onsdag 30 april 2008

HURRA! FÖR KUNGEN =)

Ja, idag fyller Kungen år....visste ni det?
Grattis Kungen! Hurra,hurra........=D
Och vet ni vem som fyllde år igår då? Nej det vet ni väl inte......med det var jag =)
25....eller kanske var det 52....!? *fniss* Men man är inte äldre än man känner sig i alla fall...och jag känner mej mer som 25.....Kungen har ju ingen krona på huvudet, men det har min prins,om jag fick av mina döttrar och deras pojkvänner i present. Han är handgjord i gjutjärn och tung som bara den!
Än så länge får han bo i köket, men till sommaren får han flytta med ut till landet, så klart.



Naturligtvis bjöd jag mina gäster på en god tårta.....gjord av kladdkaka med grädde och frukt/bär ovanpå....mums!!!!!!
Min bästa kompis K. och jag är födda på samma dag....ja, faktiskt....samma dag och samma år....det skiljer bara tre timmar oss emellan. Och vi har vuxit upp i samma by. Det är ganska unikt, tror jag och väldigt roligt!
Igår kom hon och hennes man och fikade hos oss.....och jag fick en vacker krukros av dom. Den ska också få flytta med ut till landet se´n.

Av min bror och hans fru fick jag två röda pelargoner.....dom vet att jag älskar pelargoner.

Nu får ni alla ha en fortsatt skön Valborg och en mysig första maj.
Massa kraaaaamar!!!!!!

21 kommentarer:

Poppins sa...

Grattis, grattis på 25-årsdagen!
Kul att du och din kompis är födda på samma dag, nästan samma tid. Det måste vara ovanligt.
Fortsatt trevlig Valborg och första maj.
kram

Poppins sa...

PS Den där tårtan ser hemskt god ut!

Solsjö - Under en vind sa...

Stort stort grattis på din födelsedag!!! Kul med en så jämngammal vän!

Önskar dig en skön helg! Kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Grattis till Solkatten och kungen!!!! Vilken fin grodprins du fick, han blir fin både inne och ute, på balkong och i stugan! Och vilken vacker tårta! God var den säkert också! Ha en fortsatt skön valborgshelg! Mari.

Dubbelörn sa...

En stor grattiskram till dig!!

Håller med dig om det där med ålder bara är ett par siffror o inget mer ;). Man är inte äldre än man känner man sig. Sonen sa när han köpte min present att jag bara var 33... Sedan jag fyllde 43 så går det bara bakåt. Klok son jag har, eller hur *skrattar*.

Måste säga att för mig är den bästa tiden nu! Känner att jag vågar mer o bryr mig mindre, en underbar känsla *skrattar*

KRamar till dig

Smultronstället sa...

Men hej snäckan!
Grattis på födelse dán:)

ser ut som du haft en trevlig dag!

Må så gott
soliga vårkramar
M

C De-sign sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!Vilken underbar tårta du bjöd dina gäster på!!! Snart blir det väl landet för din del...så härligt att flytta ut till ett sommarhus!!!! Jag önskar dig en skön första maj! KRAMAR fr C

Min Skattkammare sa...

Åhh, vilken snygging, hi hi!
Och grattis till dig.....Hipp Hipp HURRAAAA!
Önskar dig en skön 1maj!
Kram Kicki

Tvert-om-tanten sa...

Gratulerer med dagen! Til både deg og Kungen! Visste ikke at han har fødselsdag på valborgmesseafton (som vi forøvrig ikke feirer i Norge :-( ), nå husker jeg det nok neste år og kan stikke innom ham og gratulere ham....
Klem

Lily of the valley sa...

Ett STORT GRATTIS i efterskott!
25 år! Det är en härlig ålder :D
Vilken fin prins du fick :D
Åh, blommor är aldrig fel...
Härligt att fylla år samma dag som kompisen! Underbart att ni hållt ihop så länge :D

Ha en trevlig Krisi Flygare och helg
kram Lily

NICOLINAS BONING sa...

GRATTIS i efterskott!!!
Jag gillar din prins;-)
Nu tror jag att det blir en tårta här i kväll till TV... trots min diet...fniss...men jag kan ju fortsätta i morgon med den;-)
Det är klart att Jocke vinner hela körslaget...OM vi ringer och röstar på honom så klart.
Ska faktiskt göra det för första gången på lördag...
Kramar/Birgitta

Unknown sa...

Stort Grattis i efterskott!Kungen med,men jag visste inte att han fyllde år då.=)Så gullig grodprins du har,sååå charmig,undrar om han blir en prins om man kysser honom,hihi.Tårtan ser så smaskig ut,finns det kvar en bit tro?=D
tack för rara ord,jag jag hoppas också att dom kan operera.Må så gott denna första majdag!=)

Kram Maria

Unknown sa...

Så gulligt av din väninna,jättefin ros..ja väldigt unikt att ni fyller samma dag..och tom år!!!
Pelargonen är verkligen vacker,det är en blomma som jag också älskar..finns ju såmånga olika sorters!=D Förresten så är du bara 1 år yngre än min syster!Sköt om dig..du grodan blev jag väldigt förtjust i,hihihi..fin han är och så gullig present!

Kram Maria

Unknown sa...

Varsågod rara du!Ja du fick mig att skratta så tårarna rann,du är go du,må så gott!=)))

Stooor Kraaaam Maria

Där Rosor Aldrig Dör sa...

GRATTIS i efterskott!
Sika fina presenter du fick, grodprinsen vad frän tycker jag hihi:D
Å vilken smarrig tårta sen då!

Ha en mysig helg!
Kram Benita

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Nämen hipp, hipp hurra!!!
Men oj vad tårtan såg smarrig ut!

Grattiskramar Anita

Min Skattkammare sa...

Tänk så roligt om du tittade förbi!!! Men jag vet själv hur det är......man tänker -"Ja, dit skulle jag vilja åka"....men sen blir det inget mer. Lite bekväm har jag nog blivit med åren, tror jag!
Men du är så varmt välkommen att hälsa på mig här!
Kram Kicki

Mitt vita lantliv sa...

Hejsan.. gu sikken tårta..... mmm ser mumsig ut den du...
Ha en underbar helg...
Kramar Daniel

linnea-maria sa...

Grattis grattis! Vilken smarrig tårta! Är man ung i sinnet blir man inte mer än 25 ;-)
Helgkramar /linnea-maria

Lallis sa...

Åh, jag älskar också Pellisar:)
Och grattis på dagen lite för sent. *ler*

Grodprinsen var ju underbar!
Ha en fin helg.
Kram Lallis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men GRATTIS GRATTIS i efterskott!!!!!hoppas du hade en jätte härlig dag!!!!!!!!!!


kram millan

p.s tack för alla fina ord!!!!