söndag 25 maj 2008

MORS DAG

Hallå....nu är jag tillbaka i matchen igen.....ÄNTLIGEN!!!!!

¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Idag är det Mors dag och mina tankar går till min lilla Mor som tyvärr inte längre finns här hos oss. Hon gick bort för tre år sedan. Vi är många som saknar henne och som har många fina minnen av henne bevarade i våra hjärtan. Hon fick tre barn, två söner och en dotter (jag=).Och hon hann med att få elva barnbarn och femton (!) barnbarnsbarn. och nu är ju det sextonde barnbarns-barnet på väg och jag är säker på att mormorsmor sitter där uppe i sin himmel och följer det hela och gläds med oss över det *ler*.

¤¤¤¤¤¤¤
Mina förmödrar.....

En bild på min mamma Nora, min mormor Anna och min mormorsmor Lisa. Bilden är tagen på gården vid min mammas föräldrahem i Hälsingland, någon gång på 1940-talet.


Detta hjärta av rosor vill jag tillägna alla mödrar i vår värld idag på Mors dag.

Och ni mina bloggis-vänner, vare sig ni är mödrar eller barn till mödrar......

HA EN UNDERBAR MORS-DAG!

14 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Ha en underbar dag du också!

Jag har lagt in lite tävlingslänkar på min blogg - så man får lite mr spänning i tillvaron.

Kram Maud

Hem och Harmoni Marie sa...

Välkommen tillbaka!
Hoppas du har en undarbar dag, jag gillade verkligen det du skrev i slutet på inlägget..!
Kram Marie

Solsjö - Under en vind sa...

Vad kul att du är här igen!!!

Vilken fint inlägg med mammahyllningen! Kram!

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Heej!
Vá kul att du nu kommit tillbaka till bloggandet!

Vilken fin generationsbild du visar!!!
Så du har hälsingeblod i ådrorna, här är en till =)
Vart i hälsingland då?

Ha de gott!
Kram Benita

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej igen!
Glömde ju säga att jag gillar din mors namn sååå fint!

Kramkram

Smultronstället sa...

Heej
Skönt att du e tebaks...
Visst har det varit en skön dag i dag.

Ja nog hoppas jag att vi ses iaf:)

Må så gott
KRAAAM
M

Åsa sa...

Ja, tänk vad mödrar som slitit genom åren. Så roligt o ha en bild på flera generationer...=)/kram åsa

C De-sign sa...

Välkommen tillbaka!!! och vilken fin tanke du sänder ut och dessutom med bilden på ditt vackra roshjärta! Underbar generationsbild också.... Varm KRAM fr C

♥ Pia... sa...

hej du lilla mamm:)..vad fint du skrev..förmödrar..så gulligt ..ja idag har vi hedrats och hedrat...kram och kul att du är på trån igen..PIA

Tvert-om-tanten sa...

Gratulerer med morsdagen! I Norge feiret vi den i februar...

Klem

Lisa på Furutorp sa...

STORT GRATTIS!

Du har vunnit tävlingen om en egen Mormorsmatta!

Kontakta mig via e-mail eller telefon (info finns på bloggen), så ska du få mer info om hur du går tillväga för att bestämma färger på din matta.

Må så gott!
Lisa på Furutorp

Designe sa...

Hej! Skönt att datakrånglet är över nu!:) Hoppas du hade en fin dag igår!..oj, va många barnbarnsbarn :) Kram

Designe sa...

Grattis och lyllos dig som vunnit en matta hos Lisa på furutorp! :D

Lusthuset sa...

Kul att du är tillbaka!
Jag har inte heller min mor kvar och jag tänker ju speciellt på henne nu på Mors dag. Man har ju så många fina, goa, varma minnen kvar av henne. Vilken vacker bild!
Ha en bra vecka. Kram!