fredag 7 mars 2008

MERA ÄGG....OCH LITE INKÖP

Så var det då fredag igen.....veckorna går allt bra fort!

Vi har ett underbart vårväder här just nu.Strålande solsken och 7-8 grader varmt. Jag och "guben" min har just kommit hem från en skön promenad.Livet leker!
********
Här kommer ett par bilder på mitt senaste pyssel. Påsk-ägg i ståltråd,lila pärlor och lila satinband.



Förra helgen var jag ju i Göteborg och hälsade på min dotter och hennes sambo. Vi hade en mysig helg och på lördagen tog vi en liten tur på sta´n. Jag hade bla. fått tips om den mysiga butiken Atmosphere. Så vi letade oss dit och blev inte besvikna.Det var verkligen en jättehärlig liten butik. Ja liten var den, men knökfull av underbara saker.Både gammalt och nytt.

Den här bilden från den urmysiga butiken Atmosphere har jag lånat från Ingrids blogg med samma namn. Den här gamla nallen satt på disken.....den var så fin =)

Jag handlade lite småsaker på Atmosphere, bla. det fina korset som står på min hylla i vardagsrummet tillsammans med en ljuslykta/vas i fattigmans-silver, som jag köpte i en butik som heter Stajl.
Två små hjärtan i fattigmans-silver köpte jag också i Göteborg. Kunde inte motstå dom för dom var så söta. Dom får ligga i ostkupan så länge,tills jag kommer på vad jag ska ha dom till =)

Nu hoppas vi att finvädret håller i sej över helgen!

HA EN SKÖN HELG! PÖSS ;)


23 kommentarer:

Unknown sa...

Åhh,så söta påskägg du gjort,jättefina..med små söta pärlor,så händig du är!!Mycket fina saker du hittade,kul att du hade trevligt i Göteborg!Den goa gamla nallen är verkligen söt,ser mycket gammal och sliten ut..så charmig..man undrar hur många barnahänder som lekt med den.=)
Ha en jättefin helg själv,fint inlägg..må så gott!!

Kram Maria

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå fint pyssel och mysiga bilder!!

Hoppas att du har en skön helg framför dig! Kram!

Åsa sa...

Ja här är det lite kallare.. men våren är i antågande.. Härliga saker.. o vackra kort.! / åsa

Tvert-om-tanten sa...

Hei!
Det virker som om det finns en uendelig mengde fine innredningsblogger, oppdager stadig noen nye... Akkurat nå var det din! Tar meg nok noen turer tilbake hit, for her likte jeg meg... God helg!

Klem Lena

Anonym sa...

Åhh, vad söta påskägg. Vilken fin nalle du visar också. Så härligt med gamla nallar.
Ha det så gott.
//Eva

Lily of the valley sa...

Ja, man ska passa på att njuta när det är fint väder :) Jättesöta ägg du har gjort.
Härliga saker du köpte i Götet. Jag tycker att dina hjärtan är fina under kupan.
Ha de gött
kram Lily

linnea-maria sa...

Hejsan Åh jag skulle också vilja besöka den där butiken Atmosphere, de glimtar man har sett i hennes blogg lovar mycket gott. dina pysslade ägg är jättefina.
Jag undrar om mangeln du har tillgång till drar tyget snett, kan trycket vara för högt ställt kanske. På min är det svårare att få duken slät om jag har vikt den i fyra lager än när jag har vikt den i tre. Ha en mysig helg/linnea-maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina saker du fick med dig från Atmosphere, det är ju en vacker butik! Hon vertkar ha så himla mycket fint! Dina hjärtan gjorde sig bra under kupan, där borde de få ligga kbvar, så snyggt! Ha en trevlig helg! Mari.

Lisas torp sa...

Fina smycken du gjort! Riktig påskkänsla i dom.
Så kul att besöka Atmosphere och så fina saker du hittade där!

Tack för titten hos mej och ha en riktigt skön helg!

Kram

Lisa

Maria sa...

Åh, saker i fattigmansilver! Vacker!

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan svejsan..

Ja man kan handla ihjäl sig där inne, kortet blir lätt tömt där inne, hmm ja....

Nej klockan är från butiken Lifestyle, visst e den fin, & till ett otroligt bra pris, 99 kr..

Ha en underbar dag kramizar Danny

C De-sign sa...

Så fint du gjort! och härliga saker du köpt på Atmosphere! Hoppas att du får en skön vårhelg!
Kramar fr C

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

så fint du handl..söt pärlkhjärtan!

kram millan

Lin & Lavendel sa...

Vilka vackra påskägg du har gjort!
Fina bilder!
Ha en trevlig helg!
Kram.

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Ojj, vad mycket som hänt här sedan jag senast kikade in. Vilka söta saker du inköpt i Göteborg. De små hjärtarna var gulliga! Fina bilder du delar med dig av.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kraaaam Benita

lottens vita och gröna sa...

oh vad fint pyssel, härliga saker från atmosphere, dit skulle jag vilja åka! må så gott! kram lotten

lottens vita och gröna sa...

oh vad fint pyssel, härliga saker från atmosphere, dit skulle jag vilja åka! må så gott! kram lotten

Lusthuset sa...

Såå fina påskägg du gjort. Så händiga alla är med ståltråd och pärlor. Jättefina. Söta saker du hittade i Göteborg. Alltid kul att ha nya saker för man hittar alltid någonstans att ha dem. Härligt med det fina vårvädret. Man får njuta när det bjuds. Ha en skön söndag och en fin vecka. Kram!

Poppins sa...

Jättesöta påskägg! Och jag gillar dina inköp. De där små hjärtanen ligger bra under ostkupan, tycker jag.
kramar

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fina små påskägg du har gjort!
Så roligt att få åka till Göteborg! Det var längesen jag var där...Och fina saker fick du med dej också! Atmosphere kanske man borde besöka någon gång...
Nallen var ju härlig också!
Var har du hittat den härliga bilden med tuppen som drar en vagn?
Kram
Marie

Anonym sa...

Vilka fina smycken:-)Ja, nu är det inte så långt kvar till påsk..
Bilden med tuppen gillar jag.
Ha en trevlig kväll.
//Eva

Lavendel & Romantik sa...

Så fint det är alltsammans..Hoppas att ni fick ha en mysig helg tillsammans...ha det kram/Majsan

Ankan sa...

Vad påhittig du är! Jättevackra ståltrådsägg!
Å vilken underbar skruttig nalle som satt i butiken! Han måste ha varit älskad! :)
/Kram från Ankan