tisdag 11 mars 2008

NYA TROSOR =D

Idag när jag kom hem från jobbet låg det ett brev och väntade på mej. Det är alltid roligt att få brev och paket. De här brevet kom från Marie som har nätbutiken Atelje Blommelund.
Jag beställde nämligen ett par mamelucker av henne för några dagar sedan.Jag tyckte att mormors linne behövde ha lite sällskap.....har man linne måste men väl ha trosor också....*hihi'. Här hänger dom tillsammans.

Mameluckerna är så himla fina med vackra brodyrkanter runt benen .
Tack ska du ha Marie.Det var ett nöje att göra affärer med dej =)

Jag hade ingen fin galge att sätta dom på, så jag fixade till en gammal ful kjolhängare med lite sidenband och pärlor. Det får duga tills vidare.

Ja, det var allt för denna gång.




Ha det bäst! Kram kram!

28 kommentarer:

Lusthuset sa...

De var verkligen fantastikt vackra. Gissa vad de hade sagt på den tid det begav sig om man hade sagt att man skulle hänga underbyxorna som prydnad på väggen. De hade förmodligen svimmat tror du inte? Vi uppskattar nog hantverket så mycket mer idag. Jättefina är de tillsammans med linnet. Ha en skön kväll. Kram !

Poppins sa...

Vilka härliga mamelucker! Vore kul att testa dem! :) De är nog luftiga och sköna, helst på sommaren.
Ett underbart hantverk i alla fall. Synd att inte så många fick se dem och ta del av de vackra spetsarna. ;)
kram

Dubbelörn sa...

Vad fin din sida blev!!

Självklart måste man ha ordentliga underkläder!! ;)

Fina grejer fann du också på din resa. Roligt med lite luftombyte, eller hur?

Kramar

Elzie sa...

Vilket arbete!! Förstår om du gillar dom. Är glad att jag slipper gå omkring med såna på mig dock *s*.
Ha en riktigt bra dag.
Kram Elzie

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå fina de var!!! Passar perfekt ihop!
Ha en mysig onsdag! Här är det grått och ösregn men en sväng till marknaden väntar! Där säljs allt från loppis, till blommor, godis., kläder, hantverk.....

Kram!

C De-sign sa...

Så fina mamelucker och underbara brodyrer!!! Det blev ju ett fint "par" ...och din fina smyckade galge! Ha bra fortsatt vecka! Kram fr C

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina trosor du köpt av Marie! De passade ju perfekt där till linnet, snyggt!! Mari.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tack för affären!
Titta så fint det blev! Vad roligt att få se!
Det är kul när det kommer till användning hos någon annan när man inte har avsättning för allt själv!
Ja nu vet jag att du inte behöver
gå tros-lös...hi,hi
Kram
Marie

Åsa sa...

Hihi.. vilka härliga trosor..när jag läste rubriken tänkte jag..
vilket bloggämne..=) men så såg jag ju.= underbara! / åsa

Åsa sa...

Hihi.. vilka härliga trosor..när jag läste rubriken tänkte jag..
vilket bloggämne..=) men så såg jag ju.= underbara! / åsa

C De-sign sa...

Hej TACK för din kommentar inne hos mig, det gläder mig mycket! Vi får se om energin räcker till lite textiltryck idag! Men jag gör lite framsteg för varje dag... ja , du vet ju som har opererat din fot!!!!! Ha en bra fredag och Kramar fr C

Lisas torp sa...

Åh, så fint! Så kul att ha både mamelucker och linne! Jag har också båda delarna, jag har mest målat av dem, men skulle vilja ha dem framme som du!

Så fiffigt med galgen också!
SNyggt!

Tackar för titten hos mej och önskar dej en härlig helg!

Kram

Lisa

Min Skattkammare sa...

Jösses vad fint, hon kan sy hon måste jag säga!
Visst får du det.....du är ju en av de första som frågade. Den är ca 30cm hög och kostar 195:- plus frakt då förståss! Vill du ha exakt likadan eller annan färg?
Hoppas du får en riktigt skön helg! Blir det nåt schlagertittande för dig?
Stor kram
Kicki

Lily of the valley sa...

Vilka härliga mamelucker! Passar bra till linnet. Galgen blev jättefin till.
Ha en go helg
Kram Lily

Anonym sa...

Oj, vad fantastiskt fina mamelucker. Helt underbar brodyr också:-)
Galgen blev ju jättefin..
Ha en trevlig kväll.
//Eva

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejhej!
Vilka fina trosor! De passade så bra till linnet :)

Ha en skön helg!
Kram Benita

Mitt vita lantliv sa...

God morgon...

Ja Ägg sjuka har jag nog åkt på, hihi. det är några år sen sist jag "påsk pynta" Men men nu är jag igång...

Ja visst e möblerna vackra, bara älskar dem,,
Ha en underbar helg..
Kramar Daniel

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha en mysig helg med familjen! Mari.

Stina sa...

Men vad fint. Passar ju superbra.
Ska du sova i dem nu? :-) Kramis

NICOLINAS BONING sa...

Underbara underkläder...och vilken söt hylla dom hänger på!
Kramar/Birgitta

Poppins sa...

Om du kan slita dig från mameluckerna, har jag en utmaning till dig. :)
kramar

Guldkorn i min vardag! sa...

Så fick de tu varann...
helt perfekt så vackert par linnet o mammeluckerna.
Dom var så vackra och fint gjorda.
Den galgen duger väl jättebra sen du fixat till den så fint!
Kram Ulla-Bella

Smultronstället sa...

Heej bruden!

Jag har varit så dålig på bloggande den senaste tiden,oj så mycket nytt du har hunnit med. Finfina mammelucker och galgen duger hur länge som helst:-)

Må så gott hoppas veckan blir lika fin som det varit idag.

Kramkram M

Ankan sa...

Vad fint att ha dem hängande framme. Har du provat dem:)?
Vackra detaljer, ett riktigt hantverk! /Kramar

Lin & Lavendel sa...

Jättefina mamelucker...passar så bra ihop med linnet!
Galgen som du fixade till blev jättebra!
Kram

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo....

Du har en utmaning hos mig....

Välkommen

Kram Liselotte

Unknown sa...

Så vackra mamelucker,söt brodyr längst ned,dom passar bra till linnet!=)Tycker mycket om din lilla hylla,så söt ängel som sitter på den.=)Kjolhållaren blev ju fin med söta små pärlor och sidenband på!Ha en bra fortsättning på dagen!

Kram Maria

Unknown sa...

Ps,så påskfint du gjort härinne!=)
Ha det så gott!

Kram Maria