torsdag 13 december 2007

LUSSEKATTER OCH DAMMRÅTTOR

Lusse lelle....lusse lelle...elva nätter före jul...*sjunger*


Ja, idag är det Lucia och jag passar på att lägga in ett par bilder på mina lusse-katter *ler*.


Dammråttorna ville inte vara med på bild, men jag kan meddela att dom finns.....i massor hemma hos mej just nu....förhoppningsvis så ska snabeldraken (dammsugaren=) äta upp dom innan jul.*fniss*

Här ligger Iza på sin favoritplats....armstödet på soffan i vardagrummet.



Ozzi på sin favvoplats, framför fönstret i
Vickes rum. Där kan man få syn på bådekatter, fåglar och ekorrar.


I vår lokaltidning,Falu Kuriren, har man varje år en omröstning om Årets Lusse-katt. Förra året skickade vi in en bild på Iza. Hon valdes ut bland 200 andra katter och kom med i tidningen. Hon kom femma i omröstningen och fick ett diplom.....men ser ni att dom stavat hennes namn fel.....hm!


På skänken i vardagsrummet har jag ett eget litet Lucia tåg.

Jag tycker att dom är så söta där dom står och sjunger och lyser så fint i mörkret =)

Jag önskar er en riktigt mysig Lucia.

14 kommentarer:

Unknown sa...

Jättefint Luciatåg,Lucians små ljus lyser så fint!Kul att din katt blev vald till Lussekatt,den är så söt och fin,ja båda två är söta!Ha en fortsatt fin Lucia!

Kram,Maria

Lisas torp sa...

Oj, så lussegosigt du har det, med eget Lucia-tåg och allt!

Så fina kissarna är - klart att hon blev vald till lusse-katt! Hon är ju som klippt och skuren vettja!

Nu är lussedagen slut och timmen sen!
Ha en skön helg och klappa katterna från mej!

Kram

Lisa

Lusthuset sa...

Vilka underbara "lusse"katter du har....och oj vad Ozzy är lik min katt Missan (som jag tyvärr inte har längre) det riktigt högg till i hjärtat. Hon var också så gullig. Jag älskar randiga katter. Jag har nästan en identisk bild där Missan coh lillebror Pelle sitter på fåtöljryggstödet och tittar på fågrarna utanför. Det var den enda gång de kunde fördra att sitta så nära varandra. Tokkatter!. Ha en skön fredag. Kram!

Elzie sa...

Vilka härliga katter du har. Jag blir alldeles sjuk av lust att skaffa en.
Hoppas du får en riktigt bra helg.
Kram Elzie

Åsa sa...

Oj.. vad kul med en lusse..katt..=))) katter är härliga.. vad vore livet utan dem.. tomt.. mina har sprungit runt benen halva dagen idag..=))
Luciatåg..vackert! =)/åsa

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina Lussekatter Iza & Ozzi är!! De ser kungliga ut där de ligger... Och Iza femte plats i fjol, inte illa!! Min bedårande Herman som jag tyckte var så söt och låg som en New foundland hund på fotot jag sände in kom inte med alls, de skrev till Herman, : " Du är söt men hälsa matte att hon ska ta bättre bilder!" Så, den lille gubben blev aldrig ngn stjärngosse men han var helt klart det sötaste katt jag haft, ett sånt charmtroll som tyvärr gick en mycket tragisk död tillmötes, funnen i Faluån...Jag letade efter honom dygnet runt i två månader när han hela tiden legat i Polisens frys, FAST han var öronmärkt ( hoppas ngn polis i Falun läser detta, de minns det nog, jag gjorde stor sak av det,Polischefen bad mej skriva en rapport på fallet, och tom Dalaradion efterlyste den lille gubben... nu spårade jag ur ämnet en aningen.... men Iza var verkligen värd den titeln, hon borde ha vunnit, sååå söt!!! Har du inte sänt in dem i år? Vilket fint lussetåg du har!! Ha en bra 3 adventhelg!!! Jag jobbar i morg, du vet var: ) Mari.

Ankan sa...

Nej, dammåttorna brukar av någon anledning alltid vilja hålla sig undan kameran, trots att de finns där :D SNABELDRAKEN! Det var ett roligt ord! Dina lussebullar såg väldigt goda ut. Skulle absolut kunna tänka mig att sätta tänderna i dem..! /Kram och trevlig helg

Solsjö - Under en vind sa...

Så fin kissemiss!! Vilket hedersutnämnande! Må gott, kram!

Lallis sa...

Så gosiga och underbart fin akatter du har:)
Och fint luciatåg!
Ha en fin kväll/helg.
Kram Lallis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt med en "Riktig" Lusse-katt! Hon är ju jättefin! Tänk att hon kom femma, då måste hon ju vara en dam av klass!
Kram
Marie

Anonym sa...

ja det var ståtliga katter minsann inte konstigt att dom blev prisade...

Ha en fin vecka..

http://pyrobritt.blogg.se

H ennA sa...

Så mysigt det var här! Fina katter :-)

Ha en stämningsfull vecka!

Sussie sa...

Ett sånt fint luciatåg. Dina lussekatter är riktigt fina, din Iza liknar våran Wilma lite grann, det är för härligt med katter. Ha en riktigt fin dag.

Lilla Blanka sa...

Vilka goa katter du har!
Kram
Mia