fredag 28 mars 2008

INSPIRATION

I går kväll var jag i den mysiga butiken Lavendel & Romantik (hos Majsan) i Borlänge på inspirationskväll. Det var en duktig florist som delade med sej av sina kunskaper och visade lite olika arrangemang med blommor, mossa och kvistar. Jag blev väldigt inspirerad och nu bara längtar jag efter att gå ut i skogen och plocka diverse material till egna arrangemang.

Här har hon klätt en nätkorg med mossa ochplanterat bellis och vit pärlhyacint i.
Hon dekorerade även med björkkvistar och lite annat. Enkelt och så dekorativt!

Ett arrangemang med mossa, kvistar, grässtrån och blommor på en "piedestal" (som hette något på danska som jag inte minns=)

Ranunkler, stjärnflocka och hyacintblommor uppträdda på tråd.

Här är det två små pärlhyacinter nerstoppade i små vaser av fattigmanssilver.....gulligt va?

~~~~~~

Naturligtvis så passade jag på att handla lite i butiken också...bland annat den här nätkorgen. När jag kom hem med den skulle den naturligtvis undersökas....och smakas på! (klicka på bilden så kan ni läsa pratbubblorna också)

Nu ska jag fortsätta att titta på Let´s Dance...jag håller faktiskt på Tina....fast Tony är härifrån Dalarna.

Å, Jäklar (f´låt) VILKET SHOWNUMMER dom hade!!!!!!!!!!!!!!!

Men nu säjer jag:

TREVLIG HELG!

Uppdatering: Yes!!!!! Tina vann!!!!!! =)))

21 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Tinas shownummer var verkligen outstanding!!

Så otroligt vackra arrangemang du visar upp. Kanske jag kan åstadkomma något liknande i helg ;)

Kram

Lisas torp sa...

Vilka underbara blomsterarrangemang! Så inspirerande och kul att få se!

Jättefin korg, det var visst flera som tyckte!:) Känner så väl igen beteendet! De är verkligen nyfikna och känner så väl när något är nytt!

Visst var det kul att Tina vann!!!
Vilken tjej va!!

Ha en härlig helg!!

Kram
Lisa

Anonym sa...

Hej! Tack för din kommentar i min blogg Hjärtats saga. Det vore ju snällt om du lade in mig på din blogglista och jag tänker också lägga in din. Vad roligt, jag har också två katter, varav ena ser ut som dina, gul-brunrandig med M ovanför ögonen. Jag ska lägga in en bild på min lilla prinsessa, som jag ibland kallar henne för, men hon heter Lotta Kallin.
Ha en trevlig helg önskar Kerstin

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, åh så mysigt ni såg ut att ha haft hos Majsan och så mycket fint hon gjorde, "U" som jag känner! Hon är så härlig! Vackra arrangemang och dekorationer hon gjorde och just mossa i korg är fint, påminner om den jag gjorde härom veckan ju! Fast vita blommor var snyggare... vilken fin och GOD korg du köpte, klart den måste utforskas! : ) Bra att Tina vann, jag är inte hemma så jag missade showen men det blir väl ngn repris, Tina är så härlig och dansar dessutom bra! Godnatt och trevlig helg önskar jag! Mari.

Lavendel & Romantik sa...

Tack snälla du för att ni kom..Men visst blev det fint...Hoppas du får en härlig helg Många kramar/Majsan ps.Ska ner och jobba nu :)

Lily of the valley sa...

Härligt med en inspírationskväll av det slaget, fina bilder därifrån.
En sån underbar korg du köpte :D
Så klart att den måste inspekteras,
kanske provliggas också.
Min katt har tjing på min "nya" byrå. Den skulle också inspekteras noga och ordentlig, inte än fläck har missats ;)
Ha en go helg
Kram Lily

Min Skattkammare sa...

Vad läckert alltså! Förstår att det kliar i fingrarna. Brukar du så egna blomfrön ute, som du sen kan skörda? Jag tänker varje år.....varför gjorde jag det inte, det är ju så härligt att kunna frossa på sensommaren bland sina egna blommor! Tänka duger inte......!
Blev du nöjd med ängeln? Hoppas det.......
Ha det så bra!
Kram Kicki

C De-sign sa...

Vad roligt ....och vilken inspiration...underbara och lite annorlunda arrangemang! Nu ska det bli spännande att se vad du gör med materialet du hittar i skogen...!!! Ha en skön söndag!
Kram fr C

Skatan sa...

Hej och tack!

Jag behöver bara vila en tid. Jag är så trött efter avhandlingen att jag har svårt att finna kraften - i någonting...Dock tror jag att jag kommer tillbaka, jag har svårt att slita mig från er :)

Sköt om dig och njut av söndagen!

Kram!

Lime sa...

Åååå. Jag var också så sugen att gå på Inspirationskvällen men det bidde inte så. Trevligt att få se dina bilder iallafall.

Trevlig vecka!

Poppins sa...

Så mycket fint! Kul att få se hur man gör och ta lite inspiration med sig hem.
kramar

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Jaha, så det blev Mat Tina som vann, har inte sett programmet. Vilka fina blomster arrangemang!
Å, vilka söta vaser i fattigmanssilver!

Hihi kissarna verkar gilla din fina nya blomlåda. Söta!

Ha en bra vecka!
Kram B

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Jo dalmatiner föds vita, men man kan se på nosen om dom är bruna eller svarta.
Bruna har en svagare färg än svarta.
Vad mysigt ni verkade ha hos Majsan.
Ha en skön vecka
Kram Liselotte

Solsjö - Under en vind sa...

Jag hejade också på Tina, hon är verkligen sig själv..inga divafasoner...hi hi....

Vilken mysig kväll du varit på! Så inspirerande arrangemang!

Ha det gott, kram!

faster atta sa...

Men så fina arrangemang!! jag blir precis salig!!! Korgen som kläddes i mossa skulle gärna få flytta hem till mig... ti-hi...

Lavendel & Romantik sa...

Du är alltid välkommen :) Det vet du ju Kram på dig Gunnsan/Majsan

Elzie sa...

Det där första tror jag att jag ska försöka mig på. Har ju en sån korg, fast lite större, men jag kan ju inte lova att det ser lika fint ut *s*.
Efter att ha utkämpat en dust med webblogg nu en längre tid, så har jag tagit beslutet att flytta min blogg. Så numera finns jag på: http://essemia.blogspot.com. Du är hjärtligt välkommen dit.
Kram Elzie

Birgitta sa...

Vilken mysig kväll ni hade, såg tyvärr för sent att det skulle vara en sådan kväll hos Lavendel och romantik så jag hann inte anmäla mej. Det är så bra att med enkla medel få snygga grupper. Och en sådan korg köpte jag också när jag var där före jul, jättesnygg, men jag har inte riktigt hittat platsen åt den ännu, kanske med blommor i till sommaren.

Dina katter är för söta, nyfikna är dom jämt och ska kolla in allting. Alla katter har samma beteende, men är charmiga personligheter.

Kramar och ha det så gott. Birgitta

A home far away sa...

Vilka fina blomarrangemang du lärt dig göra!

Vad roligt det måste bvara att kunna göra själv.

Må gott

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men vilket underbart blomsterarrangemang! Korgen du köpte var ju kanonfin!

Hihi ja tänk vad våra små vänner är nyfikna av sig. Då vi har varit och handlat måste ena hunden alltid undersöka varenda påse...då man kommer bärandes på den! Ganska tungt då hon hänger med tassarna för att nosa i påsen =)
Kram Anita

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

VIlka härliga blomsterarrangemang!
Visst är det kul att göra sådant...
Kissarna är ju för härliga...precis så nyfikna som dom ska vara, tycker jag.
Visst var det roligt att Tina vann!
Duktig är hon också!
En tjej som tog hem det den här gången...Kul!
Kram
marie