onsdag 27 februari 2008

PYSSLAT I SOVRUMMET

Här kommer bilderna på helgpysslet, som jag lovade er.
Den lilla hyllan har jag köpt på loppis nå´n gång för flera år sedan.
Vi hade den i köket tills jag köpte en större hylla, då åkte den ut i förrådet.
Men, så fick jag en av mina "nattliga idéer igen och fick för mej att
den skulle kunna sitta i sovrummet.
Den var redan vitmålad, men jag shabbade den lite och bytte ut bakstycket på den.
I stället för decoupagebilden, som satt där satte jag dit en bit av en gammal tapet
från mitt föräldrahem.

I gömmorna har jag länge haft ett gammalt "linne" efter min mormor Anna. Jag har tänkt att någon gång ska jag hänga upp det, någonstans.Och nu var det då dags.
Jag köpte en jättefin galge, just med tanke på detta, när jag var på te-bjudning i
mysiga butiken Lavendel & Romantik förra veckan.

Ovanpå hyllan står den fina ljuspåsen som jag fick av gulliga M, med bloggen Smultronstället.


Detaljbild på "linnet". Spetskanten runt ärmen.




Två blå krukor köpta på Myrorna för ett tag sedan, målade jag vita och "decoupagade"med rosmönstrade servetter.

Och vips så blev det nya blomkrukor i sovrumsfönstret.
Slut för idag.....Tack för idag!
I morgon åker jag till Göteborg för att hälsa på hos äldsta dottern och hennes sambo =)
Vi ses snart igen! Pussåkram!

28 kommentarer:

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan!

Jag får tacka, & håller med om det,

Jätte fina krukor du har.. ha en super skön weekend nu... kram Daniel

Solsjö - Under en vind sa...

Vad söt den lilla hyllan var! passar perfekt för att både ställa och hänga det man vill ha framme!
Krukorna blev ju som nya!

Ha det gott hos dottern! Kram!

Ankan sa...

Men vad mycket roliga ideer du har! Spets på ett gammalt linne och ett virkat påskägg, jättefiffigt med limmet! Jag gillar din sy- och pysselhörna. Ser inbjudande ut, och vt snyggt det blev med ett draperi för. Det är bra att kunna gömma saker bakom.
Hyllan blev jättefin också! /Kram och ha en bra vecka.

Smultronstället sa...

OO vad snygga krukorna blev! nu ångrar nog din mamma sej,fniss.
Vad gullig du är som nämner mej igen, jag blir alldeles röd på kinderna,fniss

Ha en super skön helg, hörde av min svägerska att krokusarna blommar förfullt i Gtbg.hm hur ska detta bli först äggsjuk sedan vårkänslor på det,fniss.

ha de gött
kramisar M

Ulli sa...

Vad fina krukorna blev! Tänk vad lite färg mm kan göra.

Ha en riktigt bra dag!
Ulli

Eva Agnes sa...

Underbart igen!! Jag visste att jag såg fram emot något extra fint.
Hyllan är jättefin med den tapeten och linnet som varit din mormors.
Krukorna blev som värsta boutiquekrukan...
Härligt att se.
Kramar Eva Agnes

Eleonor (Elle) sa...

Krukorna blev underbart vackra sedan Du fixat till dem... Ha en jättego´dag ,Kram!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ååh vad fina dina krukor blev!
Och den lilla hyllan är ju så sööt den också! Så härligt med en tapetbit från ditt föräldrahem...det blir ju lite speciellt då
Kram
Marie

Dubbelörn sa...

Så vackra detaljer du visar, linnet var supersött där på galgen.

Snacka om krukmakeover!!

Njut av helgen nere i Götet :)

Kramar

Åsa sa...

Vilken fin hylla och blomkrukorna sedan...=)/åsa

Lusthuset sa...

Så verkligt fina de blå krukorna blev.....de andra sakerna också. Du är verkligen kreativ, det har jag nog sagt förut. Det är ju så roligt att göra vackra saker att ha omkring sig. Ha det bra och snart är det helg...igen! Kram!

Södralycke sa...

Vilken förvandling av krukorna! Tänk vad lätt det är att förändra med lite färg!

Ha en bra kväll!

Södralycke sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
n o r d i n g å r d e n sa...

Så fin den hyllan blev med din mormors linne och den fina nya galgen! Vad du pysslar, vilken energi och kreativitet! Blomkrukrona blev jättefina, ha en skön helg i Götet! Mari.

Mitt vita lantliv sa...

Godmorgon.

Japp nu ska vi ha vita stolar & bord, vet inte vad det kallas men det sitter en ROS på stolsryggen. Jätte fina är de.
Jag hoppas att nån vill ha dessa bruna möbler så jag slipper dem.

Japps vi röjde järnet i butiken. Majsan vart nöjd, så då är de bra.

ÅÅÅ du då, jag bara älskar götet, vill dit nuuuu..

Hälsa alla goa gubbar där nere..
Ha det gött. kramar Daniel

Anonym sa...

Hej! Jag mailade dig precis. Kom sen på att det går lika bra att fråga här. Jag undrar om jag får använda en av dina bilder i en föreläsning om trädgård och hälsa. Det är en bild på en hängmatta från den 3 juni 2007. Går det bra? /Marina

Tina sa...

Vad fina krukorna blev. Du är jätte duktig. / Tina

C De-sign sa...

Så fina krukorna blev och din hylla med mormors linne, jättefint!!!!! Jag önskar dig en härlig helg i Göteborg!!!!
Kram C

Annie sa...

Jag måste säga att jag blev KÄR i krukorna! Så fina de blev!!!

Guldkorn i min vardag! sa...

Här har det varit pyssligt värre ser jag. Oh gud va inspirerad man blir!
Gillar krukorna som du decoupagat.
Hyllan var jättesöt, smart med tapeten bakom.
vilka fina brodyrer det fanns förr.
Kram Ulla-Bella

Unknown sa...

Men..så fin hylla,nog en av dom finaste hyllorna som jag någonsin sett,sååå sött med den gamla tapeten baktill..sådär gammeldags romantisk..och linnet är underbart,sååå sött!!Blomkrukorna blev ju jättefina dom med,måste säga att du är jätteduktig..så fiffig och påhittig med ideér!!
Ha en skön Söndag!

Kramar Maria

Lily of the valley sa...

Wow! Så fin din hylla blev med det bakstycket och galgen med mormors linne! Krukorna blev också jättebra.
Det är härligt när man får såna sprudlande ideér och resultatet blir så kanonbra :)
Ha de gott
kram Lily

Elzie sa...

Vilken mysig hylla du satt upp. Och blomkrukorna blev ju så snygga!! Vad mycket man kan göra med lite servetter.
Ha det så gott i Götet.
Kram Elzie

Lisas torp sa...

Åh, så fint du har pysslat! Man blir ju riktigt pysselsjuk!

Ha en fortsatt skön söndag du!

Kram

Lisa

linnea-maria sa...

Åh vad snyggt du har gjort! Jag tycker tapeten passar så bra till hyllan. Kramar /linnea-maria

Mamma C sa...

Det vart fin hylla när du fixade till den. Krukorna Vart supersnygga när du målade dom.
Mamma C

Lavendel & Romantik sa...

Snyggt både hängare och krukor...Jag tycker inte att dom är något hot och vi har ett bättre läge tycker jag...Kram på dig /Majsan

Designe sa...

Va häftigt med den gamla tapeten och en så söt hylla! Ha det gott! Kram :)