söndag 2 december 2007

JULMARKNAD

Japp...så var julmarknaden avklarad. Det gick väl sådär.....måste jag säga.Det kom väldigt lite folk och vad det berodde på vet jag inte. Vädret var ju uruselt (snöslask), så det kanske var det....folk valde kanske att stanna inomhus och adventspynta istället
Jodå...jag sålde en del i alla fall. Och trevligt hade vi....och det är väl huvudsaken.

Här är mitt bord.
Här står dom förväntansfulla tomtarna och trollen och väntar.
En del av dom har nya hem...bland annat alla småtomtarna, andra fick följa med hem igen.

Min gubbe kokade knäck (han är världsbäst på det) som vi lade i fina burkar och satte "mössa" på. I korgen ligger Tyghjärtan och doftpåsar, som jag sytt.

Ljusänglarna ser förväntansfulla ut.....och dom fick minsann nya hem också =)

Ja, så nu är det bara att fortsätta med fixandet och pysslandet här hemma.

HA EN MYSIG FÖRSTA ADVENT!

Ta det försiktigt med de levande ljsen.

17 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh vilka fina saker ni gjort.. o knäck.. kan ingen av oss göra hemma..=((
kanske får jag låna din man enstund..=))/åsa

Hem & Harmoni Marie sa...

Kul med marknad! Änglarna och tomtarna är jättefina!

Ha en riktigt skön 1:a advent!
Kram Marie
PS. Detta kanske du redan vet.. men jag tror du har tappat en bokstav i din header... Solktter. Eller så såg jag helt fel! :) Hur som helst så är den fin ändå! Kram...

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Men så mycket fint du tillverkat! det verkar som om det gått sisådär för alla som stått på julmarknader i år!? konstigt med tanke på allt fint ni gör. Hoppas din första advent varit bra.

Birgittas minnen sa...

Vilket fint marknadsbord du hade, så synd att inte fler hittade dit. Tyvärr kunde jag inte komma, hade ingen bil bl a, men jag hoppas du har sparat något litet troll åt mej. Det var ju kul iaf att du fick sälja och rätt mycket ändå trots det trista vädret. Kram och ha en bra vecka.

NICOLINAS BONING sa...

Vad tråkigt att jag inte hade möjlighet att komma på marknaden i år...men nästa år kanske det passar bättre.
Vad massor med fina saker du hade med dig och vilken tur att du inte behövde ta med dig allt hem igen;-)
Kramar/Birgitta

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där!!! Jag var ute till sent på lördan, annars hade jag kommit förbi!! De är ju bara för gulliga dina tomtar och troll, hoppas de fick ett bra nytt hem de som blev sålda!! Och såna vackra knäckburkar!!! Händig man med! Och snygg etikett på dem!!! En sån burk vill jag ha, jag är så svag för såna burkar med rödvitrutiga hattar. Nu ska jag snart låta din tomte komma fram med! Ha en skön adventskväll och bra ny vecka! Mari.

Anonym sa...

Mycket snyggt bord du hade. Jätte fina saker såg de ut att vara.
Knäcken blev ialla fall jag sugen på.
Ha en skön kväll
Kram ewa

Poppins sa...

Ditt bord såg inbjudande ut! Och knäck - mums!

Granne med Selma sa...

Vilken härlig idé med formen att ställa ljus i på änglarna! Sånt där gillar jag - när saker får andra användningsområden! Väder gör mycket för köplusten, så helt säkert var folk hemma och donade. Eller åxå kanske det var som hemma hos mig - julmarknader överallt denna helg. Svårt att välja var man ska åka...
Kram till dig

Elzie sa...

Verkar som om dom glömt att göra reklam för er. Synd att det inte kom så många, men du ska se att dom sprider orden över dina fina saker.
Hoppas du har en bra måndag.
Kram Elzie

Hannele på Hisingen sa...

Vi tittade på Haga julmarknad i Göteborg i går.

Eva Agnes sa...

Så härliga tomtar du har gjort. Och änglarna naturligtvis.
Hur det går med marknaden vill jag gärna höra.
Kramar Eva Agnes

Eva Agnes sa...

Just de vita ljusen hade jag gärna haft med mig hem också. Helt underbara.
Kramar EA

Anonym sa...

Jättefina saker!
Ja, det är synd när det inte dyker upp så mkt folk, men snöslask och att liksom jul-känslan saknades lite då, kan ju ha spelat in.
Kram Lallis

Unknown sa...

Så roligt att ni fick sålt en del,trevligt!Jag älskar dina fina tomtar,dom med rosa näsa är för härliga,jättesöta!!Söta små burkar med knäck,och fina små dofthjärtan,skulle gärna köpt..både knäck och hjärtan!Dina ljusänglar är jättefina!
Önskar dig en trevlig dag!

Varm Kram*

Solsjö - Under en vind sa...

Ser verkligen såå fint ut på ditt bord med mysiga saker! Ha en bra dag! Kram!

Lusthuset sa...

Änglarna var bara föööör söööta!!! Hade jag varit där hade jag inte kunnat stå emot. Det andra var ju också fint. Knäck är "Aja, baja" för mig tycker tandläkaren! Suck! Ha det bra. Kram!