fredag 4 januari 2008

MYSFIKA HOS MARI

Igår var jag hembjuden till bloggkompisen Mari på fika.Det var en mycket trevlig eftermiddag. Det finns mycket att prata om när man har ett gemensamt intresse. Och Mari är en genomtrevlig tjej. Och gott kaffe med en massa gott fikabröd (tur att jag hade mitt nyårslöfte=) blev jag bjuden på.
Mari bor på landet på en liten mysig gård med flera uthus, en jättesöt lillstuga och det "stora" boningshuset.
Lillstugan har jag varit i tidigare, före jul förra året, när Mari hade julstuga i den. Men inne i det "stora" huset hade jag aldrig varit i verkligheten...bara kikat in via bloggen.
Men jag kan bara säga en sak....SÅ MYSIGT, hemtrevligt och inbjudande.

Den här fina bilden möter en när man kommer in på gården. Lillstugan är så mysig med sin glasveranda. Och ser ni att vi har fått snö!
Nu är vi inne i Maris vardagsrum, med den otroligt fina kakelugnen.Och ett härligt gammalt trägolv med breda plankor.
I det hemtrevliga köket finns en fin gammal vedspis också. Massor av levande ljus hade Mari tänt.....så varmt och mysigt!
Jag tog flera foton också, men dom blev inte så bra som jag tänkt att dom skulle bli....så dessa tre är de enda ni får se från mitt besök hos Mari. Men flera bilder från hennes hem kan ni se på hennes egen blogg.

Tack än en gång Mari för att jag fick komma på besök till ditt mysiga hem!


21 kommentarer:

HEMMA HOS LINNÈA sa...

oj vad mysigt Mari verkar ha det.
Vad heter hennes blogg, bor hon i närheten av dig?
Och en sak till, kan jag länka dej?
Ha en trevlig helg
Kram Liselotte

mittiminvillervalla sa...

Hej! God fortsättning på nya året :o)

Men himmelska höjder! Man smäller ju nästan av! Vilket vackert hem och så mysigt välkomnande ute också! Nog förstår jag att du hade en mysig fikastund!

Allt gott!

Kramar Monika

Lisas torp sa...

Vilken underbart hus hon har!!
Och riktig vinter är det också - en riktig vinteridyll!
Jag förstår att du njöt och att ni hade trevligt och att ni hade en del att prata om!

Ha en skön helg!

Kram

Lisa

Solsjö - Under en vind sa...

Så mysigt!! Å´så kul att möta en annan bloggare! Ha en toppenhelg! Kram!

Poppins sa...

Så roligt att få se dina bilder från Mari. Tänk att få bo så vackert. Bilden på lillstugan ser ju nästan ut som ett vykort!
kramar

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men oj man tackar!! Tack så mycket själv, för trevligt sällskap och för den vackra tulpanbuketten med ginst och fina handstöpte ljus, jag blev verkligen glad! Du tar bra bilder, och skenet på utebilden gillade jag men jag ser ju nu att verkligheten kom i kapp, hann ju inte direkt "styla", men det är ju så när man ha har paparazzi i huset! : ) Uj, uj, kökets väggar och tak som inte är fixade och allt "tjafs" i rummet, får skylla på min sambo för sladdar och kuddar han ställt på stolarna och klockan som står på golvet... hm...ja, ja... trevligt hade vi i alla fall!! Det gör vi gärna om!! Ha en fortsatt trevlig helg nu!! Vi ses, Mari.

Hem och Harmoni Marie sa...

Åh, va kul att träffa en annan bloggkompis.
Mari har verkligen ett jättefint hem och blogg.
Tack för att du delade med dig...
Ha det gott och trevlig helg! Kram Marie

Elzie sa...

Ja, en del har verkligen mysiga gamla hem. Men, i det här vädret så är jag i alla fall glad att ha ett hem över huvud taget. Roligt att ha bloggvänner så nära så man kan träffas.
Hoppas ni har en bra helg.
Kram Elzie

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Visst får du länka mej.
Hitta du nått fint på ikea då?
Ha en fortsatt trevlig helg.
Kram Liselotte

Anonym sa...

Åh va mysigt! Hon har såå fint! Det är så hemtrevligt!Verkligen underbar bild ute med kälken utanför huset!

Ha en god fortsättning på det nya året! Kram :)

Lilla Blanka sa...

Oh vilka härliga lantliga mysiga bilder!!!
Kram
Mia

Sussie sa...

Så gulligt, förstår att det var trevligt, ser ut som en lten sagostuga.

Anonym sa...

Såg mycket mysigt ut och man blir inspirerad av att måla mera vitt.Kul att få träffas så där. Kram ewa

Anonym sa...

Såg mycket mysigt ut och man blir inspirerad av att måla mera vitt.Kul att få träffas så där. Kram ewa

NICOLINAS BONING sa...

Vad härligt med ett bloggkompis-möte "in real life":-)
Den kakelugnen går inte av för hackor inte!
Vilken tur att 3 av bilderna blev bra iaf så vi fick se lite grann iaf från dina "ögon";-)
Kramar/Birgitta

Guldkorn i min vardag! sa...

Herrejösses hos den kompisen skulle jag flytta in för gott, så himla fint hon hade det.Kakelugnen var helt bedårande fin.
Ja du vad mer ska man säga än "vill ha"!!
Kram Ulla-Bella

Dubbelörn sa...

Så mysigt, stämningsfullt o så vackert!! Förstår att du trivdes!

Stämningen du visar utifrån med snön är bara så ljuvlig!

Kramar

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj, så fint det är hos henne! Det har man ju förstått även på hennes blogg! Så kul att ni kan träffas, det är väl härligt om ni bor ganska nära varandra att ha lite personlig kontakt också...
Man blir ju trots allt lite mer nyfiken på varandra när man bloggar, och skulle vilja lära känna en del lite bättre...
Kram
Marie

Granne med Selma sa...

Jättemysigt fika verkar du varit med om! Ha en riktigt god fortsättning!
Kram

Lyckofröken sa...

Hej och vilken fin blogg du har!
Roligt att du hittade till min. Du är så välkommen tillbaka!
Kram A
www.lyckofroken.blogspot.com

Ankan sa...

Haha! Hade SÅ roligt när du beskrev dina nyårslöften!
Det ligger faktiskt något i det du säger. Jag har heller aldrig rökt, så bäst att inte lova att inte börja röka...! Likaså det där med bakverk (och tanten som kikar in i skyltfönstret skulle kunna vara jag) Var hittar du alla roliga bilder? :D

Det är vackra bilder du tagit från Maries hem, tack för titten :)
Så välkomnande med den lilla stugan i snön. Snö! Här i Stockholm är det blaskigt, gråmulet och mörkt....urk.
/Kramar från Ankan