söndag 27 april 2008

UTMANING OCH BALKONGSTÄDNING


Jag har fått en utmaning av Poppins. Den går ut på att svara på några frågor....och här kommer frågorna och mina svar:

TRE namn du går under: Solkatten då, Gunn (mitt riktiga namn) och morsan.....nej jag bara skojar, mina barn kallar mej faktiskt för mamma (i alla fall när jag hör på=)

TRE saker som skrämmer dig: Ormar, oprovoserat våld bland ungdomar och djurplågeri.

TRE saker du gärna har på dej: Jeans, mysbyxor(ja,inte samtidigt=) och mina vigselringar.

TRE sanningar om dig själv: Jag är ganska blyg(tillsammans med människor jag inte känner), jag älskar lakrits och jag är "beroende" av inredningstidningar =D

TRE saker du verkligen vill ha nu: En egen massör till min onda rygg, en stoooor plånbok så att jag kunde unna mej det där lilla extra och en extra dag i veckan för att hinna med allt som jag vill göra.


Jag skickar utmaningen vidare till.......Agnes shabby chic, Gårdsromantik Havsviken och Smulronstället. Skulle vara roligt om ni antar utmaningen men det är frivilligt, så ni gör som ni vill =)

~~~~~~~


I helgen har jag städat lite på balkongen, för nu när våren äntligen har kommit vill man ju sitta därute och fika och ha det mysigt. Och som ni ser så är det fler som gillar balkonglivet......Iza tycker att bordet är en bra utsiktsplats. Katterna får ju inte vara lösa ute här i stan, så vi har nätat in balkongen och dom älskar att sitta därute och kika på allt spännande som händer som händer därute.


Nyinköpta penseer i en loppiskruka på balkongbordet.

Nu har jag hört att det ska bli r i k t i g t varmt i veckan, så då får vi passa på och njuta ordentligt!
~~~~~~
Jag måste också be om ursäkt för att jag inte hunnit kika in hos er så mycket på sistone men jag ska bättra mej....jag LOVAR !!!!


Så ha det gött! Och ta det försiktigt med eld och raketer på onsdag =)
Puss å kram å de.....

16 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Klart jag antar utmaningen - tur jag är ledig imorgon - verkar vara något att klura på!

Kram Maud

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Kul att få vreta lite om dig....mysig ni har på balkongen med!!!

Kram Millan!!
Ha en trevlig Vecka!!

Tingeltangel sa...

Det är roligt med utmaningar som gör att man ser nya sidor hos den som bloggar. Vad söta blommor du planterat på balkongen. Ser urmysigt ut.

Dubbelörn sa...

Loppiskrukan lyftes verkigen fram med de vackra penséerna.

Egen massör skulle jag inte heller tacka nej till ;)

De doftade t o m sommar i morse *fniss*

Kram

Sussie sa...

Roligt att läsa lite fakta om dig, hoppas du har det mysigt i våren, kram

Designe sa...

Hihi..kul att läsa!..Va fräscht du har gjort på balkongen och så en katt som förskönar den oxå! :) Kram

Poppins sa...

Kul att läsa lite mer om dig. Så du gillar lakrits? Själv är jag chokladgris.
Så härligt för kissarna att ha balkongen som en liten uteplats. Det ser så fint ut där också. Krukan var ju ett fynd!
kramar

Eva Agnes sa...

En rolig utmaning Gunn, som jag gärna antar.
Vill också säga att krukan med violer på spetsduken är underbar.
Kramar Eva Agnes

Hannele på Hisingen sa...

Riktigt mysigt på din balkong.

Lily of the valley sa...

Kul att få veta lite till om dig.
Jag gillar också lakris, kombinera choklad och lakris, supergott :D

Härlig loppiskruka:D

Kan tänka mig att dina små kisar gillar att vara ute på balkongen och spana :D

Ha de gott
kram Lily

Birgitta sa...

Så härligt sommarfint du gjort på din balkong och kissarna trivs som bara den ser jag, fattas bara annat så mysigt som där är. Oftast är det våra katter som utnyttjar de mysigaste platserna i vårt hus. Ha en jättefin helg för nu är det värme på gång. Ha det gott och kramar från Birgitta

Solsjö - Under en vind sa...

Härligt att läsa din utmaning! Det ser så fint ut på din balkong, förstår att det är fler än du som trivs där!

Ha en skön valborgshelg! Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Såå gulliga Iza är och så fint du har på balkongen, vilken vacker duk!!! Ja, en fika i bagarstugan ska vi väl hinna med ngn dag, tror jag, har varit till Göteborg 2 dgr denna vecka så jag flänger en del minst sagt... Ha en skön valborg!!! Mari.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt det ser ut på balkongen!
Där kan ni sitta och mysa om kvällarna..
Kul att få veta lite mer om dej också...mysbyxor...gillar jag också...
Kram
Marie

Smultronstället sa...

Tjenixen!
Klart jag antar utmaningen den kommer inom de närmsta dagarna.

Gud så härligt det e n när det börjar bli så grönt och fint.

Hoppas ni får en trevlig valborg.Själv får jag väl se upp så det inte är jag som hamnar på bålet,tihi.


Må så gott KRAAAAAM
M

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

åhhh vilken härlig balkong du har,
härliga blommor..
Ha det så skönt
Kram Liselotte