med i förra inlägget. Jag önskar dej gott nytt år och en stor nyårskram.

n o r d i n g å r d e n sa...

Klart han blev sur... så gullig som han var! Men ordningen är väl som sagt återställd nu! OJ va kul!!! Jag vill också till Majsans butik snart men jag har ju aldrig tid!!! Men snart så.... jag längtar.... och ja, Majsan är en sån härlig människa dessutom!! Snygg zinkstrut som gjorde sig bra där i din fina hylla! Vilket juligt och hemtrevligt rum du har!! Med vita fåtöljer och röda kuddar! Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag dig bloggvän och kom ihåg, du har en kopp kaffe innestående : ) Mari.

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Kul att du tittade in hos mig.
Jag har också varit till Lavendel o Romantik, underbar affär.
Dit blir det fler besök.
Vad fint hem du har.
GOTT NYTT ÅR!
Kram Liselotte.

Elzie sa...

Så fin han var lille tomten. Och Majsan ska jag nog besöka när det blir Dalarna i sommar. Har blivit många ställen jag ska besöka har jag märkt. Blir att ta stora plånboken med sig *s*.
Jag hoppas att det blir ett riktigt gott 2008 för dig också. Ha det så gott.
Kram Elzie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag var inne på Majsans blogg och tittade i hennes butik där, och det ser verkligen fint ut!
Klart tomten måste vara med på bild, annars vet man ju inte hur det går... om man är elak mot tomtar kan dom ställa till det för oss människor och det vill vi ju inte..
Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!
Kram
Marie

Lily of the valley sa...

Butiken verkar "farlig". Zinkstruten är jättefin, tycker att den passar bra där den hänger.
Mysigt vardagsrum du har, och lilla tomten ser ju ganska nöjd ut nu när han har fått vara med på bild. Jag kan tänka mig katternas härjningar...;)
Jag önskar dig ett Gott Nytt BloggÅr
kram Lily

Poppins sa...

Affären ser urmysig ut!
Önskar dig ett gott nytt år!
Kramar från Poppins

Sussie sa...

Hoppar in för att önska ett gott nytt år, stor kram.

♥ Pia... sa...

Hej åh så kul att besöka majsans butik....tomten var söt..har oxå en tomte som står under min gran och har så gjort sedan min son var bebis..alltså har den klarat livhanken sedan julen 74 ..och alla småbarnshänder som pillat på honom..men så fick vi en hund...och för två jular sedan ...så fick jag höra nåt som lät lite konsigt ...skyndande mej till vardagsrummet och där under granen slet selma som et vilddjur tomtensskägg satt runt hennes mun, hälmtofflorna låg utspridda och luvan, de hemstickade sockorna och vantarna ..hmmm...jo det tog ett tag att fixa till allt..men tomten blev aldrig sej lik efter denna selmaattacken..hade sinnesnärvaro att ta bildbevis...:)gott nytt år ...önskar jag dej ..PIA

Anonym sa...

Gott nytt bloggår 2008!

Anonym sa...

Gott nytt bloggår 2008!

Anonym sa...

Ja det är så himla kul och gå i sådana mysiga butiker.
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År

Kram ewa

Smultronstället sa...

Heej

Visst e de mysigt med julsaker som man tar fram år efter år...

Gott Nytt År!

Kram M

Handplockat sa...

Tittar in för att önska dej
gott slut på 2007 & Nyårsglans

Kramen

n o r d i n g å r d e n sa...

God fortsättning på det nya året!! Hoppas ni hade en mysig kväll igår och att katterna inte blev rädda för alla smällare!!! Vi ses väl i bloggen under veckan!! : ) Mari.

Solsjö - Under en vind sa...

Mysiga julbilder!!! KLart att tomten skulle få vara med här! Önskar dig ett nytt gott 2008! Kram!

Ankan sa...

Gott Nytt År!

Jag gillade verkligen halmgrisen! så charmig! Vad bra med en fredsmäklare i huset! (Gulliga döttrar du har :)
Det är kul att du sparat sådant du gjort när du var liten. Den lilla julbonaden är jättesöt!

Vacker zinkstrut! Små fynd är också kul. Nyårskramar från Ankan

Lavendel & Romantik sa...

Hej Gunn!!! Va go du är då skriver så fina saker så det fylls på tårar i ögonen.......Struten såg ju fin ut där det satt..Och vilken fin tomte,fåtöljerna såg så sköna ut....Jag Önskar dig och din familj Ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR Stora kramen/Majsan

junhe sa...

fin zinkstrut! jag köpte mycket zink på "zinkbaljan" i eslöv, och har just "din" strut på en tävling i min blogg (oj, förlåt, nu gjorde jag nog lite reklam) hur som helst, ha en bra kväll=) junhe

Åsa sa...

Gott nytt år till er också!=) och zinkstruten var söt..=)/åsa