måndag 25 februari 2008

JAG ÄR EN ÄGGSJUK HÖNA =)

Häromkvällen, när jag låg i min säng och skulle sova, poppade det upp en knäpp idé i mitt huvud.
Det händer ofta att idéerna till pyssel och inredning kommer när jag ska sova.
Morgonen därpå var jag tvungen att testa idén direkt....
så jag plockade fram:

Ett garnnystan och en virknål.......

....en ballong

....och en flaska trälim !

~~~~~


Nu tänker ni väl:"Vad håller hon på med.....har det slagit runt alldeles för männskan, eller....?"
Nej då....jag har bara fått "ägglossning" *fniss*
Ja,inte på det viset....det är ett passerat kapitel för mej=)

Nej så här är det: Jag virkade ett ägg (på fri hand, så det är inte så fint)

som jag sedan stoppade in ballongen i och blåste upp tills ägget var helt utspänt.
Sedan strök jag trälim på ägget och hängde det på tork.(glömde ta ett kort med ballongen inuti )

Och när det torkat, punkterade jag ballongen och tog ut den genom ett hål och.....Tadam: Det blev ett påskägg!

~~~~~


Så nu vet jag att min idé fungerade, så det kommer att bli flera virkade ägg till påsk.


Med detta säger jag tack och adjö för denna gång! I nästa inlägg ska jag visa resultatet av mitt andra pysslande i helgen.



Ha en skön vecka! Mazza Kramizar!

20 kommentarer:

Designe sa...

Men åh va fint!...vilken himla smart idé!..så pyssligt! Ha en fin vecka! Kram :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Genialt Solkatten! Så snyggt! Verkligen fint, romantiskt och dekorativt påskägg, vad fiffig du är, och skicklig! Mej hade det nog tagit ett halvår att få till ett dylikt ägg: ) Mari.

C De-sign sa...

Så fint!!! Vilken otroligt "fiffig" idé!!! Hur kom du på en sådan idé? kan man ju undra! Ja, dagarna går fort...snart är det påsk! Ha en bra början på veckan!
Kram C

Smultronstället sa...

ÅÅÅ fiffigt bruden!

Men virkning e inte min grej alltså. Har sett en jätte mysig ny virkbok jag vill ha iaf med tydliga beskrivningar=vill ha. Du vet jag måste ju prova....

Ägga inte för mye nu bara,fniss.
Ha de gött
kramkram M

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken strålande idé!!!!!

Verkligen sött! Kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nämen vilken ide"kläckare"!!!
Det där var ju jättefint!
Vilket härligt pyssel, och ditt påskris kommer att bli jättefint med alla hemvirkade ägg!
Kram
Marie

Anonym sa...

Vilken kul ide.Oj vad jag blir avis på alla pyssliga människor.
Kram ewa

Birgittas minnen sa...

Du är ju en riktigt idé-äggkläckare, va kul att det bara poppar upp i skallen sådär, men det är sant att de bästa idéerna kommer hux flux och då är det bra att ta reda på om det är genomförbart och det var ju din idé. Väntar på mer idékläckning från dej, det här ska bli kul!!! Kram och pyssla på.

Lavendel & Romantik sa...

Jag håller med Gulkanten :) Mig hade det tagit hur lång tid som helst att få till ett sådant fint ägg...impad snyggt Katten Kram på dig/Majsan

Lily of the valley sa...

Wow! Så superfina!
kram Lily

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Guud va du är smart!!! Blev ju jättefint! Händig är du också =)

Kramis / Benita

Södralycke sa...

Vilken smart idé, det blev ju jättefint!

Ha det bra!

Poppins sa...

Smart! Och så fint det blev. Det blir nog många som ska ut och köpa ballonger nu. :)
kram

Guldkorn i min vardag! sa...

Men alltså en gammal goding i repris så kul!!
På slutet av 70-talet så använde jag mej av en liknande metod. Man blåste opp en ballong lindade bommulsgarn och doppade bollen i sockerlösning, torkade och tog bort ballongen.
Ditt påskägg blev verkligen superduperfint.
Kram Ulla-Bella

Lusthuset sa...

Det finns verkligen KREATIVA människor må jag säga, vilken fantastiskt fyndig idé. Manar till efterföjd om man bara var bättre på virkning. Jättefint påskägg, helt unikt. Ha det bra. Kramizzar till dig också.

linnea-maria sa...

Oj vad snyggt! Ditt påskris blir snyggast i kommunen :)
Jag har sett sådana förut men då använde man ägg som form, vilket borde var pilligare. Jättesmart att använda trälim som stadga. ´Visa gärna hela riset sedan. kram /linnea-maria

Anonym sa...

Den "nya" loppisen ligger i Borlänge vid gamla Willys/Hemköp.
Om du vet vad Rättpris är, så ligger det här på andra sidan stora vägen mot Gylle liksom. Hoppas du hittar!

Kram Benita

Eva Agnes sa...

Jag är helt chockad. Vilöken utmärkt smart idé. Det blev jättefint, det ägget.
Stor beundran från mitt håll.
Spänd på att se vad du kommer med härnäst.
Kramar Eva Agnes

Unknown sa...

Men åhh,så sött påskägg du uppfann,jättefin idé du kläckte,hihi...tänk att komma på något så genialiskt!!!Sött med spetsbandet knutet på toppen!!

Kramkram Maria

tindra lite mera sa...

Vilken fin pysselhörna,jag vill också haaaaaa.(blir ju alltid så stökigt när man håller på)
Vilken roligt idé med balongen..ska nog testa det,vart ju jättefint!
Kram Katarina