lördag 23 februari 2008

PYSSEL OCH MELODIFESTIVAL

Efter att jag städat idag, det var verkligen nödvändigt, kunde jag äntligen sätta mej vid mitt nya pysselbord och sätta igång med några projekt, som jag haft
i huvudet länge.
Det känns jättebra att kunna bre ut sig och slippa plocka ihop allihop efteråt.
Jag är verkligen nöjd men min "egen hörna".


En hylla,två krukor och en ljusstake fick lite ny färg......fortsättning följer.......i nästa inlägg.

Härom kvällen var jag, liksom några andra bloggare som ni kanske har sett, på en jättetrevlig the-bjudning i Majsans(och hennes kollegas) härliga butik, Lavendet och Romantik. Dom har sååå himla mycket fina saker, så man kunde ju bara inte låta bli att handla. Jag köpte bla. den mysiga ljushållaren som ni ser på bilden ovan. Jag har inte riktigt bestämt var den ska sitta, så den hänger just nu på en spegellampett i vardagsrummet. Och den lyser så mysigt.
Nej hörnini....nu får vi ta och koncentrera oss på kvällens deltävling i Melodifestivalen.
Spännande att se vem som går vidare i kväll =)
Ha en mysig lördagkväll!
KRAMAR I MASSOR TILL ER ALLA!!!!!

12 kommentarer:

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Ni verkar ha haft en mycket trevlig afton hos Lavendel & Romatik :) Kul!
Å, va mysigt med en egen pysselhörna, de skulle jag oxå vilja ha.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kramisar Benita

Hannele på Hisingen sa...

Ljushållaren är fin. Göteborg är lagom stor, man kan promenera från Linnegatan till Femman. Karin A hade gjort en promenadslinga bland hennes favoritaffärer. Själv handlar jag nästan allt på Hisingen :)

Anonym sa...

oj, kom inte mijn fina profilbild men :(

RANA sa...

Jag förstår att det är så sköööönt med en egen pysslehörna, där alla dina projkt kan ligga kvar och inte måste plockas bort gång på gång. Och så fin den är sen..! Kan fortfarande inte smälta att du fixade till den så himla geschvint och snyggt med det det där vita skynket. Kära nån.

Jag hade dig som min stor Inspiratör när jag försökte åstadkomma motsvarande lösning i vårt badrum. Vad ska jag använda för ord för att beskriva resultatet?

Magplask?
Antiklimax?
Totalfiasko?

Äh, det gör ingenting. Inte alla kan vara en pysslingsgudinna. Allt gott!

Södralycke sa...

Hej tittade in på din blogg idag, vilken fin pyssel och sy-hörna! Kul med kattbilderna, känner igen det där med att katterna vill vara med så fort det händer något, har själv två älsklingar som är ena riktiga linslusar :) De dyker upp titt som tätt i min blogg.....

Trevlig fortsättning på helgen!

n o r d i n g å r d e n sa...

En egen pysslehörna är du verkligen värd! Snygga ljusstakar du har målat! Fint fr Lavendel & Ramntik med ser jag, den butiken har verkligen mycket vackert! Melodifestivalen kan de lägga ned, ja i af ur tävlingssynpunkt, men kul underhållning annars, låt de sjunga men låt inte såna som kebabpizza och upp å hoppa vara med i tävlingar, måste var ett skämt fr Svt? Ha en skön söndag, Mari.

Solsjö - Under en vind sa...

Vad mysigt med pyssel och träff hos Majsan!!!

Såg melodifestivalen, men kunde varit utan den.....suck....säger jag bara.....

Ha en fortsatt skön söndag! Kram!

Unknown sa...

Ja,du fick en väldigt mysig och fin liten hörna där du kan sitta och pyssla..så trevligt!=)Jättefin ljushållare du har hittat,hänger så fint från lampetten!!Tycker om mysbelysning lite här och där!!Tack så mycket för fina ord om Lurva,ja hon är lugnare nu och verkar tillfreds och mer harmonisk..vill kelas och mysa,och dom har sytt henne så fint,såret läker fint.=)Får hoppas att hon också slutar skvätta,hon brukade skvätta i min säng när hon löpte..inte så kul att behöva ha plastskynke på sängen.Önskar dig en fin Söndagseftermiddag och kväll!Ha det gott!

Kram Maria

Skatan sa...

Huja! Tycker det var en trist deltävling...tyvärr!!! Jag bytte faktiskt kanal innan det var över och bölade i stället till filmen "den bästa av mödrar"...sån är jag :)

Trevlig vkäll hälsar jag!

Anonym sa...

Du gör så fint du, lilla pysselgumma där.:-)

linnea-maria sa...

Vad fint det blir, dina projekt. Jag har aldrig testat att måla om någon kruka men jag kanske skulle försöka. Ljushållaren är ju jättefin. ja man skulle kunna köpa hela butiken :) /linnea-maria

Birgittas minnen sa...

Hejsan vännen, du har varit så "dutti" tycker jag som sytt så fina skynken och målat och stått i, det blev ju jättebra. Härligt med en egen arbetsplats som man bara kan lämna och komma tillbaka till utan att plocka bort allt efter sig. Det lät så kul med tebjudningen hos Majsan, det måste ha varit mysigt att träffa andra bloggare. Jag förstår att du blev köpsugen. Melodifestivalen ja, vad ska man säga. Kanske har överlevt sig själv. Kram på dej och ha en skön vecka med mycket sol och lagom arbete.