tisdag 1 april 2008

APRIL, APRIL.....

Ja, igår var det ju 1:a april.....blev ni lurade då.....eller?
Jag klarade mej faktiskt och inte kom jag på något bra aprilskämt att lura någon annan med heller =)
Det känns i alla fall roligt att det redan är april....för nu börjar väl våren komma komma på allvar.
¤¤¤¤¤¤¤
Efter inspirationskvällen förra veckan var jag verkligen inspirerad att göra något rolligt med blommorna till balkongen.
Så jag for väl ut i skogen och hämtade mossa, blåbärsris och kvistar och satte igång med mitt skapande........nja nu blev det väl inte så märkvärdigt...
Blå krokus och vita penseér, som för övrigt inte hunnit börja blomma så mycket än, i en liten plåtkorg på balkongbordet. Grodan ser lite fundersam ut =)
Några videkvistar fick också plats.

Några videkvistar fick också plats.

¤¤¤¤¤¤¤

Lite nytt hemma hos mej.....den fina ängeln har jag köpt av Kicki som har den mysiga bloggen och butiken Min skattkammare.

Dom små ljuslyktorna i fattigmanssilver har jag köpt hos Majsan med butiken Lavendel och Romantik.

Ljuslyktan längst till vänster har jag köpt tidigare på Plantagen.
Detta fat i trådslöjd köpte jag också av Majsan, på inspirationskvällen förra veckan.
Jag satte min dekorerade ostkupa på det. men det blev inte så bra som jag tänkt mej.
Jag ska nog leta efter en större kupa istället.

¤¤¤¤¤¤¤
Och snart är det helg igen.....jag hoppas det blir soligt och vårvarmt, så vi kan sitta och mysa med näsan mot solen.
Kramar till er alla från mej!

28 kommentarer:

Åsa sa...

Tänk jag har en likadan ostkupa..=) Fina saker du köpt.. kul med inspiration.. Jag plockade vide igår../ åsa

Dubbelörn sa...

Kicki har så mycket fint hos sig. Här förgyller en rosa blomma fr Kicki vår drängstuga.

Måste verkligen försöka mig på inspiration o pyssel i mina krukor. Känner mig som en alien bland er händiga ;)

Kramar

Lisas torp sa...

Så fint du har arrangerat blomstren! Jättesnyggt!

Otroligt vackra saker du har!

Så inspirerande att titta in hos dej!!

Kram

Lisa

SoCal Helene sa...

Vilken fin blomsterkorg du har gjort, saknar att kunna plocka blommor ute i det fria......
Har du fått mailet jag skickade till dig om Trollen?
Ha det gott å de, Helene

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Åhhh vilket härligt trådfat du har köpt av Majsan, vad fick du ge för det?
Blommorna vart ju jättefina, nu vart jag också sugen på att göra nått vårlikt.
Ha en fortsatt skön vecka
Kram Liselotte

♥ Pia... sa...

Aha... vad du varit på shoppingtur då..kul och fina saker:)..tjusigt i korgen med vårblommor..NU ska man väl kunna pyssla lite md blommorna ute..för nu får det inte komma nån mer snö...ska kika lite mer på din inspirationsbild...kram och på så gött....PIA

Birgitta sa...

Så härligt det är att kunna sätta ute lite grupper och hoppas att inte några minusgrader gör att det hela slokar, gjorde det misstaget till påsk. Får göra nytt försök nu, det blir så fint och din grupp var så vårfin och gulligt. Mysiga saker du shoppade hos Majsan. Kram Birgitta

Lavendel & Romantik sa...

Vilken fin korg du gjort,det blev ju väldigt bra...Kul med inspiration som är direktverkande ;-) Kram på dig/Majsan

Guldkorn i min vardag! sa...

Blev icke lurad nä, inte ett enda lur. Väntade att någon skulle försöka men inte det.
Va härligt att kunna gå ut i skogen och hämta blåbärsris, för att göra det här får man skotta snö. Jätte tjusigt skapande måste jag säga..
Fina saker du köpt.
Kram Ulla-Bella

Unknown sa...

Så vackert blomarrangemang du gjort,och grodan är för härlig,så fin den är!Vackra bilder du gör vännen,så fina att se på!Fina saker du visar..fina ljuslyktor!
Mycket vackra bilder du har efter kanten,gillar dom verkligen..och din söta kisse är verkligen go,han ser ut att mysa,älskar också katter!Ha en skön kväll!

Kram Maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket jättefint blomsterarrangemnag du gjort!! Så vackert och det trådfatet från Majsan, så fint!!!! Läckert du kan leka med bilderna! Mari.

Solsjö - Under en vind sa...

Så roligt att få se alla dina arrangemang du har gjort, sååå fint! Visst är det vårigt nu! Idag har det varit varmt och soligt! Äntligen åkte de varma skidbyxorna av!

Önskar dig en skön helg, kram!

Poppins sa...

Klarade mig undan att bli lurad (tror jag...) och lurade inte heller någon. Annars brukar jag tänka ut något att lura mannen med men det blev inte så i år. Jag brukar faktiskt lyckas med att lura honom.
Så mycket fint du visar. Fatet i luffarslöjd är imponerande! Vilket arbete! Och så fint det blev med ditt arrangemang under kupan.
kramar

Rensa hemma sa...

Hej!
Kul med ditt inlägg. Jag har ljushus om du vill handla. Jag ska bara kolla vilka storlekar jag har. jag tror att det är en av storlekarna men ska kolla. Om du är intresserad. Det är ju fint också att ha flera i samma storlek.
Kram Lotta

C De-sign sa...

Ditt blomsterarrangemang blev blev ju helt fanatstiskt FINT!!! Så härligt att ta sig ut i skogen och hem och "sätta" ihop allt till en fin skapelse! Fina saker du har! Visst kan du få köpa en pärlduk, jag har just nu två klara, vita med vita och cremefärgade pärlor blandat på dem. Maila mig bara din adress om du vill köpa! De kostar 150 kr. Nu ska jag ta det lite lugnt....skönt när det är fredag!
Ha en härlig helg!!!
Kram fr C

Anonym sa...

vilken söt blogg och ännu sötare katter du har!

linnea-maria sa...

vilket fint blomster-stilleben. Attsingen så missade jag majsans kväll och dålig tajming hade jag för jag levererade skorpor på lördagen efter.
Du har dekorerat din glaskupa jättefint. Kram/linnea-maria

Gårdsromantik sa...

Men så mycket fint du visade - Ostkupan på trådslöjdsfatet vill jag också ha!

Kissen på tangentbordet får mig att minnas katterna vi hade - låg alltid på tidningen man ville läsa eller framför datorn.

Kram Maud

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Men så många fina saker du visar! Blomsterkorgen var så ljuvlig...hihi grodan likaså!

Kramisar Anita

faster atta sa...

Vilken underbar butik hon verkar ha, Majsan. Sakerna du köpt där är jättefina, älsakr det fatet i trådsjlöjd på fot...

Anonym sa...

Hej! Jag klarade mig faktiskt från att bli lurad. =) Härliga vårbilder du visar. Idag är det verkligen vår här. Så härligt. Har varit ute på promenad i solen och bara njuuutit. =) Kul att se vad som hänt hos dig sen sist! Ha en riktigt skön helg. Kramar.

NICOLINAS BONING sa...

Vilket härligt vårarrangemang!

Jag gillar verkligen ditt trådfat...mycket användbart till en massa olika saker:-)

Ängeln är sååå söt,kul med grejer som man förknippar med speciella personer och inte är massproducerade av anonyma människor.

Kramar/Birgitta

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Vilka fina saker du köpt!
Å ditt egenhändigt skapade blomsterarrangeman var sött tycker jag =)
Blir så inspererad att själv försöka mig på något.

Gillar verkligen eran tapet som syns på bilden med fina hyllan :)
Vi ska nämligen ha den i vårat sovrum i huset på Hea.

Ha en skön helg!
Kraaam Benita

tindra lite mera sa...

Vad fint du fixat på balkongen,jättesött i korgen! Kul med inspirationskvällar!
Kram Katarina

Lily of the valley sa...

Så fint du har gjort! Härligt att bara kunna gå ut och hämta lite blåbärsris...Ängeln är så söt :) Jag skulle vilja ha allt...
Jag gillar skarpt ditt fat och det du har arrangerat under kupan. Lyktorna är också läckra.
Ha en fortsatt skön helg :D
kram Lily

Gårdsromantik sa...

Det är bara kul att du vill länka!
Jag gillar din blogg också så jag länkar till dig.

Kram Maud

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka fina blomsterarrangemang du har gjort! Det är så kul att göra sådana...
Trådfatet var väldigt fint också!
Kram
Marie

Designe sa...

Va härligt med blommor på balkongen! Jag vill oxå ha blommor ute nu men nu blir det lite kallare igen!..
Vilken fin tapet på bilderna och fina saker! :) Kram