måndag 7 april 2008

LOPPIS-POPPIS

Idag blir det ett kort inlägg. Jag tänkte bara visa vad jag har gjort med ett av mina senast loppis-fynd. Jag och maken åkte förra lördagen till Tulavippan,
ett stort loppis i Gagnef. Tänk...jag har lyckats få honom med mej på loppis
två gånger på senaste tiden...det tar sej =)
Ja, hur som helst, så hittade jag en liten låda (utan medföljande byrå) som jag fick för mej att jag ville ha. Den var indelad i tre fack och jag har letat efter något att ha olja, vinäger och dylikt i bredvis spisen. Så jag tänkte att den här skulle nog funka.Och innan jag ens hann tänka på att jag skulle ha tagit en förebild....så hade jag målat den vit en gång....den var brun innan, men det får ni tänka er.
Den såg lite tråkig ut med bara vit färg på, så jag kom på att jag skulle skriva något på den.
Jag hittade en sida på nätet som hade latinska översättningar på vanliga uttryck och fraser och där hittade jag det här. Eftersom den står i köket, så tyckte jag det passade bra....
Cum Grano Salis......Med en nypa salt!
Och jag har inte skrivit på fri hand....jag har skrivit ut på datorn,
kalkerat till lådan och sedan fyllt i med vattenfast penna.

Med detta säger jag Tack för idag!

Nu ska jag ha kalas för min LILLA son som fyller 16 år *fniss*

18 kommentarer:

tindra lite mera sa...

Vad fin lådan blev,jättefin text!!!
Hoppas det blir mycket tårta och ballonger,;o)

kram Katarina

Dubbelörn sa...

Ja men vilken kanonbra idé, med lådan o med texten!! Den belv dessutom superfin!!

Behöver också en sådan låda så nu är detta uppskrivet i min tipsbok ;)

Tackar o bugar *skrattar*

Kramar

Lily of the valley sa...

Du sprudlar av bra ideér :D
Lådan är jättefin, snygg text.
Ha en härlig vecka
kram Lily

Anonym sa...

Men va du är fyndig! Lådan blev ju jättefin och sån fin text! Verkligen perfekt till oljor och dyl! Ha en trevlig födelsedag med 16-åringen! Mari Guldkant som inte ids logga in mej...

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men så fin,nu blir jag impnerad..så vackert med texten..en nypa salt!!!!

Ha en skön vecka!!
~~* W I T H ♥ L O V E *~~
Millan

Hjärtats saga sa...

Hej!
Vad jättefin lådan blev och så snyggt med texten samt passande så bra in. Vackert teckensnitt också. Helt fantastiskt fint alltihop.
Ha en det så bra och hälsningar från Kerstin

alidas sommaräng sa...

Lådan blev super! På Tulavippan hittar man alltid något "Fynd". Kram .L

Tvert-om-tanten sa...

Den ble kjempefin!!!
Klem

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Men oj vad fint det blev! Det var ju en kanonbra ide´du fick!
Ha det bra och ta en nypa salt!
Kram
Marie

Anonym sa...

Men ojojoj så fint! JAg är mäkta imponerad. =) LÅdan är ju helt underbart fin! Och va bra det blev med texten! Får man fråga vilken sida du hittade översättningarna till latin?

Hoppas födelsedagsfirandet blev lyckat! Kram på dig.

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Jaha så maken har börjat intressera sig för loppisar han oxå nu då, kul!
Lådan blev väldigt fin, å den franska texten var som pricken över i:et. Vad du är duktig!
Hihi så "lillen" fyllde 16, hoppas att han fick vad han önskat sig.

Ha de gott!
Kram B

Poppins sa...

Det blev jättesnyggt! En sådan låda skulle jag också vilja ha! :)

Hälsa lille gossen och gratulera.

kramar

Ankan sa...

Vad fint och påhittigt med en liten låda för vissa oumbärliga kökstillbehör! Ännu vackrare blev den med fin text. Det kanske kan vara något i vårt kök för vi letar efter kryddsnurra att ha på bänken, men det verkar inte finnas.. /Kramar

Solsjö - Under en vind sa...

Grattis till sonen!!!

Vilken udnerbar låda, så kreativt och inspirerande!

Kram! ♥

Solsjö - Under en vind sa...

..underbar skulle det stå förstås....

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

MEN..vad fin lådan blev..och texten var hur läcker som helst, vad duktig du är.
Ha en fortsatt skön vecka
Kram Liselotte

Hannele på Hisingen sa...

Kul när man hittar saker.

Amoroso sa...

Blev helt fantastiskt läckert! Ett stort tack för det tipset!