lördag 9 februari 2008

PYSSELHÖRNA OCH LOPPISNYTT

Igår fixade maken till en skiva till min nya pysselhörna som jag ska inreda i sovrummet.
Det är en gammal bänkskiva, som vi sparat efter en tidigare köksrenovering (den som spar han har)Lådhurtsen och stödskivan till höger kommer från sonens gamla skrivbord.Ovanför bordet ska det upp en hylla, för allehanda pysselgrejor.
Ni ser väl......linslusen till höger i bild =)

Skivan är inte så fin, så den ska få en uppfräschning med vit färg, innan jag fortsätter inredningen.


Två gamla lakan, som jag köpt tidigare på loppis, ska få sätta livet till och bli förhängen under skivan.Då kan jag gömma en massa saker där under.....
fiffigt va *hihi*


Medan maken höll på och jobbade med detta som mest, passade jag och min ena dotter på att pysa iväg på en liten loppistur. Hittade två nya "fynd"......en tallrikshylla, som ska målas och fixas till och ett jättegulligt litet rivjärn....som jag erbjöd maken när jag kom hem...för han har inget sånt *fniss*(alltså jag syftar på mej=)
Tallrikshylllan kommer förmodligen att få flytta ut i stugan till sommaren.

Jag kom på att rivjärnet passade bra att sätta värmeljus i och....
taadamm....så har vi en ny ljuslykta. Blev så fint när det lyser ut genom hålen, tycker jag.

Nu ska jag måla.

Jag önskar er en fortsatt skön helg!

PUZZ Å KRAMIZ!!!!!


30 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra det kommer att bli med pysselhörnan.
Det är bra att få kunna ha sina saker på ett och samma ställe.Kunna lämna och gå ifrån.
Ha en skön helg
Kram ewa

Små Hjärteting sa...

Vad fiffigt med rivjärnet. Blev ju jättefint, och pysselhörnan blir säkert jättebra också. Det blir spännande att se när det är färdigt.
Kram Jenny

HEMMA HOS LINNÈA sa...

hej
Vad fint det blev med rivjärnet, tänk vad lite kan göra mycket.
Det blir nog snyggt med pysselhörnan, vi håller på och fixa lite på vår ena toalett, och då ska jag också hänga ett skynke framför.
Du får ha en skön helg
Kram Liselotte

♥ Pia... sa...

Hejsan..så du har funnit loppisglasögona du:) mina måste jag har förlagt...hittar inget numera...lakanen dina de var fina ..blir fint till förhänget det...pysselhörnan min måste jag snart ta tag i så jag har en hörna att pysla i ..just nu flyttar jag runt den och det är inte bra..man måste plocka bort efter sej lite för ofta..då komme sapandet av sej tyvärr...du hade fått mycket gjort sen jag var inne här sist...hinner liksom inte riktigt med bloggandet nuför tiden...och undrar över en sak..vad ska du göra med postillan :) ...ha en trevlig och gooo söndag..snart ska jag på lingon och blåbärspartyt...tjingeling..PIA

n o r d i n g å r d e n sa...

Va fint du har gjort med rivjärnet! Och mycket vackert dekorerad burk! Jaså, örngotten ska få sätta livet till, ja fast det blir nog jättemysigt i din pysselhörna! Ha en skön söndag! Mari.

Mamma C sa...

Oj, vad fint det vart som ljuslykta rivjärnet.

Solsjö - Under en vind sa...

DEt är ju toppen med en egen pysselvrå!!!

Fin tallrikshylla och rivjärnet passar ju perfekt som ljuslykta!

Hoppas att helgen varit bra! Kram!

Anonym sa...

Vad skönt att ha en pysselhörna där man kan ha allt framme och slippa plocka undan...så många fina ideer man får här hos dej.
Kram

Guldkorn i min vardag! sa...

Ja det må jag säga här händer det saker. Vilket gulligt rivjärn passa bra som ljuslykta fiffigt!Din arbetshörna blir ju superbra, jag har också satt ett förhänge i tvättstugan så gömmer man tvättmaskinen och div. annat jox.ang. ditt förra inlägg, jag önskar att jag kunde sätta ihop foton och göra collage men tyvärr är min datorvana för dålig.
Kram Ulla-Bella

Lusthuset sa...

Så uppfinningsrik du är. Din pysselhörna kommer säkert att bli jättefin. Loppis är ju alltid roligt att gå på. Själv letar jag för närvarande efter en gammal stol med lös sits som jag har tänkt ha ute och ha blommor i sitsen...har sett det på någon bild och det var jättefint. Ja alla har vi våra projekt. Ha en bar vecka. Kramiz själv!!

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Här händer det en massa saker hör jag,kul! Fiffigt med rivjärnet, de var ovanligt med ett runt, har jag aldrig sett. Fin ljuslyckta blev det.

Ha en skön vecka!
Kram B

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

vilken lyx med egen pysselhörna...vill jag med ha...just nu occuperar jag hela köket...inte min man allför glad åt!!!!!

Birgittas minnen sa...

Oh, det kommer att bli toppen med din nya pysselhörna, jag älskar min arbetsbänk och har liksom du har tänkt, hängt upp skynken framför så man inte behöver se allt "skräp" som man absolut måste spara. Rivjärnet fick en trevlig användning, mysigt. Ha det så jättebra med din nya vrå och kram på dej.

Unknown sa...

Det ser ut som att det kommer att bli jätte bra där, det är nog bäst att jag kör igång och gör mig ett röj imin pysselhörna jag har sagt att jag ska göra det länge nu...thhihi
Ha en go dag! Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Eva Agnes sa...

Jättefiffigt med ett vämeljus under rivjärnet. Så snyggt!!
Fint och praktiskt blir det med en arbetshörna i sovrummet.
Sådana lakan har jag som förhänge till tvättstället i badummet.
Dvs det är min mammas barnlakan som har fått släppa till.
Bättre att de används än ligger inne i ett skåp, tycker jag.
Kramar Eva Agnes

Linneagården sa...

Lycka till med pysselhörnan, blir säkert bra!
//madelene

Anonym sa...

Va roligt med en egen pysselhörna. Blir spännande att se hur den växer fram. =) Smart att sy förhängen så du kan gömma prylar där bakom. Och det finns ju knappast nåt vackrare är just gamla lakan, så det kommer bli superfint. Kul att de kan få ett nytt användningsområde. Då kan du ju titta på dem jämt. =)

Ha en skön kväll. kram

Poppins sa...

Så piffigt och roligt med den runda rivjärnet som ljuslykta! Jättefint!
kramar

Designe sa...

Härligt med pysselhörna, blir ju super med lakanstyget som draperi där. Så gulligt med det runda rivjärnet och det är så fint att göra ljuslykta av en sån! Vilken fin tapet ni satt upp oxå..såg jag längre ner!:) Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Tack för dina rara ord..blir så glad så!!! ha det fint:)

Maria sa...

Här skall pysslas! Skönt att ha ett ställe där man kan sitta och alla sina saker.
Gillar rivjärnet som ljuslykta!

Lallis sa...

Men vad kul med pysselhörna:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Ja men vilket häftigt rivjärn..=) hur fint som helst./ åsa

Smultronstället sa...

Heej!

Lustigt jag har åxå just fått fatt i en tallrikshylla som ser väldans lika ut men jag har inte hunnit måla den än...

Skönt med egen pyssel hörna:D

Ses den 21:a då...det ska bli kul.

Ha det gott
Kram M

Eva Agnes sa...

Godmorgon Gunn!
Tack för fina ord och tankar om mina påskägg.
Tiden rasar iväg här och i dag är det redan onsdag igen.
Ha nu ett bra veckoslut.
Kramar Eva Agnes

Ett hus i vitt sa...

Vad mysigt med pyssel/syhörna! Ska bli kul att se fler bilder sen. Jag ska också inreda en sådan när vi renoverat klart i allrummet. Så skönt att kunna ha alla saker på samma ställe och kunna lämna framme. Rivjärnet var ju en jättekul idé. Snyggt! Kram, Anette

Sussie sa...

Det ser ut att bli en perfekt pysselhörna, smart med förhängen. Söt linslus :) Rivjärnsljuslyktan är jättesöt, ha d gott, kram.

Solsjö - Under en vind sa...

Tittar in och önskar dig en mysig Alla hjärtans dag! Kram!

Guldkorn i min vardag! sa...

Önskar dig en trevlig Alla-Hjärtans-Dag!
Kram Ulla-Bella

Unknown sa...

Så fin pysselhörna du får,så fint med skivan.=)Så påhittig du är,fiffigt att använda rivjärnet till värmeljus.=)Spännande att följa dina fina projekt som är igång,är intresserad av inredning..ser alla program på tv som handlar om det tex,bygglov,från slott till koja,äntligen hemma mm..kul tycker jag,blir så fint efteråt när dom har fixat,byggt och målat.Hyllan för tallrikar var väldigt fin,vilket fynd du gjorde!Ja,lilla missen vill vara med på ett hörn,det vill mina med..alla tre,hihi

Kram Maria