tisdag 8 januari 2008

VITA GÅVOR

Idag när jag kom hem från jobbet väntade ett brev på mej, bland dagens post. Brevet visade sig innehålla en jättefin ljuspåse i linne med mina initialer broderade på. Den kom från M. som har bloggen Smultronstället. Hon skickade den till mej för att hon tycker att min blogg är fin och rolig, skriver hon. Gissa om jag blev GLAD. Tack snälla, gulliga M. för ljuspåsen. Den är så fin och passar alldeles utmärkt här hos mej.

Se så fin den är min ljuspåse *jätteglad*

På nyårs afton hade vi våra bästa kompisar här på middag, och när dom kom hade dom den här fina vita azalean med sig. Dom har tydligen förstått att vitt går hem hos mej =) Hoppas bara att jag kan sköta den nu, så att den överlever *iiiii*

Blommorna ser ut som små vita rosor.



En till som har förstått min förkärlek till vitt är min äldsta dotters "svärmor".
Hon hade med sig den här jättefina baljan till mej på julafton. Den ska nog få flytta med oss ut till landet till sommaren. Än så länge står den i ett hörn av köket i väntan på att jag ska hitta ett bra användningsområde till den.....kanske kan jag ha inredningstidningar i den...eller handdukar i badrummet.....hm....ska fundera mer på det.
Jag gillar den i alla fall jättemycket. Tack L. ifall du läser det här =)
Ha en fortsatt skön vecka, alla ni goa bloggisar....och alla andra som kikar in till mej.
Pöss =)



25 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Hej Gunn!
Fina vita växter och fin ljuspåse. Så gulligt av M på Smultronstället.
Visst är det kul att överraskningar i brevlådan.
Och jag håller med henne, du har en jättefin blog.
Kramar Eva Agnes

Lavendel & Romantik sa...

Ja,visst är det så..Fick en med mina in...på alltid kul att få något såå fint..Från en väldigt härlig tjej....Kram på dig Gunn /Majsan

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken otroligt fin ljuspåse Smultronstället har sytt dig, det blev ju supersnyggt!!! Det är du och din blogg värd! Snygg balja av dotterns svärmor med, den får du nog användning utav och vita azaleor är vackra och lättplacerade! Himla snygg bild och fototrix av blomman du har gjort!! En dag till nu sen får du njuta av lite ledighet igen.. : ) Mari.

Lilla Blanka sa...

Åh så fina bilder, gillar verkligen ljuspåsar!!!
Kram
mia

Guldkorn i min vardag! sa...

Vilken härlig balja vill ha!!!!
Kul med överraskningar oftast är det bara reklam i drivor i postlådan eller såna där trista räkningar.
Kram Ulla-Bella

Solsjö - Under en vind sa...

Med vita presenter kan det väl nästan aldrig bli fel!!! Underbar ljuspåse och vacker blomma! Såna där baljor har jag här hemma också, en stor och två mindre. I mina blommar det ute på sommaren! Ha det bäst! Kram!

Designe sa...

Oj, så snällt! Ljuspåsen var ju superfin..likaså blomman och baljan! Baljan har jag med...hade små penséer i den i somras! :) Kram

Lusthuset sa...

Så fin den var ljuspåsen! Det förstår jag att du blev glad, vem hade inte blivit det. Tänk så goa människor det finns ändå. Så vackert med den vita azalean. Spetsen på krukan har jag redan "tjuvat" från dig tidigare och har ett vackert spetsband runt mitt vackra myrtenträd. Väldigt fint om jag får säga det själv. Tack för det. Den vita baljan kommer du säkert att hitta en bra användning för...grönsaker t.ex. Ha det bra. Kramar!!

Sussie sa...

Jättesöt ljuspåse, och baljan var ursnygg. Ha en fin dag , kram

Birgittas minnen sa...

Så trevligt att få en sådan present, men det stämmer ju, din blogg är mysig och så fint ljuspåsen passar ihop med blomman. Baljan passar nog till det mesta kan jag tänka mej, jättefin. Kram och ha det gott.

Åsa sa...

smultronstället....ska vi till i Örebro..i feb..=)))/åsa

Poppins sa...

Så sött med en liten ljuspåse. Kul idé!
Och baljan ser härlig ut. Kul att du visar upp spånkorgen, jag har också en sådan på min blogg just nu.
kramar

Anonym sa...

å så länge sedan.
Hoppa sdu haft en fin helg och att året börjat bra.

ha en fin helg nu

Ps ljuspåsen var jättefin

http://pyrobritt.blogg.se

mittiminvillervalla sa...

Du var helt klart värd den fina ljuspåsen. Här är alltid något fint att titta på och så är du ju så underhållande i det du skriver!
Nyårsilägget skrattar jag gott åt fortfarande, det är bara så bäst! :o)

Kram/Monika

Min Skattkammare sa...

Jättesöt ljuspåse!
Och ett sån där vacker azalea fick jag också, men jag grips lite av panik för de är inte att leka med.
I motsats till andra levande varelser överlever de endast genom dränkning!! Hi hi!
Ha´det så gott!
Kram Kicki

Anonym sa...

Hej! =) Vilken fin ljuspåse du fått! Man blir ju så glad när man någon visar sin uppskattning på det viset! =) Fin balja du hade fått också. Kul att se vad som hänt hos dig sen sist. God fortsättning på nya året. Kramar

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var verkligen en söt liten ljuspåse du fått!
Azaleor är ju underbara! Förra året var det en utställning här i stan om azaleor, det var Blomsterlandet som hade den... Det var så vackert, och dom hade azaleor stora som träd, och jättemånga olika sorter som man aldrig brukar se annars... jag blir så glad bara jag tänker på det.
Den däe vita baljan känner jag igen! Den står ju i garaget hemma hos oss... hi,hi. I somras hade jag en plantering i den...det blev väldigt bra... så det kan du ju ha den till
Kram
Marie

Lily of the valley sa...

Jättefin ljuspåse! Jag gillar Azaleor men är kanske inte så bra på att sköta dem ;)
En sån balja har jag också, tycker de är jättesöta och mönstret liknar änglar.
Ha det jättebra
kram Lily

n o r d i n g å r d e n sa...

Ville bara önska solkatten en riktigt skön helg och ledighet och tala om att jag tänker sno den söta lilla solkatten som ligger och putsar sig i din blogg: ) Mari.( jag tjuvkikar på din ljuspåse lite igen med, en sån vill jag med ha!!)

Majas mammelucker sa...

Hejsan!!
Det var inte dåligt vilken fin present du fått ..Jag såg din blogg på systers kommentarer så jag blev lite nyfiken att titta in ..så nu är jag här..
Önskar dig en fortsatt trevlig fredag.
Kram Maria

♥ Pia... sa...

Hej...så fin påsen var då:)...och vad kul att få träffas så där..blir lite avundsjuk på er som kan träffas då & då...ha en härlig och skön helg..PIA

Jes/Vita villa vila sa...

Underbar ljuspåse!
*Vill ha* ;)
Förstår att du blev jätteglad!

Önskar dig en jättefin helg! Kram Jes

faster atta sa...

Underbar blomma! Har jag lyckats hålla liv i mina i över 1 månad så ska nog du lyckas oxå!

Poppins sa...

Vi måste ha varit inne hos varandra ungefär samtidigt i torsdags? :) Kul att läsa om din mamma och flytten med spånkorgar. Tänk att korgarna användes långt in på 1900-talet!
kramar

Jennys Vita Villervalla sa...

Så fin ljuspåse!
Passar fint hos dig!
Kram
Jenny