lördag 8 december 2007

JULPYNTANDE OCH BAKNING.....


...har jag ägnat mej åt de senaste dagarna.


I går hängde jag upp julgardinerna och bytte överdrag på soffan och stolarna i köket.




Jag köpte en ny löpare på Indiska häromdagen.Den är vit med guldbroderier på. Vita hyacinter i två krukor dekorerade med trähjärtan och pärlor. Ängeln har jag köpt på Önskehuset i Borlänge.


På Tatillvara har jag köpt den här rostfria formen, som jag planterat en hyacint och satt ett ljus i. Trähjärtat är köpt på DecorDecign här i Falun. Dom gamla guldkottarna är också köpta på Tatillvara för 1:- styck. Intill ligger den fina tändsticksasken som jag fick av Marie.

Idag har jag bland annat bakat bullar. Tänkte att jag skulle variera mej lite och bakade fyllda saffransbullar i stället för lussebullar. så är det någon som är sugen på lite fika, så är det bara att komma förbi=)

Ha en skön 2:a advent i morgon.


Pussåkram!

19 kommentarer:

Min Lilla Vrå sa...

Åhh, vilken fin löpare:-)
Så fint med gardineran och överdraget på soffan..
Kommer direkt och norpar en bulle:-)
Kram

Lisas torp sa...

Åh, så fint du har gjort! Och saffransbaket - man känner riktigt doften!! Mmmmm!!

Ha en fortsatt skön helg!

Kram

Lisa

Elzie sa...

Vad jättefina saker du visar idag. Och bullarna såg så goda ut så jag skulle gärna ta en till kaffet *s*. Hoppas du har en bra andra advent.
Kram Elzie

Ett hus i vitt sa...

Vad mysigt du har pyntat! Gillar speciellt den stora "kakformen". Jättemysiga saker som du vann och de små tomtarna du sålde på julmarknaden är underbara. Kram, Anette

Min Skattkammare sa...

Nej nej nej........inte visa så där mycket fint och pyssligt!
Jag skulle ju pyssla idag, men intalade mig envist att söndag är vilodag.......då får man vila.
Så nu sitter jag här utan julgardiner och suktar efter allt ditt fina......suck!
Ha´det så bra!
Kram Kicki

faster atta sa...

När jag bodde i Dalun så var vi ofta och fyndade på "tatillvara", kul att affären fortfarande finns kvar! Ditt fynd var jättefint!

kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Jag sedr att julen har anlänt till ditt kök!! Varmt, mysigt och hemtrevligt! Vilken bullhög du har bakat, såg mer än gott ut!! DEn är så fin din vita ljustake och den formen från ta tillvara blev verkligen bra i det arrangemnaget! Många andra adventshälsningar från Mari

Lusthuset sa...

Så julfint du gjort hemma. Mysigt. Så fin banner du har. Verkligen fin. Ha det bra. Kram på dig också.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ååå så fint du har gjort! Och så mycket fynd du har gjort också!
Jag skulle såå gärna komma på en fika till dej!! De såg sååå goda ut, dina lussebullar! Mums!
Kram
Marie

Birgittas minnen sa...

Oj, så flitig du har varit i helgen coh fått till så mysigt med julgrupper, formen med ljus och hyacint var fin och din julgrupp på köksbordet var jättegullig. Visst är det kul att fynda och sedan få användning för sina kap. Bullar också som toppen på allt, vilken helg. Kram och ha det gott

Poppins sa...

Så julmysigt du har fått. Löparen från Indiska var charmig, kanske man skulle ta sig dit och inhandla en sådan?
Gillar din arrangemang i formen! Jättesnyggt.
Kramar

Anonym sa...

Hej

Å så fint du gjort.

Ja har mina älskade syster döttrar här ho smig den här vackan... ikväll bakar vi lussebullar och godis.

Sara har kopierat dina tomtar och troll til marsipantomtar. och dom är såååå fina .

Ska visa sen
ha det gott


http://pyrobritt.blogg.se

Lisas torp sa...

Tackar för titten hos mej!

Ja du, man kan verkligen undra över allt överdåd i vissa sammanhang!

Ha en bra vecka!

Kram

Lisa

Min Skattkammare sa...

Visst är det härligt att minnas!
Och att man faktiskt har minnen från en tid då det mesta var lugnare och genuinare.
Det är en skatt att gömma i hjärtat!
Kram till dig, vännen!

Hannele på Hisingen sa...

Den formen var fräck.

Unknown sa...

Åhh,så fina saker du har,och gardinerna och överdraget är snyggt!Jättefin löpare,så söt liten ängel på bordet!Åhh,så goda och härliga dina bullar ser ut,så mumsiga!Tänk om man kunde smaka ppå en bulle genom bilden,hihi.
Kakformen är väldigt fint dekorerad med mossa.=)
Ha en fin dag!

Kram,Maria

Sussie sa...

Riktigt julmysigt och mumsiga bullar :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken läcker fladdrande ljustake du har där upp i vänstra hörnet!! Ha en bra lusciadag i morgon!! Mari.

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog